• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • LucyStacy
    HäxanSurtant skrev 2011-06-12 14:10:10 följande:
    Va kan man säga det på olika sätt... jag är inte så bra på att höra nyanser... Nä jag är SPECIELL, det har MIN MAMMA sagt, SÅ DET SÅ!!!!!

Försök inte inbilla mig annat...

U call med slut like it a bad thing Drömmer ????
    Ja, min mamma sa det med. Jag ställde mig vid ett bord på ett café, lyfte på benet som en hund och kissade på en tant. Då sa min mamma: Du är speciell!

Jag har aldrig blivit så stolt!!!!!!!!!

Nä, precis. Slut är aldrig en dålig sak. T.e.x om ens kompisar vill att man ska se inspelade avsnitt av Aktuellt i 5 timmar. Då är slutet det bästa med hela filmen.
  • HäckHäxan
    LucyStacy skrev 2011-06-12 14:16:30 följande:
    Ja, min mamma sa det med. Jag ställde mig vid ett bord på ett café, lyfte på benet som en hund och kissade på en tant. Då sa min mamma: Du är speciell!

Jag har aldrig blivit så stolt!!!!!!!!!

Nä, precis. Slut är aldrig en dålig sak. T.e.x om ens kompisar vill att man ska se inspelade avsnitt av Aktuellt i 5 timmar. Då är slutet det bästa med hela filmen.
    Mamma måste vart stolt som en tupp då!!!!! Kan jag tro.....

Det hade jag vart om det var min egna barnarbetare som gjorde så

Nä nu skall jag ut i det hemska IRL igen och få gjort lite, ve och fasa vilken tragedi!
    Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra!
  • LucyStacy
    HäxanSurtant skrev 2011-06-12 14:18:03 följande:
    Mamma måste vart stolt som en tupp då!!!!! Kan jag tro.....

Det hade jag vart om det var min egna barnarbetare som gjorde så

Nä nu skall jag ut i det hemska IRL igen och få gjort lite, ve och fasa vilken tragedi!
    Hon såg ut såhär Skäms. Belåten men stolt!

Och personalen bara: MEN JA! Och så sa de till kunden i kassan. "Nej, förlåt. Vi har äppeljuice iallafall"

Då blev mamma ännu stoltare! Så sålde vi min så kallade äppeljuice och alla var glada förutom kunden som satt på toan och kräktes för resten av dagen.

Ha det så bra. Akta släktingarna och håll hårt i godiset! Kedja snorren och drick mycket mjölk så du inte får syrebrist!
  • Anonym (o)(o)

Har tråden vänt till sandlådan?

Ser bara massa råttor å avhuggna snoppar i inläggen.

• LucyStacy
    Anonym (o)(o) skrev 2011-06-12 14:26:53 följande:

Nej. Där får inga avhuggna snoppar vistas. Dessutom ÄR avhuggna snoppar råttor. Så du hade kunnat skriva: Ser bara massa avhuggna snoppar (eller råttor) i inläggen.

Men då skulle såklart någon fråga: Var ser du dom snopparna?
  • HäckHäxan
    Anonym (o)(o) skrev 2011-06-12 14:26:53 följande:

Japp, dom har glömt flytta den bara Drömmer

eller så är vi bara ett gäng barnsliga vuxna som är experter på OT......
  • Anonym

har man haft många sexpartners så brukar det tyda på att man inte mår bra och att man varit med om något övergrepp som liten eller våldtäckt tex...tycker synd om dig och tycker du borde gå o prata med någon psykolog

• Anonym (Tjej24)
    HäxanSurtant skrev 2011-06-11 18:31:41 följande:
    Tänk vad olika man är. Jag skulle aldrig ens få för mig att fråga någon, varken vänner, syskon eller eventuell kille jag möter, för det intresserar mig inte. Personen är ju den som den är ändå, vilken sorts vän, pojkvän ect den är/blir har ju inget med dennes sexliv att göra. Det är ju efter hur den personen är mot mig, hur jag trivs i dess sällskap som avgör om jag tycker om någon eller inte. Sen kan personen vara både oskuld eller ha tresiffrigt nr i bagaget, jag kunde inte bry mig mindre.

Ehh bara tanken på att dra upp frågan,, ehhh hur många har du haft sex med... Nä jag skulle känna mig som en dubbelmoralisk fåntratt tror jag.
    Ja olika är väl alla?

Jag vill kunna känna närhet till den jag älskar och har sex med. Det blir ett ganska långt avstånd om det är 34 personer i mellan.

Dubbelmoralisk fåntratt? Jag har själv bara haft sex med två män (som jag fortfarande älskar som vänner) och talar mer än gärna om det. Vart ligger dubbelmoralen...?
  • HäckHäxan
    Anonym (Tjej24) skrev 2011-06-12 14:37:37 följande:
    Ja olika är väl alla?

Jag vill kunna känna närhet till den jag älskar och har sex med. Det blir ett ganska långt avstånd om det är 34 personer i mellan.

Dubbelmoralisk fåntratt? Jag har själv bara haft sex med två män (som jag fortfarande älskar som vänner) och talar mer än gärna om det. Vart ligger dubbelmoralen...?
    Ja alla är olika och det är en stor del av charmen tycker jag personligen, livet hade vart tråkigt om alla var stöpta ur samma form.

Jag förstår vad du skriver, du är ju knappast ensam om att vilja känna närhet med den du älskar och har sex med. Men nu behöver ju inte alla älska den dom har sex med, närhet är ingen given manual för kärlek heller. Närhet kan man få ändå, sex kan man få utan kärlek, man kan även få kärlek utan sex. Sen är väl kobinationen kärlek, närhet och sex helt oslagbar om det är vad man vill ha

Vart har jag skrivit något om att du skulle ha dubbelmoral? Mig veterligen skrev jag att jag skulle känna mig som en dubbelmoraliskt fåntratt om jag frågade någon hur många de haft sex med Skälet för det är mycket enkelt, jag skulle anse att den som frågar mig är en idiot, för den har inte med saken att göra tycker jag. Om jag då själv skulle fråga någon annan så är det väl ganska självklart att jag då i mina ögon skulle vara idioten och därmed en dubbelmoralisk fåntratt. För jag bryr mig inte, vad en person gjort innan mig och med hur många är för mig helt ointressant, det säger mig inte ett skit om hur den personen är med mig eller om hur den personen känner för mig. Jag tror mig veta det, av den enkla anledningen att det jag själv gjort med vem och med hur många, spelar ingen som helst roll om jag möter någon ny, om jag älskar en person osv. För då älskar jag ju den personen, inte vilka den legat med innan eller inte.

Jag är också vän med de flesta jag haft sex med, män som kvinnor, jag ser inget konstigt i det alls, för det är inget konstigt för mig. Flera av dom älskar jag än idag, just för att de är mina goda vänner. Jag har sällan behov av att bli ovänn med människor, andras känslor kan man inte styra eller bestämma över, lika lite som man själv bestämmer vem man blir kär i. Sen väljer man såklart vad man vill göra med dom känslorna, men det är en helt annan sak.

Det är så jag tänker och resonerar om saken då.
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2011-06-12 14:36:09 följande:
    har man haft många sexpartners så brukar det tyda på att man inte mår bra och att man varit med om något övergrepp som liten eller våldtäckt tex...tycker synd om dig och tycker du borde gå o prata med någon psykolog
    För flera är det nog tyvär så. Men det gäller ju inte för alla. Man kan inte dra alla över samma kam och man kan inte döma alla heller eller jo vissa kan ju helt klart det, men dom anser ju jag vara något mindre bemedlade överlag

Om TS själv inte tycker synd om sig själv, inte blivit utsatt för övergrepp eller våldtäkt, inte har sex av fel skäl. Varför skall han då söka psykologhjälp? Han kanske bara gillar sex, inte blandar ihop sex och känslor och trivs bra med sitt liv och väljer att ha sex med personer han möter och känner attraktion till, alltså fångar de ögonblick av lycka som kommer i hans väg?

Vem är du att bedöma att han behöver psykologisk hjälp, helt seriöst?
Svar på tråden Är jag "äcklig"?