Joppelina skrev 2011-06-11 15:18:05 följande:
Visst ska man passa på att njuta!
Du och jag har ju haft liknande celibat på mer frivillig basis. Mitt tog slut i maj.
När man själv vill leva som singel och ändå vill ha ett levande sexliv så kan det
ju inte vara fel bara ingen mår dåligt och man ser till att skydda sej
Jag tycker det låter värre och mer destruktivt när någon ställer upp med sex trots att dom inte vill i ett förhållande. Där ljuger man både för sej själv och sin partner. De som sitter i ett sånt förhållande tycker jag synd om.
Absolut. Man får ju använda huvudet ändå liksom. Nej jag behövde mitt celibat, det gjorde mig gott.
Jag mår då inte dåligt och det gör inte han som åkte imorse heller.....Inte mer än att han var lite seg efter baginbox vinaren som vi slurpade i oss under kvällen
Nej jag fattar inte det där med att "ställa upp" osv. Alltså det är jobbigt att leva i relationer när man inte har samma lustnivå, det har jag också gjort. Men jag hade aldrig velat att min kille ställde upp, jag tror sexet tenderar att bli ganska kasst då. Föredrar helt klart att ha bra sex där bägge är med med både liv och lust än varje dag där någon "ställer upp". Känns högst osunt för min del.
OCH jag har haft massor av sex av fel anledningar som ung. Jag vet varför idag och det räcker liksom för mig. Men rent idiotiskt var det ändå även om jag idag vet varför.