• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Inima
    Här och nu skrev 2011-06-07 12:21:28 följande:
    Jo, personligheten sitter verkligen i det. En så hastig person vill inte jag ha ett förhållande med.
    Du vill ha sex i mer än 20 minuter?
    Eller vad menar du med hastig?
  • Anonym
    Anonym (<3) skrev 2011-06-07 11:44:33 följande:
    Sen undrar jag..när väl ts träffar en som han verkligen faller för, kommer han då berätta för henne eller inte?
    Om han berättar så undrar jag hur han ska få henne att känna att hon inte bara är en i raden..

Och berättar han inte..varför?
    Han behöver troligtvis inte berätta då det ju kommer märkas ändå, han lär ju vara bättre i sängen än andra hon träffat som bara varit med någon eller ett par. Min sambo är nöjd med att jag är vild i sängen, han har aldrig ens kunnat prata om sex med sina torra ex och spännande sex har aldrig existerat i hans liv innan han träffade mig.

Jag har haft sex med betydligt fler än ts och har nu träffat mannen i mitt liv. Han är den enda jag har förlovat mig och skaffat barn med och kommer vara den enda jag gifter mig med. Han är däremot inte den enda jag skrattat med, rest med, berättat hemligheter för, varit förälskad i eller haft sex med. Varför skulle just sex vara det viktigaste utav de sakerna? Jag personligen känner mig mer hedrad av att min sambo berättat saker för mig som ingen annan vet, än om han varit oskuld när vi träffades.

Jag tittar inte ens åt andra killar, det kapitlet är avklarat, har lekt av mig redan och har inget sug efter det livet mer. Hur kan en kille vara en i raden som man känner så för? 
  • jådåsåatt
    Linnea och Hillevi skrev 2011-06-07 12:25:43 följande:
    För mig är det iaf mer acceptabelt att man haft så många sexpartners om det är pga av bakomliggande problem istället för om det endast är pga lättja och kåthet.
    Pga lättja?

Är det ofta folk har sex med många olika av lättja?
    Nu måste du förklara hur du tänker.
  • jådåsåatt
    Linnea och Hillevi skrev 2011-06-07 12:25:43 följande:
    För mig är det iaf mer acceptabelt att man haft så många sexpartners om det är pga av bakomliggande problem istället för om det endast är pga lättja och kåthet.
    Och du måste svara på varför du har sex om det inte är av kåthet. Jag är jättenyfiken.
  • Linnea och Hillevi
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 12:23:43 följande:
    Sätt på folk? Är det vad du sysslar med?
    Jag brukar ha sex. Sex har jag när jag är kåt.

Varför har du sex/sätter på folk om det inte är pga din egen kåthet? Är det pga andras kåthet?
    Eeh... va? Vet inte hur du tolkar mina inlägg egentligen? Som någon tidigare skrev, läs sammanhanget...!
  • Inima
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 12:28:32 följande:
    Och du måste svara på varför du har sex om det inte är av kåthet. Jag är jättenyfiken.
    För att öka antalet man haft sex med så att alla ljuvliga personer på FL kan ha någon att skrika slampa til?
  • Linnea och Hillevi
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-07 12:26:20 följande:
    Men om du vet att bakgrunden är kåthet/att det kändes bra så borde det väl vara samma sak, eller?

Nej, det verkar ju inte riktigt så. Jag förstår inte riktigt hur du tänker, det är som att du anser att grundläget är "att ligga med 34 personer är inte ok" men att det på något sätt kan ursäktas/förklaras om det finns en problematik bakom. Är jag helt ute och cyklar då?
    Nej det är inte samma sak, enligt mig då.

Precis, du har tolkat mina inlägg rätt.
  • lövet2
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-07 12:13:30 följande:
    Tror du verkligen att en majoritet tycker det?

Jag är av en helt annan uppfattning, de flesta rycker på axlarna och går vidare. Också omröstningsresultatet säger emot dig.
    Ja, det tror jag. Jag har bott på flera olika orter och umgåtts med folk ur alla samhälls- och åldersgrupper. Helt klart ser de flesta ner på dem som haft många sexpartners. Mest dömande i det fallet verkar tonåringar vara, men även vuxna dömer. Hur dömande varierar förstås, så det går från ett lätt rynkande på näsan till äcklade grimaser. Moralens väktare är många (även om de nuförtiden mer verkar satsa på att förakta rökare än sexuellt lössläppta personer).
  • jådåsåatt
    Linnea och Hillevi skrev 2011-06-07 12:28:32 följande:
    Eeh... va? Vet inte hur du tolkar mina inlägg egentligen? Som någon tidigare skrev, läs sammanhanget...!
    Du skrev såhär:
    Tycker det är fel att sätta på folk till höger och vänster hur som helst endast pga av sin egen kåthet.

För dig handlar det alltså om att sätta på folk. Det är inget jag någonsin gjort.

Du anser dessutom att det är fel att sätta på folk pga sin egen kåthet.
    Jag undrar då vad som är en bra anledning till att ha sex/sätta på folk, jag har det nämligen av kåthet och trodde att de flesta hade det.
    Varför har du sex/sätter på någon?
  • Milkina cerka
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 12:06:15 följande:
    Du kanske skulle få en trevligare människorsyn och sluta döma folk på såna grunder?
    Att tycka att folk är äckliga för att de gjort andra val än en själv är pinsammt och det är normalt att skämmas när man är pinsam.
    Tyck det du. Vi har diskuterat förut du o. jag och vi har med väl valda ord, väldigt få beröringspunkter och lever nog vitt skilda sorters liv. I min bekantskapskrets delas mina värderingar, vad en random människa på nätet tycker spelar mig faktiskt ingen större roll.
    *´¨`*Se! Kvällningen kommer purpurmjuk för att i höjden lyfta stjärnehimlens duk*´¨`*
Svar på tråden Är jag "äcklig"?