• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • kallekula01
    Sven Erik Johansson skrev 2011-06-08 12:03:46 följande:
    Jag tro i o för sig att Gud existerar. Jag tror också att Gud älskar både mig och dig och just därför
    är intresserad av vårt privatliv också, men vi gör ju själva valen. I den meningen lägger sig
    inte Gud i. Vi har ju vår egen vilja.Men ett val kan ju vara mer eller mindre bra/dåligt för oss.
    Hur kan det vara dåligt för mig då?

Hamnar jag i ditt påhittade fantasihelvete istället för i din påhittade fantasihimmel, eller hur menar du?

Och varför skulle din påhittade gud lägga sig i mitt privatliv när jag vet att han bara är påhittad?

Som sagt, jultomten är min gud i så fall, även om han bara kommer en gång om året.
  • annawestergren
    Sven Erik Johansson skrev 2011-06-08 12:01:08 följande:
    Vad gäller akrylamiden i chips kom ju ett larm för några år sedan, men sedan kom  ju tilläggsinformation om vilka mängder som krävdes för en viss risk. Själv åt jag chips i förrgår. Rökning är alltid väldifgt korkat.

"En cigarrett är en pinne med glöd i ena ändan och en idiot i den andra" står det på en skylt i mina
    "svärföräldrars" lägenhet. Det ligger MYCKET i det.

Rökning och HPV samverkar. OM chips och HPV samverkar vet jag inget om.
    Varför ska man gå runt och vara rädd hela tiden??? Jag kan bli överkörd av ett fyllo vilken dag som helst "peppar, peppar så händer det inte" Men om jag skyddar mig så gott jag kan och tänker på hygienen så är dte inge problem, får jag skiten - jå då får jag den! Jag tänker inte sluta leva bara för att någon säger att man kanske kan få cancer av att äta chips...
  • Dreams Never Ends
    Emmalinnéa skrev 2011-06-08 12:07:26 följande:
    usch honom skulle jag aldrig ligga med, då vet man ju aldrig vart han har haft snoppen någonstans.... Ne jag tycker det är lika ovärdigt när en kille doppar snoppen överallt...
  • Anonym (o)(o)

Jag är en tjej på 28 och hade min sexdrift mellan 17-22 års ålder. Där hann man med ca 25 pers. Anser inget fel med det, även om jag ångrar vissa. Ung och dum kanske, fast gjort är gjort å jag har min erfarenhet.

• Anonym

nää, det tycker jag inte..

jag är 27, o har haft sex med säkert runtg 50st,+/- , har tappat räkniningen...

vissa bra, andra mindre bra, en del skit andra himelska!

• Anonym (ojdå...)

Jag måste vara helt bakom flötet när det gäller det här... Jag VET inte ens hur många min man legat med innan vi träffades. Han vet inte hur många jag legat med heller, han har aldrig frågat. Och jag vet inte exakt hur många jag legat med, jag har inte räknat efter... För min del kvittar det, så länge han inte ligger med fler medan vi är ihop, liksom...? Nej, ingen är äcklig för att den haft flera sexpartners, det är väl inget som nån annan har med att göra och känna äckel över?

• Sven Erik Johansson
    martinam skrev 2011-06-08 11:50:04 följande:
    Att hon dess utom inte vet gör det bara värre, du för henne ju bakom ljuset. Man inleder inte ett nytt förhållande innan man är slut med det andra, Du kommer aldrig kunna ge dig helt till henne det kommer alltid fattas delar som är hos den andra. jag skulle bli grymt besviken om min sambo fortfarande hade kännslor för sin förra fru. Av RESPEKT till sin partner så gör man klart med hjärnspöken innan man inleder ett nytt förhållande (enligt mig) men nu handlar det fortfarande om huruvida det är fel med antalet sexpartners eller inte.
    Jag blev ju kär i min flickvän också i september när vi träffats. Att den förra då fanns i mitt hjärta kunde jag inte rå för. Jag och den förra var dessutom då så osams att hon sagt upp bekantskapen-även om hon senare ringde i alla fall.

Nu kan jag inget göra åt saken. jag skulle typ krossa hjärtat på min flickvän om jag gjorde slut nu och så
    illa vill jag inte göra henne.

Jag använder inte orden fel o rätt här utan konstaterr bara att jag gillar principen med långvarig trogen kärlek som man satsar på skall hålla.
  • annawestergren
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-08 12:06:50 följande:
    Nej, men du har BARN ! Tänk på vad du gör så dom slipper skämmas över sin mamma när dom blir äldre....

">

Dom är mina barn och ska respetera mig precis som jag respekterar dom! Jag har ingen anledning att informera dom om mitt sexliv, om du vill prata med dina barn om din sex så fine!
  • Anonym (o)(o)
    Anonym (ojdå...) skrev 2011-06-08 12:09:46 följande:
    Jag måste vara helt bakom flötet när det gäller det här... Jag VET inte ens hur många min man legat med innan vi träffades. Han vet inte hur många jag legat med heller, han har aldrig frågat. Och jag vet inte exakt hur många jag legat med, jag har inte räknat efter... För min del kvittar det, så länge han inte ligger med fler medan vi är ihop, liksom...? Nej, ingen är äcklig för att den haft flera sexpartners, det är väl inget som nån annan har med att göra och känna äckel över?
    Jag vet varken vad mitt förra ex låg på för antal eller min nuvarande sambo. Kan bidra till svartsjuka å en massa tankar, även om det är helt normalt med ett förflutet. Jag väljer att inte veta vad han pysslat med, han har inte frågat mig heller.
  • Sven Erik Johansson
    Plutteli skrev 2011-06-08 12:02:20 följande:
    Och om situationen är som med TS, dvs det är en MAN som gjort det?
    Jag tror inte Emmalinnéa gör någon skillnad på män och kvinnor. Jag tror hon trodde att TS var kvinna.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?