• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Mammatill2tjejer
    Anonym skrev 2011-06-07 12:26:54 följande:
    Han behöver troligtvis inte berätta då det ju kommer märkas ändå, han lär ju vara bättre i sängen än andra hon träffat som bara varit med någon eller ett par. Min sambo är nöjd med att jag är vild i sängen, han har aldrig ens kunnat prata om sex med sina torra ex och spännande sex har aldrig existerat i hans liv innan han träffade mig.

Jag har haft sex med betydligt fler än ts och har nu träffat mannen i mitt liv. Han är den enda jag har förlovat mig och skaffat barn med och kommer vara den enda jag gifter mig med. Han är däremot inte den enda jag skrattat med, rest med, berättat hemligheter för, varit förälskad i eller haft sex med. Varför skulle just sex vara det viktigaste utav de sakerna? Jag personligen känner mig mer hedrad av att min sambo berättat saker för mig som ingen annan vet, än om han varit oskuld när vi träffades.

Jag tittar inte ens åt andra killar, det kapitlet är avklarat, har lekt av mig redan och har inget sug efter det livet mer. Hur kan en kille vara en i raden som man känner så för?
    Menar du alltså att om man har haft många sexpartners så är man bättre i sängen än de som bara varit med 1-2!? Din sexuella förmåga sitter alltså i hur många sexpartners du haft?  Eller har jag kanske missförstått dig?

Det måste ju betyda att jag - som enbart haft 1 sexpartner i mitt 38-åriga liv - är en ganska dålig älskarinna?
    Eller kan det betyda att jag känner min man utifrån och in och vet precis vad han gillar och inte? Kan det kanske betyda att jag känner honom bättre än någon annan och därför vet precis vilka knappar jag ska trycka på?

Min man var 19 år när vi träffades och hade varit sexuellt aktiv sedan han var 14 år. Han hade haft sex med 7olika partners ( alla med varierande sexuell erfarenhet)  under dessa år. Jag var nr. 8.
    Enligt min man är jag - trots min ringa erfarenhet - den bästa sexpartner han haft.

Jag tror inte alls att den sexuella förmågan sitter i antalet sexpartners.

Inte heller tycker jag att man är äcklig om man haft många sexpartners.
    Man måste inte se för att tro, men ofta tro för att se
  • Inima
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 12:36:41 följande:
    Jag skämtade, att du kanske har sex för att FLs moralmaffia ska kunna dig slampa men att Bernadotte aldrig skulle göra något sådant eftersom den enda bra anledningen till att ha sex är om man mår dåligt.
    Tänkte väl

Nej med tanke på antalet personer jag haft sex med så platsar jag inte i slampfacket. Gråter

Men jag krigar för människornas rätt att knulla hur många de vill!
  • jådåsåatt
    Linnea och Hillevi skrev 2011-06-07 12:36:30 följande:
    Självklart är det bra att ha sex med sin partner pga kärlek och kåthet. Men om man har legat med en massa olika och så många som över 30 pers så anser jag att det inte är ett direkt sunt beteende. Men har man då en bakomliggande problematik som lett till detta beteendet så kan jag förstå det och acceptera det utan att på något sätt dömma, till skillnad om en person bara går runt och har sex hit och dit, onenights pga av sin egen kåthet...
    Varför är det bra att ha sex med sin partner pga kåthet men inte med nån annan pga kåthet?
    vad är det som är så hemskt med att ha haft sex med 30 st?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    lövet2 skrev 2011-06-07 12:30:45 följande:
    Ja, det tror jag. Jag har bott på flera olika orter och umgåtts med folk ur alla samhälls- och åldersgrupper. Helt klart ser de flesta ner på dem som haft många sexpartners. Mest dömande i det fallet verkar tonåringar vara, men även vuxna dömer. Hur dömande varierar förstås, så det går från ett lätt rynkande på näsan till äcklade grimaser. Moralens väktare är många (även om de nuförtiden mer verkar satsa på att förakta rökare än sexuellt lössläppta personer).
    Min erfarenhet är den motsatta, att det ibland menas att många ser ner på personer som har haft mycket sex men jag har sällan sett eller hört något som bekräftar det.

Hur förklarar du då omröstningsresultatet? Även om det är ett litet, okontrollerat urval så säger det ju ändå en del om hur det kan se ut.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • jådåsåatt
    Inima skrev 2011-06-07 12:37:54 följande:
    Tänkte väl

Nej med tanke på antalet personer jag haft sex med så platsar jag inte i slampfacket. Gråter

Men jag krigar för människornas rätt att knulla hur många de vill!
    Hur många eller hur få det vill! :)

Trots att jag tydligen är slampa tycker jag nämligen att det är lika ok att ha legat med en som med 100.
  • jådåsåatt
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 12:39:52 följande:
    Hur många eller hur få det vill! :)

Trots att jag tydligen är slampa tycker jag nämligen att det är lika ok att ha legat med en som med 100.
    Hur få DE vill:)
  • Anonym

Blir inte mer värderingsfråga än så här. Är upp till var och en. Troligen har man lik ande värdering som sin partner och ungefär likamånga tidigare sexuella erfarenheter.

• Milkina cerka
    Joppelina skrev 2011-06-07 12:07:12 följande:
    Ser du verkligen inte skillnad på att ha dina värderingar men samtidigt kunna acceptera att andra inte har samma värderingar, som att fördömma dom och säga att deras handlingar är äckliga?
    Kan acceptera handlingen som sådan, ok. m e n  inte hos någon jag umgås med och definitivt inte hos en ev. partner.
    Sedan när är det fel att svara på det Ts frågar efter? Eller är det " "  som jag borde använt Obestämd
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 12:07:38 följande:
    Även om dina värderingar inte ändras så har du ingen rätt att kalla andra äckliga för att de inte tycker som du. Andras rättighet att inte bli  personligt påhoppade är större än din rätt att säga precis vad du tycker i alla lägen.
    Svarade fortfarande på Ts fråga.. och han verkade ju inte direkt omedveten om att det ses så av mig och andra heller.
    *´¨`*Se! Kvällningen kommer purpurmjuk för att i höjden lyfta stjärnehimlens duk*´¨`*
  • Linnea och Hillevi
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-07 12:37:03 följande:
    Ok, men då kommer vi till den intressanta kärnan. Varför är det, i din mening, fel att ha sex med så många?
    Jag anser att man bara ska ha sex med en fast partner och med en person som man verkligen älskar. Har svårt att tro att man kan ha haft 30-40 seriösa förhållanden på så få år och dessutom älskat alla dessa individer......
  • The sea refuses no river

har någon ens kommit med ett argument varför det vore dåligt av en människa att ligga med många? Någon nämnde ordet lättja? haha om vi ändå ska tala om detta i kristna termer så är det väl vällust man i så fall gör sig skyldig till?

Ärligt talat, jag har väl legat med snitt 5 personer/år då jag inte haft en partner, ibland flera gånger med samma, ibland inte. Som singel att ha sex kanske 10 ggr per år, dvs lite mindre än 1 ggr/månad, är inte det rätt lite endå? Om man alltså utgår ifrån att människan oftast behöver den typen av närhet för att må som bäst?

Hur kan man klandra ett sådant betéende, om man nu inte tror på "gud" eller objektiva moraliska värderingar? Så länge jag inte skadar någon - är mitt motto.

Nej jag förstår verkligen inte vad problemet är. De som då anser att det vore dåligt att vara med så oerhört "många", kan väl börja kalla sig asexuella?

Svar på tråden Är jag "äcklig"?