Anonym (Tjej24) skrev 2011-06-12 14:37:37 följande:
Ja olika är väl alla?
Jag vill kunna känna närhet till den jag älskar och har sex med. Det blir ett ganska långt avstånd om det är 34 personer i mellan.
Dubbelmoralisk fåntratt? Jag har själv bara haft sex med två män (som jag fortfarande älskar som vänner) och talar mer än gärna om det. Vart ligger dubbelmoralen...?
Ja alla är olika och det är en stor del av charmen tycker jag personligen, livet hade vart tråkigt om alla var stöpta ur samma form.
Jag förstår vad du skriver, du är ju knappast ensam om att vilja känna närhet med den du älskar och har sex med. Men nu behöver ju inte alla älska den dom har sex med, närhet är ingen given manual för kärlek heller. Närhet kan man få ändå, sex kan man få utan kärlek, man kan även få kärlek utan sex. Sen är väl kobinationen kärlek, närhet och sex helt oslagbar om det är vad man vill ha
Vart har jag skrivit något om att du skulle ha dubbelmoral? Mig veterligen skrev jag att jag skulle känna mig som en dubbelmoraliskt fåntratt om jag frågade någon hur många de haft sex med

Skälet för det är mycket enkelt, jag skulle anse att den som frågar mig är en idiot, för den har inte med saken att göra tycker jag. Om jag då själv skulle fråga någon annan så är det väl ganska självklart att jag då i mina ögon skulle vara idioten och därmed en dubbelmoralisk fåntratt. För jag bryr mig inte, vad en person gjort innan mig och med hur många är för mig helt ointressant, det säger mig inte ett skit om hur den personen är med mig eller om hur den personen känner för mig. Jag tror mig veta det, av den enkla anledningen att det jag själv gjort med vem och med hur många, spelar ingen som helst roll om jag möter någon ny, om jag älskar en person osv. För då älskar jag ju den personen, inte vilka den legat med innan eller inte.
Jag är också vän med de flesta jag haft sex med, män som kvinnor, jag ser inget konstigt i det alls, för det är inget konstigt för mig. Flera av dom älskar jag än idag, just för att de är mina goda vänner. Jag har sällan behov av att bli ovänn med människor, andras känslor kan man inte styra eller bestämma över, lika lite som man själv bestämmer vem man blir kär i. Sen väljer man såklart vad man vill göra med dom känslorna, men det är en helt annan sak.
Det är så jag tänker och resonerar om saken då.