• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • LucyStacy
    Anonym (Tjej24) skrev 2011-06-12 16:01:02 följande:
    Varför jag ens frågar om en mans siffra är för att få veta priset på glassen, förstår du?
    Haha! Så om en man har legat med 100 st då kostar glassen billigt då.
    Frågan är vad som är mest komplicerat att göra för att få reda på vad glassen kostar.
  • HäckHäxan
    Anonym (Tjej24) skrev 2011-06-12 16:01:02 följande:
    Ja men jag frågar ju i förebyggande syfte. Om du inte har några krav för vad du vill ha så behöver du självklart varken fråga eller bry dig om siffran.

Jag har höga krav och jag frågar för att få veta vad personen kan ge mig.

När jag äter glass så är det enda som duger Ben&Jerry's. Det är "dyrt" men jag betalar gärna för det och jag äter ju det inte varje dag. Andra äter hellre glass ofta och köper typ eldorado 5 kr bara för att få äta glass.

Varför jag ens frågar om en mans siffra är för att få veta priset på glassen, förstår du?
    Som jag skrivit innan så förstår jag precis det jag skriver. Jag tänker och tycker inte samma sak bara för att jag förstår dig. Jag förstod varför min vän slog ihjäl mannen också, det betyder inte att jag skulle gjort samma sak, förstår du?

Försöker du mena att mina krav på en partner är lägre än dina eller vad är det du försöker komma fram till? Jag är en kräsen jävel när det kommer till relationer, det beror på att jag har så höga krav på mig själv som människa och kan därför inte dela livet med någon jag uppfattar som mindre bemedlad, det bara går inte.

Däremot så hävdar jag fortfarande att vem eller hur många personer en eventuell partner lagat med är irellevant för min del, för det säger inget om hur den personen är som människa för min del. Det viktigaste är hur man mår ihop, vad man gemensamt strävar efter och vill ha, hur ärliga och öp0pna man kan vara och att bägge har rätten att vara sig själva, veta om att man blir älskad som man är, med både för och nackdelar, för sånna har alla människor.

Skulle aldrig äta eldorado glass om vi nu skall dra det den vägen. Hemmagjord glass där snackar vi standard, rena råvaror och man vet vad det är i det man äter. Hel eller halvfabrikat är inte min grej.

Som sagt jag har förstått vad du menar från start, det är bara inte rätt för min del. Om jag älskar någon så är priset helt jävla irellevant, så länge människan får mig att må bra när jag är med personen ifråga, det är vad jag anser är riktig kvalitet. Att just vi två mår bra ihop och var för sig. Historia är för mig just historia, något som lärt en vad man vill ha i sin framtid.
    Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra!
  • HäckHäxan
    LucyStacy skrev 2011-06-12 16:04:16 följande:

Melodi: Skugga men sol och svalkande brisar,

Jag gökar och pökar, de gör jag var da'.
    Jag ger godis till ungen, då blir han så gla'

Och släkten, de mina, de schlänger ja' i hög.
    Faster Agda, Tant Berda och han som är bög.

Och hunden, eller snoppen, han får ej va med.
    Han biter i släktinga så foten går i led.

Refräng:

"Jag gökar och pökar, de gör jag var da'.
    Jag ger godis till ungen, då blir han så gla'"

Och på Familjeliv de säger NAW
    åtmindstonde tills den dag då snoppen på pojkstackars går AW.

Tralalala

hahhahahah du skriver som någon jag läst förut här inne många gånger, men jag kan inte minnas nicket, däremot känns ni jävligt lika och jag skrattar så jag dööör och ofta återuppstår
  • LucyStacy
    HäxanSurtant skrev 2011-06-12 16:12:35 följande:
    hahhahahah du skriver som någon jag läst förut här inne många gånger, men jag kan inte minnas nicket, däremot känns ni jävligt lika och jag skrattar så jag dööör och ofta återuppstår
    Haha! Menar du att vi skriver samma saker eller att h*n och jag har samma skrivstil?
  • LucyStacy
    HäxanSurtant skrev 2011-06-12 16:12:35 följande:
    Jag som trodde jag var speciell. Mamma sa ju det... Gråter
  • Anonym (Tjej24)
    HäxanSurtant skrev 2011-06-12 16:11:09 följande:
    Försöker du mena att mina krav på en partner är lägre än dina eller vad är det du försöker komma fram till?

Om jag älskar någon så är priset helt jävla irellevant,
    Du svarar på din egen fråga? Kvalité är dyrt, så är det bara.
  • Midka

Jag hänger inte med i diskussionene om kvalitet och kostnad....
    Träning ger färdighet är mer mitt motto. Om någon behövt träna mer än andra är irrelevant huvudsaken är att de har tränat tillräckligt när jag träffar dem.

• HäckHäxan
    Anonym (Tjej24) skrev 2011-06-12 16:26:09 följande:
    Du svarar på din egen fråga? Kvalité är dyrt, så är det bara.
    Nej kvalitet är inte alltid dyrt. Det handlar om vilken prislapp man tycker varan är värd. För mig är kärlek värt massor, det är det absolut finaste i världen. Men sex eller närhet är inte samma sak som kärlek för mig.

Att ha haft sex med en eller många innebär inte att kvaliteten på kärleken är sämre eller mindre värd eller att man anser att man förtjänar mer eller mindre.

Kärlek handlar om att våga, om mod, att lägga sitt liv i någon annans händer och våga lite på den människan. Man kan alltid bli sårad, man riskerar alltid att bli det när man älskar. Med detta i vågskålen så bryr jag mig fortfarande inte om ifall han legat med 5st eller 500st. Det påverkar ju inte vad jag uppfattar vara kvalitet hos mannen ifråga. Men priset för kärlek är många gånger högt för många, kanske just för att många har orealistiska förväntningar och bygger luftslott.

Jag föredrar jordnära människor som är trygga med vem dom är och vad dom vill ha, inga osäkra personer med kontrollbehov, för sån är jag. Jag vill inte äga en annan människa, jag vill att den personen friviliigt väljer att dela sina dagar med mig och gör det med vetskapen att den är trygg med mig och att det är vi två mot världen

För mig är då inte sex någon prislapp, utan en ren bonus.
  • HäckHäxan
    LucyStacy skrev 2011-06-12 16:14:45 följande:
    Haha! Menar du att vi skriver samma saker eller att h*n och jag har samma skrivstil?
    Nej ni uttrycker er likvärdigt, skit svårt att förklara. Ni känns som samma personer ibland.. gahh att jag inte minns nicket.... detta var nu flera år sen..

Iaf jag är glad att ni / du får mig att garva iaf
  • HäckHäxan
    LucyStacy skrev 2011-06-12 16:25:20 följande:
    Jag som trodde jag var speciell. Mamma sa ju det... Gråter
    Lyssna på mamma du. Jag är bara en gammal toka med demens ligth så
Svar på tråden Är jag "äcklig"?