Anonym (Tjej24) skrev 2011-06-12 16:01:02 följande:
Ja men jag frågar ju i förebyggande syfte. Om du inte har några krav för vad du vill ha så behöver du självklart varken fråga eller bry dig om siffran.
Jag har höga krav och jag frågar för att få veta vad personen kan ge mig.
När jag äter glass så är det enda som duger Ben&Jerry's. Det är "dyrt" men jag betalar gärna för det och jag äter ju det inte varje dag. Andra äter hellre glass ofta och köper typ eldorado 5 kr bara för att få äta glass.
Varför jag ens frågar om en mans siffra är för att få veta priset på glassen, förstår du?
Som jag skrivit innan så förstår jag precis det jag skriver. Jag tänker och tycker inte samma sak bara för att jag förstår dig. Jag förstod varför min vän slog ihjäl mannen också, det betyder inte att jag skulle gjort samma sak, förstår du?
Försöker du mena att mina krav på en partner är lägre än dina eller vad är det du försöker komma fram till? Jag är en kräsen jävel när det kommer till relationer, det beror på att jag har så höga krav på mig själv som människa och kan därför inte dela livet med någon jag uppfattar som mindre bemedlad, det bara går inte.
Däremot så hävdar jag fortfarande att vem eller hur många personer en eventuell partner lagat med är irellevant för min del, för det säger inget om hur den personen är som människa för min del. Det viktigaste är hur man mår ihop, vad man gemensamt strävar efter och vill ha, hur ärliga och öp0pna man kan vara och att bägge har rätten att vara sig själva, veta om att man blir älskad som man är, med både för och nackdelar, för sånna har alla människor.
Skulle aldrig äta eldorado glass om vi nu skall dra det den vägen. Hemmagjord glass där snackar vi standard, rena råvaror och man vet vad det är i det man äter. Hel eller halvfabrikat är inte min grej.
Som sagt jag har förstått vad du menar från start, det är bara inte rätt för min del. Om jag älskar någon så är priset helt jävla irellevant, så länge människan får mig att må bra när jag är med personen ifråga, det är vad jag anser är riktig kvalitet. Att just vi två mår bra ihop och var för sig. Historia är för mig just historia, något som lärt en vad man vill ha i sin framtid.