• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Linnea och Hillevi
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 12:28:32 följande:
    Och du måste svara på varför du har sex om det inte är av kåthet. Jag är jättenyfiken.
    Trög du är. Du kan sluta skriva "du" i dina inlägg för jag talar inte om mig själv i mina inlägg utan rent generellt.
  • jådåsåatt
    Inima skrev 2011-06-07 12:29:24 följande:
    För att öka antalet man haft sex med så att alla ljuvliga personer på FL kan ha någon att skrika slampa til?
    Kanske du ja.
    Men Bernadotte är minsann ingen slampa, enligt henne ska man helst bara ha sex när man mår dåligt.
    Jag tycker att det är en spännande åsikt, den har jag faktiskt aldrig hört förr.
  • Lavish

Nej. För mig är 34 sexpartners defintivt en hel del (jag är 26). Men jag kan inte se att antalet sexpartners, oavsett hur många, skulle göra någon "äcklig".

• jådåsåatt
    Linnea och Hillevi skrev 2011-06-07 12:31:20 följande:
    Trög du är. Du kan sluta skriva "du" i dina inlägg för jag talar inte om mig själv i mina inlägg utan rent generellt.
    Nä, jag är allt annat än trög:)

Varför ska MAN ha sex då, eftersom kåthet inte är en bra anledning.
  • Milkina cerka
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-07 12:06:25 följande:
    Jag har inte sagt att du ska hålla tyst, tvärtom får du gärna för min del föra fram åsikterna så att de kan diskuteras (som du gjorde).

Jag tycker inte heller att du ska skämmas över åsikterna. Däremot ska du nog inte börja prata om att du inte fördömer någon när du i andetaget innan kallar samma personer äckliga.
    Det är en smaksak hur man uttrycker sig och Ts frågade ju just det, kanske för rakt på sak då eller så borde jag använt "  ".
    *´¨`*Se! Kvällningen kommer purpurmjuk för att i höjden lyfta stjärnehimlens duk*´¨`*
  • Inima
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 12:32:08 följande:
    Kanske du ja.
    Men Bernadotte är minsann ingen slampa, enligt henne ska man helst bara ha sex när man mår dåligt.
    Jag tycker att det är en spännande åsikt, den har jag faktiskt aldrig hört förr.
    Vadå kanske du ja?

Ja det är absolut en otippad anledning till att ha sex.
  • jådåsåatt
    Milkina cerka skrev 2011-06-07 12:31:18 följande:
    Tyck det du. Vi har diskuterat förut du o. jag och vi har med väl valda ord, väldigt få beröringspunkter och lever nog vitt skilda sorters liv. I min bekantskapskrets delas mina värderingar, vad en random människa på nätet tycker spelar mig faktiskt ingen större roll.
    Och i min bekantskapskrets delas mina värderingar, man brukar ju umgås med folk som är relativt lika en själv.

Men nu är vi på nätet och när du anser att folk som inte delar dina värderingar är äckliga så får du tåla att bli emotsagt.
    Hurvida det spelar roll för dig eller inte är av underordnad betydelse för mig i detta fallet.
  • Linnea och Hillevi
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 12:30:56 följande:
    Du skrev såhär:
    Tycker det är fel att sätta på folk till höger och vänster hur som helst endast pga av sin egen kåthet.

För dig handlar det alltså om att sätta på folk. Det är inget jag någonsin gjort.

Du anser dessutom att det är fel att sätta på folk pga sin egen kåthet.
    Jag undrar då vad som är en bra anledning till att ha sex/sätta på folk, jag har det nämligen av kåthet och trodde att de flesta hade det.
    Varför har du sex/sätter på någon?
    Självklart är det bra att ha sex med sin partner pga kärlek och kåthet. Men om man har legat med en massa olika och så många som över 30 pers så anser jag att det inte är ett direkt sunt beteende. Men har man då en bakomliggande problematik som lett till detta beteendet så kan jag förstå det och acceptera det utan att på något sätt dömma, till skillnad om en person bara går runt och har sex hit och dit, onenights pga av sin egen kåthet...
  • jådåsåatt
    Inima skrev 2011-06-07 12:34:26 följande:
    Vadå kanske du ja?

Ja det är absolut en otippad anledning till att ha sex.
    Jag skämtade, att du kanske har sex för att FLs moralmaffia ska kunna dig slampa men att Bernadotte aldrig skulle göra något sådant eftersom den enda bra anledningen till att ha sex är om man mår dåligt.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Linnea och Hillevi skrev 2011-06-07 12:30:17 följande:
    Nej det är inte samma sak, enligt mig då.

Precis, du har tolkat mina inlägg rätt.
    Ok, men då kommer vi till den intressanta kärnan. Varför är det, i din mening, fel att ha sex med så många?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?