• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Inima
    Här och nu skrev 2011-06-07 12:22:25 följande:
    Om min man sagt att han legat med fler än 10, hade han inte varit min man idag.
    Varför just 10?
  • Linnea och Hillevi
    PeeGee skrev 2011-06-07 12:18:03 följande:
    Eh... kåthet är väl grundläggande för att det sex man har är hälsosamt och en bra idé? Att ha sex när man INTE är kåt är väl om något fel tillfälle?

Ha sex tvångsmässigt pga att man mår dåligt går väl helt under rubriken "dåliga sexuella erfarenheter". Det är fortfarande inget man ska dömas för, om nu nån trodde det, men det måste väl vara att föredra att ha en partner som haft många sexpartners tidigare FÖR ATT de var kåta, glada jävlar som gillade att ligga? Jag skulle såklart inte nobba en partner ur den första kategorin, men jag skulle stålsätta mig för att personen kanske inte bearbetat allt detta ännu och att jag kan komma att behöva hantera vederbörandes dåliga sexuella erfarenheter i vårt sexliv.

För mig låter det oerhört mycket mindre arbetssamt att ha en partner som haft sex för att de gillade det och mår bra med sin egen sexualitet. Av erfarenhet vet jag att kåt, glad och tacksam* ÄR en vinnande kombo av egenskaper hos en partner om man föredrar att inte göra det svårt för sig. Man är inte dålig för att man är trasslig, men det kräver mer av ens partner.

* Jag använde Lorry-citatet lite skämtsamt, men om man ser "tacksam" som motsatsen till "otacksam" så funkar även det ledet i trojkan. Det är helt jävla hopplöst att vara ihop med nån som aldrig är nöjd, oavsett vad man gör för dem.
    Som sagt i mina ögon är det då förståeligt att man har haft många partners när man vet bakgrunden till det.
  • jådåsåatt
    Linnea och Hillevi skrev 2011-06-07 12:21:35 följande:
    Nej inte i mina ögon.

Tycker det är fel att sätta på folk till höger och vänster hur som helst endast pga av sin egen kåthet.
    Sätt på folk? Är det vad du sysslar med?
    Jag brukar ha sex. Sex har jag när jag är kåt.

Varför har du sex/sätter på folk om det inte är pga din egen kåthet? Är det pga andras kåthet?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Dyvandi skrev 2011-06-07 12:21:02 följande:

Hade du varit en man, så hade du blivit kallad för en riktig Casanova eller Don Juan eller hur?

Nej, han hade förmodligen blivit kallad äcklig, precis så som skedde (TS är man).
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Joppelina
    Här och nu skrev 2011-06-07 12:21:28 följande:
    Jo, personligheten sitter verkligen i det. En så hastig person vill inte jag ha ett förhållande med.
    hur är en hastig människa? snabb?
  • Inima
    lövet2 skrev 2011-06-07 12:23:39 följande:
    Sur och förolämpad, skriver han i trådstarten.
    Jaja men det var ju en bekant som sa det.
    Tror ju inte TS sitter och snyftar pga vad som skrivs här.
  • Linnea och Hillevi
    Här och nu skrev 2011-06-07 12:23:10 följande:
    De låter sig sättas på själva när det inte är våldtäkt o då brukar skälet inte va kåthet.
    För mig är det iaf mer acceptabelt att man haft så många sexpartners om det är pga av bakomliggande problem istället för om det endast är pga lättja och kåthet.
  • jådåsåatt
    Linnea och Hillevi skrev 2011-06-07 12:23:38 följande:
    Som sagt i mina ögon är det då förståeligt att man har haft många partners när man vet bakgrunden till det.
    Men bara om bakgrunden är att man mått dåligt?
    Jag fattar inte alls resonemanget, att man föredrar att folk mått dåligt framför att de haft sex för att de vill.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Linnea och Hillevi skrev 2011-06-07 12:23:38 följande:
    Men om du vet att bakgrunden är kåthet/att det kändes bra så borde det väl vara samma sak, eller?

Nej, det verkar ju inte riktigt så. Jag förstår inte riktigt hur du tänker, det är som att du anser att grundläget är "att ligga med 34 personer är inte ok" men att det på något sätt kan ursäktas/förklaras om det finns en problematik bakom. Är jag helt ute och cyklar då?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?