• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Anonym

Det man inte har med att göra har man inte med att göra. Mer märkligt att du sitter här och annonserar en sådan sak. Kollegan kanske reagerade på din attityd.

• Inima
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-08 11:50:43 följande:
    Och? Vad har det med saken att göra? Jag håller mig till min man enbart till skillnad från dig.
    Då vet du inte vad du missat heller.
  • Emmalinnéa
    Rakad Apa skrev 2011-06-06 20:53:24 följande:
    Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?
    Ja jag tycker att det är äckligt, sex är en speciell sak och det tycker jag inte man ska dela ut på löpande band bara... jag hade tyckt 34 st var för många även om du hade vart 80 år.

men alla tycker olika och i min värld är det inte ok men kanske i andras. 
  • Anonym (Jag)

Att blanda in religion i detta är lika patetiskt som när man blandar in religion i ....hmmm....alla andra ämnen och frågeställningar.

• kallekula01
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-08 11:49:24 följande:
    Ibland så vet människa inte sitt eget bäst(märker det då alla i tråden låter som naiva 14-åringar) och man behöver inte tro på någon religion eller gud ALLS för att förstå att knulla runt är ovärdigt och smutsigt.
    Hur i hela fridens namn kan du veta bättre än jag vad som är bäst för just mig?

Du får gärna sitta med ditt kyskhetsbälte och läsa bibeln, jag respekterar det. Därför förväntar jag mig också att du respekterar mina val.
  • Inima

Åsikter är som en penis.
    Det är okej att ha den.
    Det är okej att vara stolt över den.

Men det är inte okej att köra in den i röven eller halsen på någon.

• annawestergren
    Sven Erik Johansson skrev 2011-06-08 11:46:24 följande:
    Se mitt inlägg 1546
    I just did! Jag tror inte att man kan älska fler samtidigt - inte älska-kär-älska - har man kärlekskänslor kvar för en tidigare har man inte ännu gjort ett ordentliigt avslut och det är orättvist mog den nya som aldrig får möjligheten att ta del av hela dig själv!! Jag skulle aldrig acceptera det, sen att du skriver at hon inte vet om det och att hon därför inte lider av det - anser inte du henne då värd att veta det och få avgöra själv om hon vill vara en av alla i ditt hjärta?? Är inte hon vuxen nog att ta det beslutet själv så du gör det åt henne? - Dålig stil Svenne!
    martinam skrev 2011-06-08 11:46:37 följande:
    Girl you are in my head! haha tjollahopp nu blir de tvättstugan. Håll ställningarna så länge.
    Oh I will! {#emotions_dlg.djavulsk}

• Sven Erik Johansson
    annawestergren skrev 2011-06-08 11:42:03 följande:
    Nej, du skrev det inte bokstavligen men det känns som att du försöker påstå att monogami är annat än vad det är... Vi pratar inte om monogami här! Vi pratar om hur många sexpartners vi haft och huruvida det är äckligt eller inte! 
    Monogam kärlek har vi nog alla haft och förr eller senare kommer även jag att vilja ha det igen - men just nu är det leka runt dom gäller! Sorry! Riskerna må vara större om man har fler men fan vad chockad du skulle bli om du fick viruset första gången du låg över huvud taget - den risken finns också! 

Skyddar man sig så är risken minimal! För alla sjukdomar! 
    Jag vill inte använda ordet äckligt. Jag vill inte tala om personer utan om principer/livsstil.
    Det är klart man kan få ett virus första gången. Hur pass "minimal" en risk är varierar med
    typen av smitta och med andra omständigheter.

Jag minns när jag var med o samlade in pengar till Lutherhjälpen på Kiviks marknad under ledning
    av den karismatiske och människoälskande prästen Mårten Werner (med hjärta för nödlidande).
    Han var också engagerade i HIV-arbete osv. Han delade ut kondomer på marknaden men jag har för
    mig det också fanns en skylt vid kondomerna där det stod "trogen kärlek stoppar aids".
    Denna dubbla strategi tyckte jag var väldigt bra.
  • Anonym (E)

Du är inte äcklig... jag är en tjej på 23 som har haft sex med över 60 st... och jag vet många som är över fler =)

• Plutteli
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-08 11:49:24 följande:
    Ibland så vet människa inte sitt eget bäst(märker det då alla i tråden låter som naiva 14-åringar) och man behöver inte tro på någon religion eller gud ALLS för att förstå att knulla runt är ovärdigt och smutsigt.
    Äh, BS. Jag är värd det bästa, jag är värd att få det jag vill ha och tja, det har råkat innefatta en hel del män (ocn några kvinnor)
Svar på tråden Är jag "äcklig"?