• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • jådåsåatt
    Linnea och Hillevi skrev 2011-06-07 12:40:45 följande:
    Jag anser att man bara ska ha sex med en fast partner och med en person som man verkligen älskar. Har svårt att tro att man kan ha haft 30-40 seriösa förhållanden på så få år och dessutom älskat alla dessa individer......
    Varför ska man bara ha sex med en fast partner som man älskar?
  • wooaaah

klart man inte är äcklig för de. alla få väl göra va dom vill me sina liv. :P

• Linnea och Hillevi
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 12:41:56 följande:
    Varför ska man bara ha sex med en fast partner som man älskar?
    Ska och ska.. alla gör som sagt som de vill. Men detta är MIN åsikt. För mig hänger kärlek och sex ihop, till skillnad från vad det verkar göra för majriteten av folket i denna tråden...
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Jag anser att man bara ska ha sex med en fast partner och med en person som man verkligen älskar.
    Ok. Men du förstår väl ändå att det inte är aktuellt för en del? Jag klistrar in ett tidigare inlägg:

"Det [att sex och kärlek/äktenskap] gör det inte för mig, jag har inget intresse av att gifta mig (i varje fall inte nu) och jag har aldrig haft sex med någon som jag riktigt har älskat.

Det är helt ok att du tycker att sex hör ihop med kärlek och äktenskap, men det är inte en allmän sanning och att döma människor utifrån det är faktiskt ganska inskränkt."

Kan det inte vara så att här handlar det om att det faktiskt finns ett "rätt för dig och rätt för mig" och att man inte bör döma eller försöka föra på andra det som passar en själv bäst?
    Har svårt att tro att man kan ha haft 30-40 seriösa förhållanden på så få år och dessutom älskat alla dessa individer......
    Nej, förmodligen inte. Jag har som sagt inte haft sex med någon jag älskat och jag ser det inte hända den närmaste tiden.

Men kärlek är inte heller ett krav för sex.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (få på listan)

Jag är 36, träffade min man när jag var 20 så jag har bara 3 på listan!

• Anonym (ombyte förnöjer)

inte det minsta äcklig! 
    fattar inte varför man ens ska behöva ursäkta sig med att man legat med fler än 1.
    Att ligga är skönt! Och ombyte förnöjer!

Själv har jag nog legat med ungefär 150 olika, av nyfikenhet!

Äckliga jag! ;) 

• jådåsåatt
    Linnea och Hillevi skrev 2011-06-07 12:44:50 följande:
    Ska och ska.. alla gör som sagt som de vill. Men detta är MIN åsikt. För mig hänger kärlek och sex ihop, till skillnad från vad det verkar göra för majriteten av folket i denna tråden...
    Men varför har du en åsikt om andras sexliv? Hur påverkar det dig om andra har haft sex med flera?
    Och varför hänger sex och kärlek ihop? jag har full förståelse för att du bara vill ha sex med personer du älskar i monogama förhållanden, det är självklart helt ok. Men varför tycker du att de som inte gör som du gör fel?
  • Dyvandi
    Här och nu skrev 2011-06-07 12:22:25 följande:
    Om min man sagt att han legat med fler än 10, hade han inte varit min man idag.
    Men du skojar eller??  Hur kan du vara säker på att han inte legat med fler än 10? Väldigt naivt av dig att tro på vad en helt främmande människa har berättat för dig...Tungan ute
    Ban'm Buzz!!!
  • Linnea och Hillevi
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-07 12:45:05 följande:
    Ok. Men du förstår väl ändå att det inte är aktuellt för en del? Jag klistrar in ett tidigare inlägg:

"Det [att sex och kärlek/äktenskap] gör det inte för mig, jag har inget intresse av att gifta mig (i varje fall inte nu) och jag har aldrig haft sex med någon som jag riktigt har älskat.

Det är helt ok att du tycker att sex hör ihop med kärlek och äktenskap, men det är inte en allmän sanning och att döma människor utifrån det är faktiskt ganska inskränkt."

Kan det inte vara så att här handlar det om att det faktiskt finns ett "rätt för dig och rätt för mig" och att man inte bör döma eller försöka föra på andra det som passar en själv bäst?
    Har svårt att tro att man kan ha haft 30-40 seriösa förhållanden på så få år och dessutom älskat alla dessa individer......
    Nej, förmodligen inte. Jag har som sagt inte haft sex med någon jag älskat och jag ser det inte hända den närmaste tiden.

Men kärlek är inte heller ett krav för sex.
    Då har du missat något fint. Att ha sex med någon som man verkligen älskar.

Hur gammal är du? Hur kommer det sig att du aldrig har älskat någon i hela ditt liv? Eller har du det fast du inte haft sex med denne?
  • Rakad Apa
    Anonym (sorglig lirare) skrev 2011-06-07 08:19:55 följande:
    det låter ju inte riktigt klokt!
    inte nog med att du har vett att ligga med 34st innan du fyllt 30, du BERÄTTAR det också (fina flickor pratar inte om sex, de har det ändå)....snacka om att ge vapnet i handen på folk!
    hahahaha... hoppas inte fler är så dumma att de pratar öppet om sina sexuella lösa förbindelser.....
    Fina flickor pratar inte om sex? Jag är ju ingen flicka, utan en herre i mina bästa år.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?