• Här och nu

Är kungens fritid hans privatsak?

Fler än jag som tycker det mest verkar va folk som är sysslolösa, som stirrar upp sig över huruvida han gått på den o den klubben? Jag anser att han gör vad han vill på sin fritid om det sker i samförstånd med hans fru. Många verkar ha missat att människor; flest män kanske; inte tittar på porr för att sexlivet är dåligt? Skulle inte uppskatta om min man gick på porrklubb o TITTADE utan att jag visste det, men tog han upp det skulle jag inte förbjuda det. Vad har ev. porrklubbsbesök med förmågan att va statschef att göra? Ja, ös på med åsikter!

• Svar på tråden Är kungens fritid hans privatsak?
  • StilaM

Såhär beskrivs den svenska värdegrunden i en av skolans förordningar:

Det svenska samhället vilar på respekt för de mänskliga rättigheterna och grundläggande demokratiska värderingar. Människolivets okränkbarhet, individens frihet och integritet, alla människors lika värde, jämställdhet mellan kvinnor och män samt solidaritet med svaga och utsatta är de värden som skolan ska gestalta och förmedla. I överensstämmelse med den etik som förvaltats av kristen tradition och västerländsk humanism sker detta genom individens fostran till rättskänsla, generositet, tolerans och ansvarstagande.

Ser du nu, Här och nu?

• Muminstjej

Kunde inte bry mig mindre i vad han gör vare sig på sin fritid eller annars. Jag tycker han är tråkig! Men det som retar mig är att han ljuger om saken! Varför inte bara säga som det är? Vilken karl i detta land har aaaaaaldrig tittat på porr? Spela roll om det är hemma på datorn/tv:n eller om det är på stripp/porrklubb.

• Här och nu
    Muminstjej skrev 2011-06-10 21:13:31 följande:
    Kunde inte bry mig mindre i vad han gör vare sig på sin fritid eller annars. Jag tycker han är tråkig! Men det som retar mig är att han ljuger om saken! Varför inte bara säga som det är? Vilken karl i detta land har aaaaaaldrig tittat på porr? Spela roll om det är hemma på datorn/tv:n eller om det är på stripp/porrklubb.
    Nu är du farligt nära förtal. Vilka bevis har du för att han ljuger?
  • Här och nu
    StilaM skrev 2011-06-10 21:09:15 följande:

Såhär beskrivs den svenska värdegrunden i en av skolans förordningar:

Det svenska samhället vilar på respekt för de mänskliga rättigheterna och grundläggande demokratiska värderingar. Människolivets okränkbarhet, individens frihet och integritet, alla människors lika värde, jämställdhet mellan kvinnor och män samt solidaritet med svaga och utsatta är de värden som skolan ska gestalta och förmedla. I överensstämmelse med den etik som förvaltats av kristen tradition och västerländsk humanism sker detta genom individens fostran till rättskänsla, generositet, tolerans och ansvarstagande.

Ser du nu, Här och nu?

Jag är pedagog, så det där kan jag rabbla i sömnen. På vilket sätt har kungen inte uppnått detta o på vilket sätt måste han leva upp till det mer än andra?
  • Muminstjej
    Här och nu skrev 2011-06-10 21:14:51 följande:
    Nu är du farligt nära förtal. Vilka bevis har du för att han ljuger?
    Inga som helst, men jag TROR han ljuger.
  • Startrooper

Nej, är man statschef så ska man ha bättre koll på sin skit än att låta den läcka ut. Och jag är helt övertygad om att det INTE skedde med Silvias medhåll.

• Startrooper

Haha, skönt att se att ts aldrig ändrar sitt perspektiv. "Det är vad jag TYCKER som gäller"

• Här och nu
    Startrooper skrev 2011-06-10 21:18:13 följande:
    Haha, skönt att se att ts aldrig ändrar sitt perspektiv. "Det är vad jag TYCKER som gäller"
    Var skriver jag det?
  • Här och nu
    Startrooper skrev 2011-06-10 21:16:49 följande:
    Nej, är man statschef så ska man ha bättre koll på sin skit än att låta den läcka ut. Och jag är helt övertygad om att det INTE skedde med Silvias medhåll.
    Vem bestämmer det?
  • Muminstjej
    Här och nu skrev 2011-06-10 21:15:56 följande:
    Jag är pedagog, så det där kan jag rabbla i sömnen. På vilket sätt har kungen inte uppnått detta o på vilket sätt måste han leva upp till det mer än andra?
    Men man kan väl inte direkt jämnföra kungen med vilken svensson som helst? Det är väl ändå liiiite skillnad?
Svar på tråden Är kungens fritid hans privatsak?