• varfördåför

SoA

det pratas mycket och röstas lite i röstningstråden, detta är ett försök att göra allting rätt igen.. prata här, rösta där och sprid budkapet...

här pratar vi alltså om SoA

nepp... kan inte stava... sorry!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 17:52
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m58972877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 18:14
    gäller alltså sons of anarchy.. och tvivlar ni på att det går att ha en rolig/givande diskussion i ämnet så... testa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 17:12
    ny omröstningstråd, gör er röst hörd

www.familjeliv.se/Forum-9-191/m61746991.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 08:52
    De flesta i tråden ligger i fas med den amerikanska säsongen så ligger man efter och inte vill veta vad som händer så kanske man skall vara försiktig med att läsa inläggen i tråden
  • Svar på tråden SoA
  • Hårdrock
    Mamma SL skrev 2012-09-21 22:59:17 följande:
    Är det bara jag som känner igen Gemmas ligg (Nero Padilla heter han) som Miguel Prado i Dexter? Han spelade ju inte direkt "good guy" där, det betyder ju visserligen inte att han måste vara ond nu men jag får en känsla av att det är något lurt på gång. 
    Han har varit med i lite andra serier tidigare, som "good goy". Först som advokat i "Lagens Änglar" och sen polis i "NYPD Blue". Men ja, han känns rätt lurig tycker jag med :)
  • R G
    Passionsfrukt skrev 2012-11-16 21:46:25 följande:
    Jag har lite delade känslor. Å ena sidan så är han kall och hård nu för att han vill fixa allt. Men samtidigt känns det som att han har kompromissat bort sig själv. Han ville ju bli en bättre ledare än Clay var. Man vet ju liksom att det kommer att skita sig totalt för han kommer aldrig att kunna gå tillbaka till ett normalt familjeliv efter detta (och det är ju det han vill, fortfarande, och har lovat åt Tara).
    Känns inte som Tara kommer kunna återgå till ett normalt familjeliv efter detta avsnittet.
  • Hårdrock
    Passionsfrukt skrev 2012-11-16 21:46:25 följande:
    Jag har lite delade känslor. Å ena sidan så är han kall och hård nu för att han vill fixa allt. Men samtidigt känns det som att han har kompromissat bort sig själv. Han ville ju bli en bättre ledare än Clay var. Man vet ju liksom att det kommer att skita sig totalt för han kommer aldrig att kunna gå tillbaka till ett normalt familjeliv efter detta (och det är ju det han vill, fortfarande, och har lovat åt Tara).
    Jo, samtidigt tror jag han präglas speciellt av Ope's död. Samma för de flesta givetvis, men för honom var det som att förlora en riktig bror. Samtidigt får han inte visa sig vek, eftersom han vet att det finns dem som inte skulle dra sig för att backstabba honom så fort de får chansen. Genom att göra det han gör nu så visar han sig mer oberäknelig och svår att komma åt, än tidigare. Så tycker jag det verkar i alla fall.
  • Hårdrock
    R G skrev 2012-11-16 21:51:34 följande:
    Känns inte som Tara kommer kunna återgå till ett normalt familjeliv efter detta avsnittet.
    Tror att man på nåt sätt kommer lyckas få det till att någon annan lyckats smuggla in korset till Otto. Men Gemma vet ju och kommer utnyttja den vetskapen till sin fördel.
  • LittleMissSunshine

Hallå?! Är ni fortfarande med här? Såg precis det senaste avsnittet och jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Är så besviken på Jax, men jag stöttar honom ändå eftersom jag förstår att han gör detta av ren frustration och rädsla för att hans familj ska tas ifrån honom och all annan skit han försöker hantera utan att lyckas. Han är inte ond...men frågan är ju nu hur dettta kommer sluta...

• MikaelaDuumboO

Hånflinet han hade när han gick ifrån wendy gav mig fasen kalla kårar, nu börjar han spåra ur lite väl mycket! Nu måste han börja styra upp detta

• Passionsfrukt

Det där med Wendy var det värsta någonsin. Att injicera henne med knark då hon lyckats lägga av... fy fan.
    Ett avsnitt kvar!

• Hårdrock

Håller med om att Jax börjar spåra ur lite mycket. Jag gillar det inte.
    Säsongsavslutning nästa vecka då.

Dör Clay, eller någon annan?
    Jag tror Clay klarar sig, sen är jag lite osäker. Det kommer nog bli en rejäl cliffhanger i klass med när Abel kidnappades i slutet på säsong 2..

• LittleMissSunshine

Jag trodde det va två avsnitt kvar? Kanske har fel. Ja, alltså nu måste det hela sluta såpass bra att man liksom inte tappar hoppet helt tills nästa säsong. 

Jag tror absolut Clay klarar sig och kanske kommer han faktiskt dra till Irland för att i nästa säsong ha en "egen" början där med en massa planer för att ta sig tillbaka till Charming.

Tror Tara kommer dra och så får man följa henne på ett annat ställe i början på nästa säsong..

FAST jag vet ju inte =) Haha, spekulartioner. Åhh..detta gör mig så nervös!! Jag hejjar på Jackiboy så himla mycket och hoppas att han tar sitt förnuft till fånga.  

• Hårdrock

Samma här, jag hoppas han tar sitt förnuft till fånga. Är faktiskt osäker på om Clay kommer iväg, det känns för enkelt. Det kommer säkert en twist.
    En teori jag fick idag var att Bobby tröttnar på Jax's beteende och lyckas få med sig andra för att försöka avsätta honom, för klubbens bästa. Ingen scenario jag vill ska hända, men det känns inte omöjligt.