• Här och nu

Är kungens fritid hans privatsak?

Fler än jag som tycker det mest verkar va folk som är sysslolösa, som stirrar upp sig över huruvida han gått på den o den klubben? Jag anser att han gör vad han vill på sin fritid om det sker i samförstånd med hans fru. Många verkar ha missat att människor; flest män kanske; inte tittar på porr för att sexlivet är dåligt? Skulle inte uppskatta om min man gick på porrklubb o TITTADE utan att jag visste det, men tog han upp det skulle jag inte förbjuda det. Vad har ev. porrklubbsbesök med förmågan att va statschef att göra? Ja, ös på med åsikter!

• Svar på tråden Är kungens fritid hans privatsak?
  • FruLiNi
    Här och nu skrev 2011-06-08 22:12:09 följande:
    Vad är det du inte fattar med ordet glädje?
    Var inte så kaxig...jag frågar vad du menar med att böcker ska vara till glädje? Var det svårt för dig att förstå?
    Du vet väl att allt är relativt...så det som är till glädje för dig behöver inte vara till glädje för någon annan och viceverca. Är tragiska självbiografier dåliga böcker som inte borde finnas, enligt dig då?
  • FruLiNi
    Här och nu skrev 2011-06-08 22:43:22 följande:
    Så de som går på soc får inte heller göra vad de vill på sin fritid?
    Hahaha jämför du kungen appanage med ett socbidrag?! Men lilla vän...
  • Miss Daisy

Fast det handlar väl inte bara om att han har gått på porrklubb och varit otrogen? Det handlar om att han har gått på klubbar som har ägts av folk som är inblandade i maffiaverksamhet och som är/har varit kriminella. Och det handlar om att han kan ha gått på stripklubb i Atlanta där han var för att representera sverige på skattebetalarnas bekostnad.
    Sen att han ljuger om det, det gör ju inte saken bättre. Vore ju bättre om han hade erkänt och sagt att han gjorde ett misstag, hade dåligt omdöme, och att han är ångerfull.

• Här och nu
    FruLiNi skrev 2011-06-09 04:33:43 följande:
    Frågan är om du kan svara.
  • Här och nu
    FruLiNi skrev 2011-06-09 04:32:32 följande:
    Var inte så kaxig...jag frågar vad du menar med att böcker ska vara till glädje? Var det svårt för dig att förstå?
    Du vet väl att allt är relativt...så det som är till glädje för dig behöver inte vara till glädje för någon annan och viceverca. Är tragiska självbiografier dåliga böcker som inte borde finnas, enligt dig då?
    Det var en vänlig fråga.
  • StilaM
    Här och nu skrev 2011-06-08 22:43:22 följande:
    Så de som går på soc får inte heller göra vad de vill på sin fritid?

Nej, inte om det går emot reglerna för soc. De får till exempel inte jobba, eller sälja stöldgods eller på annat sätt tjäna pengar.

• StilaM
    sverker11 skrev 2011-06-07 21:46:03 följande:
    Nix jag försökar bara påpeka det absurda i situationen och försöker förklara på ett sådant sätt så att även de med lite mindre förståndsgåvor kan förstå hur omöjligt det är att försvara sig i en liknande situation.
    Fast din analogi var ju falsk och således till föga nytta för den som har svårt att förstå. Om du nu verkligen vill lägga dig vinn om att alla ska kunna förstå, vore det bättre att du höll dig till rimliga argument och logiska samband. Tänker jag. Men jag kanske inte har de förståndsgåvor man måste ha för att se igenom den snårskog av brusten logisk och falska argument som du försöker bygga upp i folkbildningens namn...
  • Fluffskalle

Om han går på porrklubb/strippklubb eller vad han och Silvia nu vill syssla med, det är helt deras ensak tycker jag.

Men om de saker jag hört om att han umgått med kriminella i samband med det (är inte så insatt i skvallret så kan ha missförstått) och sedan ljuger om allt, då är det fel.

Porrklubb okej.

Kriminalitet och lögner, inte okej.

• lokisse
    FruLiNi skrev 2011-06-09 04:33:43 följande:
    med tanke pa att han jobbar för pengarna ja varför inte
    Nej det tror jag inte!
  • Här och nu
    Fluffskalle skrev 2011-06-09 06:50:16 följande:
    Om han går på porrklubb/strippklubb eller vad han och Silvia nu vill syssla med, det är helt deras ensak tycker jag.

Men om de saker jag hört om att han umgått med kriminella i samband med det (är inte så insatt i skvallret så kan ha missförstått) och sedan ljuger om allt, då är det fel.

Porrklubb okej.

Kriminalitet och lögner, inte okej.
    Varför fel att umgås med kriminella? Man måste inte va kriminell själv för det.
Svar på tråden Är kungens fritid hans privatsak?