• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Velociped

Juni - tack, det känns ju bra att veta. :)

Det är just det - idag var det väldigt skönt att bara få haspla ur sig alla tankar som kom upp, helt ostört. Det blir en annan sak när sambon också har frågor. Då glömmer jag lätt av en del. :)

• roxylady
    curiosa skrev 2011-10-17 12:34:34 följande:
    Jag får svimmningsattacker (har dock inte svimmat än) och mår sjukt dåligt ibland.
    Som när jag kom in på affären idag då började jag svettas och allt bara snurrar.
    Skit läskigt och jag bara väntar på den dagen då jag bara trillar omkull.

Hade bra värden sist hos BM men det är nu snart 1 månad sen jag var där sist och ska dit på onsdag igen. Kanske bltr som spökar??
    Ja men så kan jag också känna ibland. Undrar hur det ska gå att jobba då bara. Sitter ju på jobbet nu och man har ansvar ibland över stora summor pengar.. känns inte alls roligt.
    Jag också! Känner också det.. tänk om man ramlar ihop? :S

Okej vad skönt att du hade bra värden! De hade inte jag :( Hade jätte låga järnvärden och skulle då ta två tabletter om dagen. Gör det nu sedan en månad tillbaka så hoppas på att det gått upp.
    Vad är bltr? :)
  • jordgubbe0812

Jag har haft en helt underbar helg. Jag och sambon skulle vara barnlediga tillsammans på väldigt länge och åka iväg på en spa-helg. Gissa vad som händer. Jo, 7h innan vi ska åka blir dottern magsjuk.
    Så spahelgen byttes rask mot ett låååång tvättmaskinspass.

Nytt försök om 3 veckor.     

• Snusmumriken80

Jisses vad ni skriver, hinner inte alls med:) 

Har varit sjukskriven sen 28.7 pga foglossning, andfåddhet (hög puls), huvudvärk m.m. Känner nu att jag håller på att bli knäpp Jag kan inte göra NÅGONTING här hemma. Pulsen stiger direkt o jag blir rädd då ja inte får ngn luft:(  Har fått order att vila vila vila, men hur lätt är det då alla 3 barn är hemma, huset ser ut som ett bombnedslag, tvätt överallt m.m.

Var till mvc i tisdags, då var jag i v. 29+2, gått upp 16,5kg , blodtryck 110/70, hb 110 (äter järnkapslar) och hade sf-mått 32 Hjärtljud 140, Har massor massor med rörelser, ofta. Ser ut som en alien som far runt där inne=) Barnen tycker det är jätte kul:) Inte jag, känns inge skönt alls!

Ska på tisdag om 1 vecka dit igen, så får vi se hur det är då. Enligt bm så har magen växt "lite för mycket" (ligger en bra bit ovanför översta strecket) och min vikt har ökat "lite för mycket", så nu ska d kollas noga. Tror dock inte att bebis kommer att vara kvar till januari, ganska säker på d.

Mitt dåliga samvete håller på att ta över här, orkar inte leka med barnen, orkar inte gå ut med dem, orkar ingenting och kan ingenting :( Är såååå less på detta, önskar det var över nu!

Har rejäla sammandragningar redan, har haft redan några veckor, inte bra om det blir mer.  Bebisen ligger himla långt ner, d säger bm varje gång också. Ja, nu klagar jag och det är för att jag har ledsnat på att vara gravid. Skulle jag bara få föda så skulle jag va nöjd, det är min specialitet ;)

Alla grejer är införskaffade, kläder har jag fått av en massa vänner m.m.

På torsdag ska min bästa vän få sin bebis med kejsarsnitt, lyckos henne :)

Ha d bra!             

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Snusmumriken80

Har 70 dagar kvar

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • partouze

Vi ska till 100% få en flicka :D vi va på återkoll då hon inte ville visa könet tydlig i torsdags haha! Men nu vet vi !! Hon låg me huvudet ner. Kan förklara alla onda sparkar i revbenen hon gett mig idag ;)

• Tärning6
    Skåne85 skrev 2011-10-16 22:22:55 följande:
    Tärning6: haha det lät som min son och min sambo, vi bar in ved idag då min 2,5 årige son säger till mig att vara försiktig så inte bebisen får ont hihi
    haha ja dem är bra söt dem små liven hihi..
  • elinson

Galet de ringde nyss från Barn-i-magen (norsk tidning) och berättade att jag var den lyckliga vinnaren av en tripp-trapp stol med newborn set. Jag hade skickat efter deras gratispaket med varuprover och var då tydligen med i dragningen om en tripp-trapp stol!!!!!!!

Mamma inhandlade en begagnad vagn, pappa köpte en babyskyddet och nu får vi tripptrappstolen... ibland har man tur :)

Ville bara berätta mitt i alla gravidsymptomer! Ha en fin dag allihop.
  • Tärning6
    elinson skrev 2011-10-17 15:00:15 följande:

Galet de ringde nyss från Barn-i-magen (norsk tidning) och berättade att jag var den lyckliga vinnaren av en tripp-trapp stol med newborn set. Jag hade skickat efter deras gratispaket med varuprover och var då tydligen med i dragningen om en tripp-trapp stol!!!!!!!

Mamma inhandlade en begagnad vagn, pappa köpte en babyskyddet och nu får vi tripptrappstolen... ibland har man tur :)

Ville bara berätta mitt i alla gravidsymptomer! Ha en fin dag allihop.
    Men grattis
  • Frökenolson

sitter och läser om våra olika sfmått, helt otroligt hur mycket det kan skilja. Vissa har 32 medans jag bara har 23 och nästan lika långt gågna. Visserligen säger bm att jag har ett för lågt mått, men ändå... Hoppas på koll, ska mäta igen på onsdag, har jag inte växt då blir det TUL.

Svar på tråden Januaribebis 2012