• Här och nu

Är kungens fritid hans privatsak?

Fler än jag som tycker det mest verkar va folk som är sysslolösa, som stirrar upp sig över huruvida han gått på den o den klubben? Jag anser att han gör vad han vill på sin fritid om det sker i samförstånd med hans fru. Många verkar ha missat att människor; flest män kanske; inte tittar på porr för att sexlivet är dåligt? Skulle inte uppskatta om min man gick på porrklubb o TITTADE utan att jag visste det, men tog han upp det skulle jag inte förbjuda det. Vad har ev. porrklubbsbesök med förmågan att va statschef att göra? Ja, ös på med åsikter!

• Svar på tråden Är kungens fritid hans privatsak?
  • Här och nu
    Ginevra skrev 2011-06-09 20:37:15 följande:
    Även om det inte är uttryckligen förbjudet är det dock olämpligt att ha kontakter med den organiserade brottsligheten om man är statschef. Samma sak gäller för politiker.
    Bestämmer du vad som är olämpligt?
  • Ginevra
    Här och nu skrev 2011-06-09 21:22:53 följande:
    Bestämmer du vad som är olämpligt?
    Som andra redan påpekat är en anledning till att kungen bör hålla sig från kriminella utpressningsrisken. En annan är att samröre med diverse gangstrar kan skada hans image och därmed bilden av Sverige eftersom hans uppgift är att representera landet utåt.
  • StilaM
    Här och nu skrev 2011-06-09 12:08:17 följande:
    Finns inga regler för kungen heller ang. vilka klubbar han vill gå på eller vilka han vill umgås med.
    Jodå. Som representant för nationens kultur blir han av hävd en symbol för vår värdegrund, så som den uttrycks i vår lagstiftning. Däri begränsas ju hans möjligheter till exv kaffeflickor.
  • Här och nu
    StilaM skrev 2011-06-09 23:26:53 följande:
    Jodå. Som representant för nationens kultur blir han av hävd en symbol för vår värdegrund, så som den uttrycks i vår lagstiftning. Däri begränsas ju hans möjligheter till exv kaffeflickor.
    Finns ff inga uttalade regler. Visa dem i så fall.
  • Här och nu
    Ginevra skrev 2011-06-09 21:45:02 följande:
    Som andra redan påpekat är en anledning till att kungen bör hålla sig från kriminella utpressningsrisken. En annan är att samröre med diverse gangstrar kan skada hans image och därmed bilden av Sverige eftersom hans uppgift är att representera landet utåt.
    Finns ff inga uttalade bestämmelser.
  • Ginevra
    Här och nu skrev 2011-06-10 10:56:02 följande:
    Finns ff inga uttalade bestämmelser.
    Du ser alltså inget problem i att han genom sitt agerande riskerar att skada Sverige så länge det han gör inte är olagligt?
  • Här och nu
    Ginevra skrev 2011-06-10 12:52:02 följande:
    Du ser alltså inget problem i att han genom sitt agerande riskerar att skada Sverige så länge det han gör inte är olagligt?
    På vilket vis skadar han Sverige?
  • Proppen81
    Ginevra skrev 2011-06-10 12:52:02 följande:
    "Den svenska synden" var väl etablerad redan innan kungen gick på stripp/porrklubb... tror inte att det gör någon större skillnad att han visar att även han är en människa - precis som alla andra.
  • Insatt

Har kungen fritid? Han är väl kung dygnet runt! Även för oss vanliga dödliga gäller lojalitetsplikt även på fritiden. Så länge han är kung och lyfter apanage äger jag hans äss. Jag och alla andra "undersåtar".

• luna1

Ja det är verkligen hans ensak, det påverkar ju inte hans jobb(förutom att media och moralkärringar gillar att blåsa upp saker). 
    Vem bryr sig om vad han gjort på sin fritid för tiotal år sedan, ärligt talat?

Förövrigt har han väl inte haft direktkontakt med några kriminella eller gjort något kriminellt själv? 

Jag förstår verkligen inte det enorma intresset.. 

Svar på tråden Är kungens fritid hans privatsak?