• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • jådåsåatt
    Här och nu skrev 2011-06-07 12:16:18 följande:
    Hört talas om begreppet sammanhang? Konstaterar bara hur det är meningen att vi ska leva.
    Miss igen.

Du konstaterar hur DU tycker att det är meningen att vi ska leva.

Ledsen att göra dig besviken, men du är fortfarande inte nån Gud och din åsikt är inte allsmäktig.
  • MammaTillMaja

Jag anser att det är upp till var och en hur många man vill ha sex med. Inte sitter väl personligheten i antalet sexpartners?

Jag har ingenting att göra med hur många mina vänner har legat med, det är upp till dem och jag dömer dem inte för det.

• Dyvandi

Hade du varit en man, så hade du blivit kallad för en riktig Casanova eller Don Juan eller hur? Kan någon förklara för mig varför det fortfarande är så?? Jag trodde att den gamla tiden var förbi. Har jag missat något här?

Om man älskar att ha sex är det bara att köra på så länge man skyddar sig. Och detta gäller inte bara män. Kvinnor för den delen också, då två personer(minst) behövs för att samlaget ska fullbordas!!! Vi människor är och förblir sexuella varelser vare sig vi vill eller inte. Det är vårt trångsynta, bigotta, och kontrollfreakaktiga samhälle som har skapat en massa onödiga pseudoregler och förordningar i syfte att begränsa vår sexuella frihet. Tyvärr är vi så hjärntvättade för att inse att alla dessa tankar kring ämnet som vi byggt med åren är enbart baserade på fördomsfulla och förnuftsvidriga trams. Vi uppfostras och uppmuntras konstant att förolämpar och ser ner på kvinnor som gillar sex, ligger med mängd olika partner, har "utmanande" kläder på sig, flirtar jämt, festar mycket, dricker, m.m. Vi kallar dem för lösaktiga och sedeslösa. Vem ska vi då tacka för detta???  Suck...Obestämd 

Att hon eller han kallade dig för "äcklig" just på grund av dina sexuella erövringar är kanske någonting du bör uppskatta. Varför? Jo, denna person är ingen hycklare åtminstone. Jag är säker på att det finns många där ute som tycker samma sak men som aldrig skulle våga säga det helt öppet. Men vad ska du göra då? Älska och leva livet så gott du kan!!!

Ban'm Buzz!!!
  • Inima
    Här och nu skrev 2011-06-07 12:16:18 följande:
    Hört talas om begreppet sammanhang? Konstaterar bara hur det är meningen att vi ska leva.
    Hur vet du det?
    Läst en bok om det kanske?
  • Här och nu
    Frökenfrågvis skrev 2011-06-07 12:20:19 följande:
    Jag anser att det är upp till var och en hur många man vill ha sex med. Inte sitter väl personligheten i antalet sexpartners?

Jag har ingenting att göra med hur många mina vänner har legat med, det är upp till dem och jag dömer dem inte för det.
    Jo, personligheten sitter verkligen i det. En så hastig person vill inte jag ha ett förhållande med.
  • Linnea och Hillevi
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 12:17:23 följande:
    Är det inte förståeligt att man har haft många partners för att man vill det?
    Varför är det inte bra att ha haft många partners?

jag tycker din resonemang verkar konstigt.
    Nej inte i mina ögon.

Tycker det är fel att sätta på folk till höger och vänster hur som helst endast pga av sin egen kåthet.
  • Inima
    Dyvandi skrev 2011-06-07 12:21:02 följande:

Hade du varit en man, så hade du blivit kallad för en riktig Casanova eller Don Juan eller hur? Kan någon förklara för mig varför det fortfarande är så?? Jag trodde att den gamla tiden var förbi. Har jag missat något här?

Om man älskar att ha sex är det bara att köra på så länge man skyddar sig. Och detta gäller inte bara män. Kvinnor för den delen också, då två personer(minst) behövs för att samlaget ska fullbordas!!! Vi människor är och förblir sexuella varelser vare sig vi vill eller inte. Det är vårt trångsynta, bigotta, och kontrollfreakaktiga samhälle som har skapat en massa onödiga pseudoregler och förordningar i syfte att begränsa vår sexuella frihet. Tyvärr är vi så hjärntvättade för att inse att alla dessa tankar kring ämnet som vi byggt med åren är enbart baserade på fördomsfulla och förnuftsvidriga trams. Vi uppfostras och uppmuntras konstant att förolämpar och ser ner på kvinnor som gillar sex, ligger med mängd olika partner, har "utmanande" kläder på sig, flirtar jämt, festar mycket, dricker, m.m. Vi kallar dem för lösaktiga och sedeslösa. Vem ska vi då tacka för detta???  Suck...Obestämd 

Att hon eller han kallade dig för "äcklig" just på grund av dina sexuella erövringar är kanske någonting du bör uppskatta. Varför? Jo, denna person är ingen hycklare åtminstone. Jag är säker på att det finns många där ute som tycker samma sak men som aldrig skulle våga säga det helt öppet. Men vad ska du göra då? Älska och leva livet så gott du kan!!!

Det är en man som kallas för slampa och äcklig.
  • jådåsåatt

TS är en man.
  • Här och nu

Om min man sagt att han legat med fler än 10, hade han inte varit min man idag.
  • Här och nu
    Linnea och Hillevi skrev 2011-06-07 12:21:35 följande:
    Nej inte i mina ögon.

Tycker det är fel att sätta på folk till höger och vänster hur som helst endast pga av sin egen kåthet.
    De låter sig sättas på själva när det inte är våldtäkt o då brukar skälet inte va kåthet.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?