• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • HäckHäxan
    LucyStacy skrev 2011-06-12 17:13:53 följande:
    Det har jag inte tänkt heller. Du är ju min partner in crime. :D

Oj, då förstår jag att alla bebisar är traumatiserade. Och dom dricker ju mjölk i ETT år. Då är hela två-årstiden förstörd med andra ord.
    Jaooo de är därför dom är så trotsiga vid tre år....
    Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra!
  • annawestergren
    HäxanSurtant skrev 2011-06-12 16:36:05 följande:
    Nej kvalitet är inte alltid dyrt. Det handlar om vilken prislapp man tycker varan är värd. För mig är kärlek värt massor, det är det absolut finaste i världen. Men sex eller närhet är inte samma sak som kärlek för mig.

Att ha haft sex med en eller många innebär inte att kvaliteten på kärleken är sämre eller mindre värd eller att man anser att man förtjänar mer eller mindre.

Kärlek handlar om att våga, om mod, att lägga sitt liv i någon annans händer och våga lite på den människan. Man kan alltid bli sårad, man riskerar alltid att bli det när man älskar. Med detta i vågskålen så bryr jag mig fortfarande inte om ifall han legat med 5st eller 500st. Det påverkar ju inte vad jag uppfattar vara kvalitet hos mannen ifråga. Men priset för kärlek är många gånger högt för många, kanske just för att många har orealistiska förväntningar och bygger luftslott.

Jag föredrar jordnära människor som är trygga med vem dom är och vad dom vill ha, inga osäkra personer med kontrollbehov, för sån är jag. Jag vill inte äga en annan människa, jag vill att den personen friviliigt väljer att dela sina dagar med mig och gör det med vetskapen att den är trygg med mig och att det är vi två mot världen

För mig är då inte sex någon prislapp, utan en ren bonus.
    MEN JAAAG VILL ÄÄÄÄGA ÄGA ÄGA, ALLT ÄR BARA MITT, MITT, MITT!!!!!
  • HäckHäxan
    annawestergren skrev 2011-06-12 17:32:31 följande:
    MEN JAAAG VILL ÄÄÄÄGA ÄGA ÄGA, ALLT ÄR BARA MITT, MITT, MITT!!!!!
    Men älskade man är olika, inget fel i det, så länge det känns rätt och alla mår bra så kan inte jag se felet. Det är när man har behovet att trampa och fördöma andra som det blir fel. Det finns inte bara en sanning utan fler miljoner sanningar, så är det ju bara.

Jag gillar dig ändå, fast du aldrig kan äga mig, inte utan att döda mig och då tar du ju död på det som du en gång påstod dig älska Solig

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra!
  • LucyStacy
    HäxanSurtant skrev 2011-06-12 17:36:31 följande:
    Men älskade man är olika, inget fel i det, så länge det känns rätt och alla mår bra så kan inte jag se felet. Det är när man har behovet att trampa och fördöma andra som det blir fel. Det finns inte bara en sanning utan fler miljoner sanningar, så är det ju bara.

Jag gillar dig ändå, fast du aldrig kan äga mig, inte utan att döda mig och då tar du ju död på det som du en gång påstod dig älska Solig

Pedagogiskt och bra svarat!
  • LucyStacy
    HäxanSurtant skrev 2011-06-12 17:17:34 följande:
    Jaooo de är därför dom är så trotsiga vid tre år....
    Kan man stoppa beteendet genom att dela ut begagnade tuggumin som de kan tugga på? 

Och så berättar vi inte att tuggumina egentligen är kondomer.
  • annawestergren
    HäxanSurtant skrev 2011-06-12 17:36:31 följande:

JO jag kan knyckla ihop dig oxå och lägga dig i fickan eller krympa dig med min krympstråle så du blir liten nog att bo i mit dockskåp! {#emotions_dlg.djavulsk}
  • LucyStacy
    annawestergren skrev 2011-06-12 17:43:51 följande:
    JO jag kan knyckla ihop dig oxå och lägga dig i fickan eller krympa dig med min krympstråle så du blir liten nog att bo i mit dockskåp! {#emotions_dlg.djavulsk}
    Eller't så använder du dom där laserglasögonen som jag talade med dig om för några inlägg sedan.
    Då kan du se henne naken.
  • annawestergren
    LucyStacy skrev 2011-06-12 17:45:54 följande:
    Eller't så använder du dom där laserglasögonen som jag talade med dig om för några inlägg sedan.
    Då kan du se henne naken.
    Ja men jag fick dom aldrig, kan du beema dom?
  • LucyStacy
    annawestergren skrev 2011-06-12 17:47:36 följande:
    Ja men jag fick dom aldrig, kan du beema dom?
    Jag lägger dom utanför din dörr. Jag skriver en lapp där det står "Potatismos" bredvid.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?