• Här och nu

Är kungens fritid hans privatsak?

Fler än jag som tycker det mest verkar va folk som är sysslolösa, som stirrar upp sig över huruvida han gått på den o den klubben? Jag anser att han gör vad han vill på sin fritid om det sker i samförstånd med hans fru. Många verkar ha missat att människor; flest män kanske; inte tittar på porr för att sexlivet är dåligt? Skulle inte uppskatta om min man gick på porrklubb o TITTADE utan att jag visste det, men tog han upp det skulle jag inte förbjuda det. Vad har ev. porrklubbsbesök med förmågan att va statschef att göra? Ja, ös på med åsikter!

• Svar på tråden Är kungens fritid hans privatsak?
  • Iryelle
    lokisse skrev 2011-06-05 12:40:20 följande:
    kluben under akvavit brann 92 och stängdes
    "Den episod, som författarna bakom skandalboken Den motvillige monarken i samband med lanseringen gör ett huvudnummer av, är när kung Carl XVI Gustaf och hans kompisgäng under en period på 90-talet besöker den dömde gangstern Mille Markovics svartklubb i källaren under lyxrestaurangen Aquavit."

Men visst, man kan inte alltid lita på alla nyhetssidor. Har inte läst boken själv.
  • Här och nu
    Iryelle skrev 2011-06-05 13:05:32 följande:
    "Den episod, som författarna bakom skandalboken Den motvillige monarken i samband med lanseringen gör ett huvudnummer av, är när kung Carl XVI Gustaf och hans kompisgäng under en period på 90-talet besöker den dömde gangstern Mille Markovics svartklubb i källaren under lyxrestaurangen Aquavit."

Men visst, man kan inte alltid lita på alla nyhetssidor. Har inte läst boken själv.
    En bok som inte borde fått släppas o som bara skapade skit.
  • Lonicera

Kungen är KUNG och därmed klanderfri.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
  • sverker11
    StilaM skrev 2011-06-04 21:39:08 följande:
    Nu gör du som alla som vet att de har fel - förvrider det jag skrivit för att komma vidare. Om kungen gjort det som påstås så är det ett jävla aber. Om Mohamed är pedofil så är det ett jävla aber. Om någon trycker en bok om kungens affärer är det klart att det blir diskussion. Om någon trycker en bok om Mohamed som pedofil, likaså.
    Nix jag försökar bara påpeka det absurda i situationen och försöker förklara på ett sådant sätt så att även de med lite mindre förståndsgåvor kan förstå hur omöjligt det är att försvara sig i en liknande situation.
  • sverker11
    Här och nu skrev 2011-06-05 13:17:42 följande:
    En bok som inte borde fått släppas o som bara skapade skit.
    Böcker som den skall absolut få släppas. Däremot borde vi kunna kräva av vår presskår att de inte hänger ut någon utan bevis. Vi borde också kunna förvänta oss att pressen inte skall kräva att någon skall behöva försvara sig mot anklagelser där personen som kommit med anklagelserna inte har kunnat presentera några som helst trovärdiga källor eller bevis.
  • Här och nu
    sverker11 skrev 2011-06-07 21:51:56 följande:
    Böcker som den skall absolut få släppas. Däremot borde vi kunna kräva av vår presskår att de inte hänger ut någon utan bevis. Vi borde också kunna förvänta oss att pressen inte skall kräva att någon skall behöva försvara sig mot anklagelser där personen som kommit med anklagelserna inte har kunnat presentera några som helst trovärdiga källor eller bevis.
    Böcker ska vara till glädje. Böcker om att ha klarat sig från våldsbrottslingar är ok, men kungen har inte begått nåt våldsbrott.
  • FruLiNi
    Här och nu skrev 2011-06-07 21:57:01 följande:
    Böcker ska vara till glädje. Böcker om att ha klarat sig från våldsbrottslingar är ok, men kungen har inte begått nåt våldsbrott.
     Vad menar du med att böcker ska vara till glädje? Kan du utveckla?
  • Här och nu
    FruLiNi skrev 2011-06-08 10:03:42 följande:
     Vad menar du med att böcker ska vara till glädje? Kan du utveckla?
    Vad är det du inte fattar med ordet glädje?
  • Här och nu
    Aaliyah skrev 2011-06-08 22:13:25 följande:
    Svar på ts: Nej det är det inte så länge han lever på skattepengar.
    Så de som går på soc får inte heller göra vad de vill på sin fritid?
Svar på tråden Är kungens fritid hans privatsak?