Linnea och Hillevi skrev 2011-06-07 12:04:06 följande:
I mina ögon så är en dålig motivering tex. ren kåthet, en bra motivering kan vara t ex. att man under en period i sitt liv mått dåligt pga av olika saker och kanske sökt bekräftelse eller liknande.. men vem är jag att dömma, detta ärt är som sagt endast min syn på det hela.
Eh... kåthet är väl grundläggande för att det sex man har är hälsosamt och en bra idé? Att ha sex när man INTE är kåt är väl om något fel tillfälle?
Ha sex tvångsmässigt pga att man mår dåligt går väl helt under rubriken "dåliga sexuella erfarenheter". Det är fortfarande inget man ska dömas för, om nu nån trodde det, men det måste väl vara att föredra att ha en partner som haft många sexpartners tidigare FÖR ATT de var kåta, glada jävlar som gillade att ligga? Jag skulle såklart inte nobba en partner ur den första kategorin, men jag skulle stålsätta mig för att personen kanske inte bearbetat allt detta ännu och att jag kan komma att behöva hantera vederbörandes dåliga sexuella erfarenheter i vårt sexliv.
För mig låter det oerhört mycket mindre arbetssamt att ha en partner som haft sex för att de gillade det och mår bra med sin egen sexualitet. Av erfarenhet vet jag att kåt, glad och tacksam* ÄR en vinnande kombo av egenskaper hos en partner om man föredrar att inte göra det svårt för sig. Man är inte dålig för att man är trasslig, men det kräver mer av ens partner.
* Jag använde Lorry-citatet lite skämtsamt, men om man ser "tacksam" som motsatsen till "otacksam" så funkar även det ledet i trojkan. Det är helt jävla hopplöst att vara ihop med nån som aldrig är nöjd, oavsett vad man gör för dem.