kallekula01 skrev 2011-06-08 12:08:41 följande:
Hur kan det vara dåligt för mig då?
Hamnar jag i ditt påhittade fantasihelvete istället för i din påhittade fantasihimmel, eller hur menar du?
Och varför skulle din påhittade gud lägga sig i mitt privatliv när jag vet att han bara är påhittad?
Som sagt, jultomten är min gud i så fall, även om han bara kommer en gång om året.
Det beror på vilket val du gör och i vilken specifik sittuation. Ett val kan vara bra ur flera synvinklar och dåligt ur flera synvinklar eller ha både för- o nackdelar.
Jag tror i o för sig inte att alla döda går samma öde till mötes , men om det vore så enkelt att bara för att jag
gör ett felsteg så är det kört så vore det definitivt kört för mig själv så många dåliga val som jag har gjort.
Jag skrev inte att Gud lägger sig i-TVÄRTOM har vi ju vår egen vilja. Valen gör vi själva , men eftersom jag
tror Gud älskar dig tror ajg Gud gläds åt vissa val och sörjer över andra. Jag tror inte Gud detaljstyr allt.
Vi får själva forma mycket av vår tillvaro.
Du har naturligtivs full frihet att se jultomten som Gud, men personligen tror jag inte jultomten har
den kraften/de möjligheterna.Den tro jag har är inte avsiktligt påhittad utan kommer sig av ärlig
livstolkning-en ärlig livsåskådning. Att du tror jag har fel är jag fullt medveten om. En av oss har fel
angående Guds existens. Därom kan vi vara vissa.Du tror det är jag som har fel och jag tror det är du.
MEn som sagt_ Detta är et sidospår. Vad gäller trådens ämne så gillar jag trogen kärlek som man
satsar på, jobbar på föra tt den skall hålla. Det kommer inte gratis. Man måste satsa.