• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • I Blackrose I
    Linnea och Hillevi skrev 2011-06-07 13:01:36 följande:
    Det är både sådana som gjort det av "bra" och "dåliga" anledningar.. så nej det stämmer inte.
    Jag har haft fler än TS (Är något år äldre än honom) och skulle inte vilja byta mina erfarenheter. Hade nog gjort samma sak om jag fick leva om mitt liv.
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • jådåsåatt
    Anonym (tveksam) skrev 2011-06-07 13:02:09 följande:

Inte äcklig,men det är inte en positiv egenskap i mina ögon att ligga runt så mycket. Men alla är olika och får göra som man vill så länge man mår bra av det.

Personligen tycker jag att många är alldeles för lättvindiga när de väljer sexpartner. Jag ser inte ner på någon som ligger runt, men jag tror att det inte är bra för ens eget kännsloliv att så lättvindigt dela med sig av det mest instima man kan dela med någon.

Sex är inte det mest intima jag kan dela med någon. Jag tror inte det är bra för ens egna känsloliv att se på sex på det viset.
  • Anonym

ditt liv, inget jag skulle ha åsikter om! absolut inga negativa!
    själv har jag bara haft en parner å e 25 år... men vi e gifta och vart tillsammans i snart 10 år..

• Anonym (tveksam)
    Anonym skrev 2011-06-07 12:57:38 följande:
    Jag var väl lite dryg också ;) Men jag tror absolut att det generellt fungerar så att ju mer frigjord man är sexuellt, desto hetare sex har man. Självklart väger inget upp mot att man haft sex med varandra och lärt sig hur den andra fungerar men jag tror ändå att om man provat på massa olika sex, ställningar, trekanter mm. så blir det lite hetare i sängen. Därmed inte sagt att det är bättre - en del gillar inte hett sex utan föredrar lite mer svensson-sex.

Jag märker definitivt på en kille om han är sexuellt erfaren eller inte, jag förstår på sättet han har sex på ifall han haft sex med en eller 30 tjejer innan.

Tror inte ett dugg på att hur het man är beror på hur många, det är helt orelevant. Snarare handlar det om att hur frigjord man vågat bli i en relation. Själv har jag haft 4 sex partner i mitt 33 åriga liv.

I två av dessa har jag haft möjlighet att bli riktigt trygg och vågat prova, testa och utforska, det är utvecklande för ens sexualitet och har inget med hur många man legat med.

• Anonym
    Anonym (tveksam) skrev 2011-06-07 13:02:09 följande:

Inte äcklig,men det är inte en positiv egenskap i mina ögon att ligga runt så mycket. Men alla är olika och får göra som man vill så länge man mår bra av det.

Personligen tycker jag att många är alldeles för lättvindiga när de väljer sexpartner. Jag ser inte ner på någon som ligger runt, men jag tror att det inte är bra för ens eget kännsloliv att så lättvindigt dela med sig av det mest instima man kan dela med någon.

För vissa är inte sex det mest intima man kan dela med någon. För mig är det mest intima att dela med mig av mina innersta tankar, inte de inre hålen på min kropp.
  • Linnea och Hillevi
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 13:03:19 följande:
    Ok, varför ser de det inte som en positiv erfarenhet då.
    Vad är det som var negativt för dem?
    varför gjorde de det?
    Har inte tid eller ork eller lust att dra varje enskild individs historia här... men det gav dom ingenting i alla fall och majoriteten som jag känner önskar att det inte hade haft sex med så många.
  • Anonym
    Anonym (tveksam) skrev 2011-06-07 13:05:14 följande:

Tror inte ett dugg på att hur het man är beror på hur många, det är helt orelevant. Snarare handlar det om att hur frigjord man vågat bli i en relation. Själv har jag haft 4 sex partner i mitt 33 åriga liv.

I två av dessa har jag haft möjlighet att bli riktigt trygg och vågat prova, testa och utforska, det är utvecklande för ens sexualitet och har inget med hur många man legat med.

Som sagt, vi har olika erfarenheter och därför olika åsikter. Det är helt ok att tycka olika :)
  • I Blackrose I
    Linnea och Hillevi skrev 2011-06-07 13:02:39 följande:
    Läs vad jag skrev. Jag tycker inte synd om andra som inte resnerar som jag gör men jag tycker synd om de som aldrig fått uppleva att ha sex med en person som de verkligen älskar.
    "Det påverkar mig inte det minsta, men jag har trots det rätt att ha min åsikt. Läs det jag skrev snälla, FÖR MIG hänger kärlek och sex ihop, och jag tycker det är synd att inte fler resonerar som så..."

Du svarade aldrig på mina frågor som jag ställde till dig. Ska jag tolka det som att du inte har svar på tal?
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • fjonkan

Som ngn skrev tidigare så blir det 2,8 stycken sexpartners per år om TS började ha 6 vid 16 års ålder. Låter väl helt okej? Fattar inte att det skulle göra en person äcklig.

Jag är faran som lurar i natten.....
  • jådåsåatt
    Linnea och Hillevi skrev 2011-06-07 13:06:27 följande:
    Har inte tid eller ork eller lust att dra varje enskild individs historia här... men det gav dom ingenting i alla fall och majoriteten som jag känner önskar att det inte hade haft sex med så många.
    Men generellt då. Varför önska de att de inte haft sex med så många?
Svar på tråden Är jag "äcklig"?