sverker11 skrev 2011-06-04 19:45:57 följande:
Fast nu betalades det tydligen inte ut några pengar. Dessutom har det mig veterligt inte presenterats några som helst hållbara bevis på att kungen överhuvudtaget är inblandad utan det är bara lösa spekulationer, rykten och vanligt skvaller.
Det är också intressant att du tror mer på en person som kallas maffialedaren än på vår statschef. Sedan lyckas du även göra utpressingsoffret till skurken i dramat medan du inte alls verkar vara upprörd över att utpressaren går fri.
Nej, jag tror på Anders Lettström. Att kriminella individer beter sig kriminellt är inte särdeles förvånande för mig, upprörd blir jag således inte. Jag upprörs inte av kungens agerande heller, jag noterar det och har mina åsikter gällande monarkin i allmänhet och honom i synnerhet. Att några pengar aldrig betalades ut beror enligt uppgift på att priset hela tiden höjdes, men är det verkligen relevant i sammanhanget huruvida det blev någon transaktion eller ej? Jag kan inte riktigt se det.
Vem är det du syftar på som "utpressningsoffret", är kungen? Ja, det är som sagt en av de största anledningarna till att en människa i hans position inte ska beblanda sig med tungt kriminella individer. Eftersom man riskerar att bli just utpressad. Det är både en moralfråga och en säkerhetsfråga.