Anonym (nja) skrev 2011-06-06 21:41:47 följande:
Äcklig är väl fel ord.
Men jag kan inte tänka mig att en person som gökar runt med så många mår så där väldigt bra.
Visst, människan är en sexuell varelse men så många sexpartners när man inte är äldre tror iallafall jag är en väldigt mycket högre siffra än vad som är sunt för en människa som mår bra i sig själv.
Om jag träffade en ny som haft så många sexpartners skulle jag nog inte inleda något allvarligare.
Detta just för att jag tror att otrohets"risken" är betydligt högre. För har man haft så många på så pass kort tid är det nog rätt få som har varit trogna under de åren.
Samt att jag är övertygad om att den personen inte mår särskillt bra och det är inte vad jag vill starta ett nytt förhållande med.
Plus att jag är en person som tycker att sex och kärlek hör ihop. Visst är engångsligg okej - några få gånger. Men inte regelbundet. Bara tanken på att ta dessa risker med helt främmande människor man inte vet något om. Inte ett dugg! Kan vara en massmördare eller vad f-n som helst och engångsligg är en väldigt utsatt situation där ofta alkohol är inblandat.
Äcklig tycker jag är fel ord, osund är mer passande. Inte så "smart" att utsätta sig för onödiga risker på oliga sätt. Sjukdomar och graviditet går att skydda sig mot, men inte från idioter.
Så nej.
Jag skulle definitivt backa om min nya partner uppgav 34 sexpartners. Mer bakom pannbenet än så vill jag ha i mitt hem. Och i min säng.
Känner likadant!