• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • elinson
    curiosa skrev 2011-10-17 08:59:04 följande:
    Är det ngn som funderar på att föda hemma??

Jag har tänkt jätte mkt på det och skulle gärna göra det men sambon är mer tveksam.
    Jag kan hålla med om argumenten att om det händer nått så har de störst chans att klara det på sjukhuset men annars så känner iafl jag mig så mkt tryggare hemma än på en förlossningssal.
    Jag kommer inte föda hemma, men sen jobbar ju jag på sjukhuset så jag känner mig trygg bland vita rockar ;)
  • Milli10

Hej,

Jag brukar läsa i denna tråden men har inte skrivit något än men jag har en fråga till er. Jag är i vecka 26 (25+2) och har en bebis som sprattlar jättemycket vissa dagar sen blir den jättelugn några dagar och jag känner bara svaga små rörelser sen börjar den sparka mer och hårdare igen efter några dagar.
    Är det någon fler som upplever detta?

Jag blir alltid orolig de dagar h*n saktar ner och tar det lugnt, kan inte hjälpas... Idag ska jag till BM och lyssna på hjärtljuden och prata med henne lite. Hon sa att är man orolig ska man ringa till förlossningen men att vissa bebisar är såna, hon kallade dem "varannandagbebisar" som vilar upp sig vissa dagar för att sen komma med ny kraft :). Men det hade varit skönt att få veta om det finns fler som har en sån här liten rackare i magen.

• missable
    Milli10 skrev 2011-10-17 09:32:56 följande:
    Hej,

Jag brukar läsa i denna tråden men har inte skrivit något än men jag har en fråga till er. Jag är i vecka 26 (25+2) och har en bebis som sprattlar jättemycket vissa dagar sen blir den jättelugn några dagar och jag känner bara svaga små rörelser sen börjar den sparka mer och hårdare igen efter några dagar.

Jag blir alltid orolig de dagar h*n saktar ner och tar det lugnt, kan inte hjälpas... Idag ska jag till BM och lyssna på hjärtljuden och prata med henne lite. Hon sa att är man orolig ska man ringa till förlossningen men att vissa bebisar är såna, hon kallade dem "varannandagbebisar" som vilar upp sig vissa dagar för att sen komma med ny kraft :). Men det hade varit skönt att få veta om det finns fler som har en sån här liten rackare i magen.
    Min lilla tös är nog en varannandag bebis! 
  • Milli10
    missable skrev 2011-10-17 09:34:26 följande:
    Min lilla tös är nog en varannandag bebis! 
    Tack för ditt svar!
    Blir du också orolig när det är så?
  • solala

Jag sover som allra bäst på kvällen. Totalslocknar runt 19-20 och sover sen gott till runt 01-02. Vid den tiden börjar jag vakna en gång i timmen av att ställningen jag ligger i gör ont. Runt 04 måste jag alltid gå upp och kissa/dricka och äta något (eftersom att jag alltid somnar så tidigt och missar kvällsmat). Vid den tiden är det inte lönt att lägga sig i sängen igen och vrida sig där maken sover. Så jag bullar upp med kuddar och bok i soffan. Har jag tur somnar jag om och sover som en prinsessa. Sover otroligt gott i soffan, desto sämre i sängen...

• Btrix
    Milli10 skrev 2011-10-17 09:32:56 följande:
    Hej,

Hej! Här är en till som "bara" brukar läsa :)

Min skrutt är oxå en varannandags bebis! Vissa gånger har jag blivit lite orolig, men nu har jag vant mig vid att h*n är lugnare vissa daga.

• fair
    Tärning6 skrev 2011-10-16 16:37:56 följande:
    Tack gu va bra tips du gav mig nu detta ska jag oxå göra denna gång..
    Har nämligen lite jobbigt nu då jag mitt i allt detta är i gång med en adhd utredning för min egen del så fick massor av bra tips tack :D
    Kul att det uppskattades! :D
  • got2b

Åtta av tio kvällar somnar jag på soffan.. Inte så kul att vakna mitt i natten sen och behöva gå och lägga sig i sängen. Men jag kan sitta och kolla på datorn eller på nåt på tv och helt plötsligt bara slocknat utan att vara speciellt trött. Det tycker jag är drygt. I övrigt sover jag ganska bra. Brukar inte behöva upp och kissa på nätterna. Fast det hände i och för sig i fredags natt att jag fick gå upp. Den natten höll även bebis på och leka karatekid. I natt hann jag gå och lägga mig i sängen och har sovit hela natten utan problem.

Än så länge sparkar min ungefär lika mycket varje dag så jag har inte varit orolig. Börjar ana ett visst mönster i när h*n är vaken. Får se om det håller i sig tills h*n är ute. Har varit ungefär samma tider i någon månad nu.
    Full fart där inne för tillfället Hjärta

• Tärning6

Hmmm hittar inte mitt senaste inlägg men men, i natt drömde jag att vattnet gick, ja som nu men tycker nog att pyret ska stanna där inne en stund till :)

• Milli10
    Btrix skrev 2011-10-17 10:00:33 följande:
    Hej! Här är en till som "bara" brukar läsa :)

Min skrutt är oxå en varannandags bebis! Vissa gånger har jag blivit lite orolig, men nu har jag vant mig vid att h*n är lugnare vissa daga.

Skönt att höra att det finns fler :) Jag har inte varit så oroad tidigare förän denna helg då jag tyckte rörelserna blev extremt mjuka och lätta. Men nu sparkar h*n på som vanligt igen och då borde ju allt vara ok. Skönt det iaf! Hoppas jag vänjer mig vid att h*n är en varannandagbebis annars blir de kvarvarande månaderna jobbiga :)
Svar på tråden Januaribebis 2012