• Här och nu

Är kungens fritid hans privatsak?

Fler än jag som tycker det mest verkar va folk som är sysslolösa, som stirrar upp sig över huruvida han gått på den o den klubben? Jag anser att han gör vad han vill på sin fritid om det sker i samförstånd med hans fru. Många verkar ha missat att människor; flest män kanske; inte tittar på porr för att sexlivet är dåligt? Skulle inte uppskatta om min man gick på porrklubb o TITTADE utan att jag visste det, men tog han upp det skulle jag inte förbjuda det. Vad har ev. porrklubbsbesök med förmågan att va statschef att göra? Ja, ös på med åsikter!

• Svar på tråden Är kungens fritid hans privatsak?
  • Iryelle
    lokisse skrev 2011-06-04 21:48:23 följande:
    jag använder ditt exempel.
    jag tycker inte att man ska stödja kriminella verksamheter. det jag vill fa fram är att det fortfarande är en rejäl skilnad pa att ga pa svartklub och rana banker tex, att fa sparken för att man har med abdra att göra som gör saker som är olagliga är förmycke moralbajs för min del.
    Ok, du tycker det är ok för kungen att stödja kriminell verksamhet (och ja, en svartklubb är en kriminell verksamhet). Då är det ju bara att konstatera att vi tycker olika. 

• Ria

Alla har vi ett förflutet... Iofs visste han väl om att han skulle bli kung. Men va fan.. Man måste vä få leva loppan som ALLA andra.

• lokisse
    Iryelle skrev 2011-06-04 22:17:19 följande:
    Ok, du tycker det är ok för kungen att stödja kriminell verksamhet (och ja, en svartklubb är en kriminell verksamhet). Då är det ju bara att konstatera att vi tycker olika. 

du förstar inte poengen.
    Nej det tror jag inte!
  • aldrigmer
    Här och nu skrev 2011-06-04 22:13:52 följande:
    För att döma behövs bevis. Tills vi har det har kunge rätt att va ifred.
    Det är inte ofta som jag håller med dig men än är undrens tid inte förbi......än har inga bevis lags fram. Camilla Henemark har väl aldrig varit ett sanningsvittne, likaså kriminella klubbägare eller dörrvakter......
  • Iryelle

lokisse: jo, jag förstod poängen. Du tycker det är löjligt att bry sig om att kungen går på svartklubb. Men min poäng var att om han nu gör det så stödjer han en kriminell verksamhet och det är den biten som är viktig. För om det inte ska gå en gräns där, var ska man dra den? Och jag struntar i om han pratar med kriminella, han har bara inte på deras olagliga hak att göra. För hur ska staten kunna fördöma svartklubbar samtidigt som kungen går på dem? Det gäller ju statsministern m.fl. också. Om kungen är skyldig till något dylikt så bör han åtminstone stå för det och be om ursäkt för sitt beteende alternativt förklara sig.

• Ria

Men gah... 70-talet gott folk. Han behöver inte ursäkta sig. Varför?

• lokisse
    Iryelle skrev 2011-06-05 09:06:56 följande:
    lokisse: jo, jag förstod poängen. Du tycker det är löjligt att bry sig om att kungen går på svartklubb. Men min poäng var att om han nu gör det så stödjer han en kriminell verksamhet och det är den biten som är viktig. För om det inte ska gå en gräns där, var ska man dra den? Och jag struntar i om han pratar med kriminella, han har bara inte på deras olagliga hak att göra. För hur ska staten kunna fördöma svartklubbar samtidigt som kungen går på dem? Det gäller ju statsministern m.fl. också. Om kungen är skyldig till något dylikt så bör han åtminstone stå för det och be om ursäkt för sitt beteende alternativt förklara sig.
    nej han behöver inte be om ursäkt eller förklara sig.
    det är en struntsak om kungen gick pa klub för 40-50 ar sen.
    Nej det tror jag inte!
  • Ria
    lokisse skrev 2011-06-05 12:05:15 följande:
  • Iryelle
    lokisse skrev 2011-06-05 12:05:15 följande:
    Konstigt nog så hade jag för mig att det var på 90-talet vilket är ca 20 år sedan, då var kungen över 40 år gammal. 50 år sedan så var dessutom kungen 14 år gammal så det tror jag ju knappast skulle stämma i vilket fall som helst. Men skit samma. Vi tycker olika helt enkelt. 
  • lokisse
    Iryelle skrev 2011-06-05 12:23:04 följande:
    Konstigt nog så hade jag för mig att det var på 90-talet vilket är ca 20 år sedan, då var kungen över 40 år gammal. 50 år sedan så var dessutom kungen 14 år gammal så det tror jag ju knappast skulle stämma i vilket fall som helst. Men skit samma. Vi tycker olika helt enkelt. 
    kluben under akvavit brann 92 och stängdes
    Nej det tror jag inte!
Svar på tråden Är kungens fritid hans privatsak?