• varfördåför

SoA

det pratas mycket och röstas lite i röstningstråden, detta är ett försök att göra allting rätt igen.. prata här, rösta där och sprid budkapet...

här pratar vi alltså om SoA

nepp... kan inte stava... sorry!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 17:52
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m58972877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 18:14
    gäller alltså sons of anarchy.. och tvivlar ni på att det går att ha en rolig/givande diskussion i ämnet så... testa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 17:12
    ny omröstningstråd, gör er röst hörd

www.familjeliv.se/Forum-9-191/m61746991.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 08:52
    De flesta i tråden ligger i fas med den amerikanska säsongen så ligger man efter och inte vill veta vad som händer så kanske man skall vara försiktig med att läsa inläggen i tråden
  • Svar på tråden SoA
  • lizalolly

Är det bara jag som funderar på om det är Clay som ligger bakom hemintrången som dom där 3 nomad killarna sysslar med? Vad kan annars vara deras motiv? 
    Har förresten kollat alla säsonger senaste veckan, trodde att detta var nån skittråkig serie om motorcycklar haha.. En arbetskamrat rekommenderade den för nåt år sedan. Vilken trevlig överraskning jag fick! Dom första avsnitten satt jag fortfarande och tyckte att den var lite töntig men sögs ändå in i storyn och de olika karaktärerna nog för att fortsätta titta. Vid scenen där Tara tänker flytta och Jax  håller sitt passionerade tal om hur han aldrig slutat älska henne var jag (slutet på 1:a säsongen om jag inte minns fel) HOOKED! OCh slutade med att jag kollade i snitt 5 avsnitt varje kväll så fort barnen somnat Cool

• aidj
    lizalolly skrev 2012-10-15 14:21:18 följande:
    Är det bara jag som funderar på om det är Clay som ligger bakom hemintrången som dom där 3 nomad killarna sysslar med? Vad kan annars vara deras motiv? 
    Har förresten kollat alla säsonger senaste veckan, trodde att detta var nån skittråkig serie om motorcycklar haha.. En arbetskamrat rekommenderade den för nåt år sedan. Vilken trevlig överraskning jag fick! Dom första avsnitten satt jag fortfarande och tyckte att den var lite töntig men sögs ändå in i storyn och de olika karaktärerna nog för att fortsätta titta. Vid scenen där Tara tänker flytta och Jax  håller sitt passionerade tal om hur han aldrig slutat älska henne var jag (slutet på 1:a säsongen om jag inte minns fel) HOOKED! OCh slutade med att jag kollade i snitt 5 avsnitt varje kväll så fort barnen somnat Cool
    jag trodde han hette pax och tyckte att han var en ricktig "wigger" första gången jag såg något ur serien.. men jag fastnade för opie och fortsatte att se serien för hans skull.. men sedan hittad ejag ju chibs då

ja, någon ligger ju bakom dessa "inbrott", vet dock inet om det är clay.. jag kände det mer som att det var han som de tog bilderna åt.. den där polisens storebror (minns inte vad han hette).. det är någon som vill smutskasta någon iaf..
    *suck*
  • aidj
    Passionsfrukt skrev 2012-10-12 17:21:29 följande:
    Han tycks ha gått ner lite i vikt denna säsong! Eller så har han bara lärt sig att dra in magen... Flört
    Alltså seriously: vartenda avsnitt detta säsong har varit liiiite bättre än det föregående! Helt sjukt hur bra denna säsong är hittills!
    Och manwomanhoran dom hyrde in! Alltså gud jag skrattade. Det var bästa nånsin!
    ja, det är en bra säsong

tycker det serut som han blivit smalare i ansiktet också.. han ser lite äldre ut... men jag fyller ju tretio i veckan så jag är ju äldre också nu, så det gör inget ,-)
    *suck*
  • Passionsfrukt
    aidj skrev 2012-10-15 22:04:29 följande:
    ja, det är en bra säsong

tycker det serut som han blivit smalare i ansiktet också.. han ser lite äldre ut... men jag fyller ju tretio i veckan så jag är ju äldre också nu, så det gör inget ,-)
    Ju äldre desto bättre, det betyder man är erfaren
    Och grattis till dig! Jag har 1,5 år kvar till 30 och ångestar redan, haha! Hoppas det går bättre för dig!
    lizalolly skrev 2012-10-15 14:21:18 följande:

Jag har helt klart för mig att Clay har nånting på gång. Var det nomader som var bakom de där attackerna? Shit. När kom det fram? Jag har tittat ouppmärksamt... igen... Eller så bara missar jag stuff.

• lizalolly
    aidj skrev 2012-10-15 22:02:21 följande:
    jag trodde han hette pax och tyckte att han var en ricktig "wigger" första gången jag såg något ur serien.. men jag fastnade för opie och fortsatte att se serien för hans skull.. men sedan hittad ejag ju chibs då

ja, någon ligger ju bakom dessa "inbrott", vet dock inet om det är clay.. jag kände det mer som att det var han som de tog bilderna åt.. den där polisens storebror (minns inte vad han hette).. det är någon som vill smutskasta någon iaf..
    Chibs är den där Irländaren eller hur? Varför tycker du om honom då mycket, tänkte bara hans historia har som inte varit lika utstående som vissa andras :) Jag gillar såklart Jax & Tara, deras berättelse är så romantisk! Sedan gillar jag även Taras egen historia och Gemma.
    Passionsfrukt skrev 2012-10-16 08:44:57 följande:
    Jag har helt klart för mig att Clay har nånting på gång. Var det nomader som var bakom de där attackerna? Shit. När kom det fram? Jag har tittat ouppmärksamt... igen... Eller så bara missar jag stuff.

Jo , det var i slutet av andra avsnittet så ser man två av dom slänga ett kassaskåp i en container medans den stora mörkhåriga killen sitter i bilen och tittar på födelseattesterna. Alltså när dom var inne hos Gemma så hade dom ju blivit av med ett kassaskåp som Clay sa att det fanns papper i, "birthcertificates och sådant! Något har han för sig men vad. Och vad skulle annars deras motiv kunna vara... Kanske gör soebell en comeback haha ??
  • Mamma SL
    lizalolly skrev 2012-10-16 19:03:07 följande:
    Chibs är den där Irländaren eller hur? Varför tycker du om honom då mycket, tänkte bara hans historia har som inte varit lika utstående som vissa andras :) Jag gillar såklart Jax & Tara, deras berättelse är så romantisk! Sedan gillar jag även Taras egen historia och Gemma.
    Jo , det var i slutet av andra avsnittet så ser man två av dom slänga ett kassaskåp i en container medans den stora mörkhåriga killen sitter i bilen och tittar på födelseattesterna. Alltså när dom var inne hos Gemma så hade dom ju blivit av med ett kassaskåp som Clay sa att det fanns papper i, "birthcertificates och sådant! Något har han för sig men vad. Och vad skulle annars deras motiv kunna vara... Kanske gör soebell en comeback haha ??
    Jag kan ju svara på varför jag gillar Chibs. För det första är han från Skotland från början, dialekten är ju underbar. Sedan för att han är så ärlig och riktig och inte har en massa hemligt skit på sidan om hela tiden och för att han alltid står bakom Jax och är så faderlig mot honom och Juice, en reko kille helt enkelt. Och så ser han ju lite häftig ut med ärren (som han faktiskt har på riktigt, ganska funny story bakom, fast inte så funny för honom kanske) och har en utstrålning som jag gillar.
  • Passionsfrukt
    lizalolly skrev 2012-10-16 19:03:07 följande:
    Chibs är den där Irländaren eller hur? Varför tycker du om honom då mycket, tänkte bara hans historia har som inte varit lika utstående som vissa andras :) Jag gillar såklart Jax & Tara, deras berättelse är så romantisk! Sedan gillar jag även Taras
    Det finns ingen orsak att inte gilla Chibs! Har gillat skådisen länge och är så glad att han fått denhär rollen som gör honom känd för en lite bredare allmänhet.
    I övrigt håller jag med Mamma SLs svar om Chibs.
  • LittleMissSunshine

Är inte Chibs med i Braveheart? För det är där jag kände igen honom ifrån från början när jag började kolla på SoA. 

• LittleMissSunshine

Jag försöker för övrigt övertala ALLA mina vänner att kolla på SoA, några har nappat men många säger att det inte är deras grej. Men då säger jag att de måste ge det ett par avsnitt. Jag var inte hooked förrän efter ca 5 avsnitt :)