• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Snusmumriken80
    elinson skrev 2011-10-17 15:00:15 följande:

Galet de ringde nyss från Barn-i-magen (norsk tidning) och berättade att jag var den lyckliga vinnaren av en tripp-trapp stol med newborn set. Jag hade skickat efter deras gratispaket med varuprover och var då tydligen med i dragningen om en tripp-trapp stol!!!!!!!

Mamma inhandlade en begagnad vagn, pappa köpte en babyskyddet och nu får vi tripptrappstolen... ibland har man tur :)

Ville bara berätta mitt i alla gravidsymptomer! Ha en fin dag allihop.
    Grattis=) Inte illa!
    partouze skrev 2011-10-17 14:53:54 följande:
    Vi ska till 100% få en flicka :D vi va på återkoll då hon inte ville visa könet tydlig i torsdags haha! Men nu vet vi !! Hon låg me huvudet ner. Kan förklara alla onda sparkar i revbenen hon gett mig idag ;)
    Härligt, va kul:) 2 doktorer har sagt de t åt oss också, men nästa vecka ska vi på 3D/4D till Stockholm, så hoppas på en bekräftelse då:)

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • LillaEko
    roxylady skrev 2011-10-17 12:26:21 följande:
    Någon mer som kan känna sig skakis ibland? Det är specielt på mig när jag är hungrig.. spelar ingen roll om jag äter en stor tallrik med gröt innan jag går till jobbet. Jag är dödshungrig vid 12 ändå (börjar 10).
    jag äter frukost vid ca 7 och sen måste jag äta mellanmål ca 9.30 och sen lunch ca 11.30. Går nästan aldrig mer än tre timmar mellan mina mål, och så äter jag ALLTID, oavsett om jag är gravid eller ej.
    Annars kan jag lätt känna av att blodsockret (har inte diabetes), vilket jag antar att du gör i och med skakiskänslan. 
  • roxylady
    LillaEko skrev 2011-10-17 16:04:58 följande:
    jag äter frukost vid ca 7 och sen måste jag äta mellanmål ca 9.30 och sen lunch ca 11.30. Går nästan aldrig mer än tre timmar mellan mina mål, och så äter jag ALLTID, oavsett om jag är gravid eller ej.
    Annars kan jag lätt känna av att blodsockret (har inte diabetes), vilket jag antar att du gör i och med skakiskänslan. 
    Ja jag äter ungefär med samma gämna mellanrum som du. Ja man blir ju van.
    Okej.. nej jag har inte heller diabetes.. mitt blodsocker ser bra ut enligt BM. Men blir nog sådär ja när det går ned.
    Lite läskigt i alla fall :(
  • LillaEko

Var hos bm nu i em.
    Pratade om amning som hon bett oss läsa på lite om, känns som en hel djungel.
    Och hon sa att det var viktigt att vi bad bm på förlossning komma och titta första gångerna så att bebis fick rätt tag. Det kunde underlätta framtiden mycket.

Hjärtljuden var idag något lägre, runt 137-142.
    Sist i v 25 låg sf på 25 (lite över normalkurvan) och idag i v 29 låg det på 27, så nu prickade vi normalkurvan exakt.

Ni som har barn innan, har ni sett ett samband mellan er och er mor om bebisarna varit tidiga el sena?
    Både jag och min syster var några dagar för tidiga och min man ville ut hela 5 veckor för tidigt egentligen, men kom sen 3 veckor för tidigt! 

• Tärning6

Tänkte försöka lägga upp en bild på det första vi köpt till bebis, detta köptes i v18-20 kommer ej exakt i håg när

Ja detta var det första vi köpte tyckte att de passade både kille och tjej

• Zaarah1984

Jag fattar inte, var på förlossningen i lördags för att jag har haft sammandragningar och så fick jag även ont i magen så de tyckte vi skulle åka in. Sen visade ju proverna att allt var normalt och enligt ctg-maskinen hade jag inga sammandragningar.  Idag fick jag veta att jag inte har uvi heller så då undrar jag varför min mage ibland blir hård som en fotboll och det känns som att det spänner i hela magen. Har även ont, som mensvärk ungefär. Om det inte är sd, vad är det då? Bm tyckte jag skulle sjukskriva mig en vecka och kolla om det blev bättre av vila... Har tid hos läkaren om en vecka.

• elingabriella

Jag tänkte bara tipsa alla som har tänkt köpa en Bugaboo om att www.babytrader.eu har riktigt bra priser! 

Vi fick hem vår redan efter en vecka (!) och betalade endast 8400:- med frakt och alla tillbehör (beställde med vinterhjul).

Jag är supernöjd! Skrattande 

elingabriella.se - Mops, chihuahua & en liten prins i magen ♥
  • fair

Var till barnmorskan idag.

v.27+3. Urin U.a, blodtryck 120/70, vikt +1kg (har nu ökat totalt 5kg sen jag plussade), blodsocker 3,1, Hb 124, SF-mått 25cm, bebis hjärtljud 143-151slag/min.

Allt ok! :D

• Carolaj83
    stas-fy vad trist för er

elison-grattis

LillaEko-inget samband här inte, min första 3 veckor innan bf, min andra 4 dagar efter bf

JAG ÄR LESS! har jävligt ont på jobbet, men kände att "bara" 4 veckor kvar tills gp bara stå ut, så idag ringde dom från FÖRNEDRINGSKASSAN o gav mig avslag, tyckte de var märligt då dom godkände mig båda mina tidigare graviditeter på samma jobb med samma arbets uppgifter, nu är det bara överklaga som gäller o i värsta fall får jag ta ut f-dagar....kommer max orka jobba 4 veckor till orkar ju knappt med som det är nu.....idag jobbade jag 10-16 o 2 sista timmarna hade jag sjukt ont     

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • roxylady
    elingabriella skrev 2011-10-17 19:39:01 följande:
    Jag tänkte bara tipsa alla som har tänkt köpa en Bugaboo om att www.babytrader.eu har riktigt bra priser! 

Vi fick hem vår redan efter en vecka (!) och betalade endast 8400:- med frakt och alla tillbehör (beställde med vinterhjul).

Jag är supernöjd! Skrattande 

Har också fått tips om dem. Men har redan beställt en i en butik här i Sverige.. så det blev som det blev då.. Har i alla fall tur att är det nått så är det enkelt att gå in till dem iaf. Jaja fick bli så hehe! Fin vagn iaf :)
Svar på tråden Januaribebis 2012