• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • coockiejar

hej tjejer,

hur har helgen varit? Gud vad ni hinner skriva mycket :) Jag får lite att ta igen här snart. Ska bara skriva klart en inlämningsuppgift först.

Jag ska till BM på onsdag och funderar kring en sak - men ville höra med er om ni också känner igen det. När jag väntade första sonen så var han livlig och rörlig varje dag. Han hade ofta hicka och jag funderade aldrig över varken hicka eller rörelsemönster.

Den här lilla krabaten tar time-out ibland (jag börjar vänja mig även om det periodvis kan kännas frustrerande) men däremot funderar jag på det där med hickan - jag minns det som att hela magen mer eller mindre hoppade till när första sonen hickade (men jag kanske minns hickan från senare delen av graviditeten) medan den här lilla - det känns mer som ett tickande inne i magen. Och det är med ungefär 1-2 sekunders mellanrum (vilket känns som lite väl snabbt). Magen hoppar alltså inte till utan det känns bara som ett tickande där inne (och det är inte min puls för jag har försökt känna efter).... Hur känner ni av hickan?

• Sapato
    Syoss skrev 2011-10-17 09:02:50 följande:
    Mitt med! Och jag ser vita prickar/flimmer ganska ofta. Ganska jobbigt faktiskt.
    jag med, igår när jag släckte lampan för att sova var det helt sjukt ljus i kanske 3 minuter innan mina ögon vande sig vid mörkret. Det som blinkade i vitt och svart.. haha. Så skumt
  • missable
    Milli10 skrev 2011-10-17 09:49:15 följande:
    Tack för ditt svar!
    Blir du också orolig när det är så?
    Har varit inne för att se att allt är bra, men sålänge jag känner henne lite de lugna dagarna så är det ok, däremot om det är fler lugna dagar i rad så brukar jag skriva ner lite... blir ofta så att man känner och sen glömmer man att man känt liksom! 
  • missable
    coockiejar skrev 2011-10-17 10:47:58 följande:
    hej tjejer,

hur har helgen varit? Gud vad ni hinner skriva mycket :) Jag får lite att ta igen här snart. Ska bara skriva klart en inlämningsuppgift först.

Jag ska till BM på onsdag och funderar kring en sak - men ville höra med er om ni också känner igen det. När jag väntade första sonen så var han livlig och rörlig varje dag. Han hade ofta hicka och jag funderade aldrig över varken hicka eller rörelsemönster.

Den här lilla krabaten tar time-out ibland (jag börjar vänja mig även om det periodvis kan kännas frustrerande) men däremot funderar jag på det där med hickan - jag minns det som att hela magen mer eller mindre hoppade till när första sonen hickade (men jag kanske minns hickan från senare delen av graviditeten) medan den här lilla - det känns mer som ett tickande inne i magen. Och det är med ungefär 1-2 sekunders mellanrum (vilket känns som lite väl snabbt). Magen hoppar alltså inte till utan det känns bara som ett tickande där inne (och det är inte min puls för jag har försökt känna efter).... Hur känner ni av hickan?
    Ska jag vara ärlig så tror jag inte jag har känt när hon hickar.... 
  • Sapato
    Tärning6 skrev 2011-10-17 11:23:12 följande:
    Ja ni skriver flitigt här inne hehe hinner inte alls med känns det som haha..
    Hinner inte heller alltid med så svarar eller skriver bara då och då
  • Tärning6
    Sapato skrev 2011-10-17 11:26:52 följande:
    Hinner inte heller alltid med så svarar eller skriver bara då och då
    Ja de är nog så man får göra hehe....

Så nu är en tvätt startad så om 2timmar ska den hängas hehe...
    Sen så blir de väl lite städning oxå, ska trotsa hur jag mår i dag för jag mår heller inge bra att det ser ut om ett slagfält här hemma...
    så vad säger ni tjejer operation undan plockat hem
  • Milli10
    missable skrev 2011-10-17 11:11:59 följande:
    Har varit inne för att se att allt är bra, men sålänge jag känner henne lite de lugna dagarna så är det ok, däremot om det är fler lugna dagar i rad så brukar jag skriva ner lite... blir ofta så att man känner och sen glömmer man att man känt liksom! 
    Tror jag ska åka in och kolla nästa gång h*n blir lugn åxå. Lika bra så man slipper oroa sig! Idag får jag iaf höra hjärtljuden och snacka av mig med BM lite :)
  • missable
    Milli10 skrev 2011-10-17 11:56:34 följande:
    Tror jag ska åka in och kolla nästa gång h*n blir lugn åxå. Lika bra så man slipper oroa sig! Idag får jag iaf höra hjärtljuden och snacka av mig med BM lite :)
    Lycka till hos BM! Vi ska dit på torsdag och lyssna på hjärtat och mäta magen, sen ska vi prata amning....
  • Sapato

Själv sitter jag på jobbet och käkar lunch och efter det blir det en massage
    Skulle även vilja komma hem i tid idag saknar min sambo och son super mycket

Svar på tråden Januaribebis 2012