Mammatill2tjejer skrev 2011-06-07 12:37:45 följande:
Menar du alltså att om man har haft många sexpartners så är man bättre i sängen än de som bara varit med 1-2!? Din sexuella förmåga sitter alltså i hur många sexpartners du haft? Eller har jag kanske missförstått dig?
Det måste ju betyda att jag - som enbart haft 1 sexpartner i mitt 38-åriga liv - är en ganska dålig älskarinna?
Eller kan det betyda att jag känner min man utifrån och in och vet precis vad han gillar och inte? Kan det kanske betyda att jag känner honom bättre än någon annan och därför vet precis vilka knappar jag ska trycka på?
Min man var 19 år när vi träffades och hade varit sexuellt aktiv sedan han var 14 år. Han hade haft sex med 7olika partners ( alla med varierande sexuell erfarenhet) under dessa år. Jag var nr. 8.
Enligt min man är jag - trots min ringa erfarenhet - den bästa sexpartner han haft.
Jag tror inte alls att den sexuella förmågan sitter i antalet sexpartners.
Inte heller tycker jag att man är äcklig om man haft många sexpartners.
Jag var väl lite dryg också ;) Men jag tror absolut att det generellt fungerar så att ju mer frigjord man är sexuellt, desto hetare sex har man. Självklart väger inget upp mot att man haft sex med varandra och lärt sig hur den andra fungerar men jag tror ändå att om man provat på massa olika sex, ställningar, trekanter mm. så blir det lite hetare i sängen. Därmed inte sagt att det är bättre - en del gillar inte hett sex utan föredrar lite mer svensson-sex.
Jag märker definitivt på en kille om han är sexuellt erfaren eller inte, jag förstår på sättet han har sex på ifall han haft sex med en eller 30 tjejer innan.