Anonym (Tjej24) skrev 2011-06-12 15:15:45 följande:
Jag talade om min åsikt, jag bad inte om din. Ändå citerar du mig och svarar med din åsikt, alltså var det menat som ett svar till mig.
Det jag menar är att jag inte har sex med någon bara för att ha sex. Jag vill ha allt eller inget. Närhet, kärlek, vänskap och sex. Inte bara sex.
Om jag träffar en kille så vill jag ju veta hur han ser på saken, och om han blir förolämpad över att få frågan om hur många han har haft sex med så känns det ju som att han inte kan stå för det. Om han är villig att berätta och det visar sig vara en hög siffra så tyder det på att han gärna har sex utan att få/ge något mer. Resultatet blir att jag inte är intresserad.
Är det inte värre att inte fråga, så blir man kär och får veta sen att han legat med halva stan? För för mig spelar det faktiskt roll, därför frågar jag innan.
För dig är det rätt och det är inget fel med det. För mig är det galet och fel och det borde inte anses som något fel det heller.
Om man inte vill ha andras åsikter, varför är man på ett forum då, om man ogillar att bolla tankar osv så verkar det enbart dumt att hänga här, det är min åsikt.
Man behöver inte bli förolämpad för att någon frågar, det skulle jag aldrig bli, iinte heller skulle jag bli sur. Jag skulle nog skratta och svara att det är något du inte har med att göra, precis som jag inte bryr mig ett dyft om vad du gjorde innan just vi två hamnade här.
Är rätt säker på att om den killen du frågar berättar och den siffran inte är god nog i din värld, att han alltså blir utdömd av dig, inser att du nog absolut inte var rätt kvinna för honom. Detta är ju något ni bägge isåfall vinner på, för ni slipper slösa energi och känslor på något som från början var döfött.
Förstår absolut att det skulle vara värre för dig att få informationen i efterhand och såklartt säkert mer sårande också eftersom det är viktigt för just dig med dessa siffror.
Jag har fikat med mina ex ex och är än idag vän med några av dom, för det är för mig oviktigt att de haft sex osv. Det är ju fortfarande personen jag tycker om som är viktig för mig, inte vad den gjort eller med vem osv, det är sån jag är, det är så jag föredrar att bedöma personer. Hur dom är mot mig, inte vad dom gjort tidigare i livet.
Jag har en vän som slagit ihjäl en annan människa, ingen god egenskap kan det tyckas och många dömer honom hårt. Men han är min vän och så länge han är en god vän så kommer jag fortsätta bry mig om honom och ha honom i mitt liv, oavsett vad andra anser om det han gjorde för nu väldigt länge sedan! Jag som vet varför och vad som hände, tycker inte det var rätt att slå ihjäl mannen ifråga, men jag förstår skälet till att han slog honom, även om det blev för mkt och blev fel. Men han har fått sitt straff OCH han kommer få leva hela resten av sitt liv med vetskapen om vad han gjort. Jag är rätt säker på att han dömer sig själv hårdare än vad någon annan kan döma honom. Jag vet inte det bästa exemplet, men jag tror bara att man inte skall döma andra så hårt. Vi lever med olika rätt helt enkelt och är olika och det tycker jag är det bästa med att vara människa.