• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • jådåsåatt
    Linnea och Hillevi skrev 2011-06-07 12:53:36 följande:
    De jag känner som har legat runt ser det inte som någon direkt positiv erfarenhet...
    Vad tråkigt, men då är det kanske folk som gjort det av fel anledningar. eller av de anledningar som du tycker är rätt, att de mått dåligt?

De jag känner ser det som positiva erfarenheter de inte vill vara utan. men då har det gjort det för att de ville och var kåta.
    ´Det visar kanske att ditt resonemang gällande bra och dåliga anledningar inte är någon höjdare.
  • Inima
    Linnea och Hillevi skrev 2011-06-07 12:49:40 följande:
    Då har du missat något fint. Att ha sex med någon som man verkligen älskar.

Hur gammal är du? Hur kommer det sig att du aldrig har älskat någon i hela ditt liv? Eller har du det fast du inte haft sex med denne?
    Man kan älska någon och ha sex med denne.

Men man kan också älska att ha sex med någon som man inte känner något för.
  • Inima
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-07 12:55:32 följande:
    Linnea och Hillevi skrev 2011-06-07 12:49:40 följande:
    Hur gammal är du?
    Jag är 26.
    Jag har alltid tänkt att du är gammal och vis...

Men du är fan ung och vis! Skrattande
  • Anonym
    Mammatill2tjejer skrev 2011-06-07 12:37:45 följande:
    Menar du alltså att om man har haft många sexpartners så är man bättre i sängen än de som bara varit med 1-2!? Din sexuella förmåga sitter alltså i hur många sexpartners du haft?  Eller har jag kanske missförstått dig?

Det måste ju betyda att jag - som enbart haft 1 sexpartner i mitt 38-åriga liv - är en ganska dålig älskarinna?
    Eller kan det betyda att jag känner min man utifrån och in och vet precis vad han gillar och inte? Kan det kanske betyda att jag känner honom bättre än någon annan och därför vet precis vilka knappar jag ska trycka på?

Min man var 19 år när vi träffades och hade varit sexuellt aktiv sedan han var 14 år. Han hade haft sex med 7olika partners ( alla med varierande sexuell erfarenhet)  under dessa år. Jag var nr. 8.
    Enligt min man är jag - trots min ringa erfarenhet - den bästa sexpartner han haft.

Jag tror inte alls att den sexuella förmågan sitter i antalet sexpartners.

Inte heller tycker jag att man är äcklig om man haft många sexpartners.
    Jag var väl lite dryg också ;) Men jag tror absolut att det generellt fungerar så att ju mer frigjord man är sexuellt, desto hetare sex har man. Självklart väger inget upp mot att man haft sex med varandra och lärt sig hur den andra fungerar men jag tror ändå att om man provat på massa olika sex, ställningar, trekanter mm. så blir det lite hetare i sängen. Därmed inte sagt att det är bättre - en del gillar inte hett sex utan föredrar lite mer svensson-sex.

Jag märker definitivt på en kille om han är sexuellt erfaren eller inte, jag förstår på sättet han har sex på ifall han haft sex med en eller 30 tjejer innan.
  • jådåsåatt
    Inima skrev 2011-06-07 12:56:47 följande:
    Jag har alltid tänkt att du är gammal och vis...

Men du är fan ung och vis! Skrattande
    Jag med. Jag är lite chockad...
    Fast på ett positivt sätt.
  • I Blackrose I

Bara för att man har haft en himla massa sexpartner så betyder det inte att man löper större risk att bli otrogen. Ta och läs i otrohetstrådar vilka majoriteten av dom som är otrogna ÄR. Det är oftast folk som inte har något större erfarenhet av sexpartner som tröttnar på sin partner efter ett tag och vill prova på något nytt. Jag skulle aldrig vilja gifta mig eller ha en seriös relation med en som inte har haft någon innan mig. Där är risken större att så fort dom får känna på smaken av sex så vill dom prova på fler.

The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • Rakad Apa
    Krokig Krokofant skrev 2011-06-07 09:40:16 följande:
    Knulla på dude :)
    Will do!! Cool
  • HonSomVet

Hur många du knullat med ska väl andra ge fan i.

• Inima
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 12:57:45 följande:
    Jag med. Jag är lite chockad...
    Fast på ett positivt sätt.
  • Linnea och Hillevi
    Inima skrev 2011-06-07 12:55:59 följande:
    Man kan älska någon och ha sex med denne.

Men man kan också älska att ha sex med någon som man inte känner något för.
    Precis och det är det senare alternativet som jag anser inte är ok. Alla har rätt till sin åsikt och den åsikten är min.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?