• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Fidelis ad urnam
    Här och nu skrev 2011-06-07 13:09:07 följande:
    Gränsen får gå nånstans o för mig går den vid 10 st om jag ska bli ihop med nån.
    Om personen inte svarar på hur många denne har legat med, vad gör du då? :-O
  • Mammatill2tjejer
    Anonym skrev 2011-06-07 12:57:38 följande:
    Jag var väl lite dryg också ;) Men jag tror absolut att det generellt fungerar så att ju mer frigjord man är sexuellt, desto hetare sex har man. Självklart väger inget upp mot att man haft sex med varandra och lärt sig hur den andra fungerar men jag tror ändå att om man provat på massa olika sex, ställningar, trekanter mm. så blir det lite hetare i sängen. Därmed inte sagt att det är bättre - en del gillar inte hett sex utan föredrar lite mer svensson-sex.

Jag märker definitivt på en kille om han är sexuellt erfaren eller inte, jag förstår på sättet han har sex på ifall han haft sex med en eller 30 tjejer innan.
    Ok, du har rätt till din åsikt och jag respekterar den. Jag håller dock inte med dig.

Men vi kan väl bara enas om att vara oense ?
    Man måste inte se för att tro, men ofta tro för att se
  • I Blackrose I
    Anonym (tveksam) skrev 2011-06-07 13:10:15 följande:
    Japp då tycker vi olika, men så upplever jag det. Tycker jag kan se hos personer som haft väldigt många sexpartner, att de ser så lättvindigt på sex och personen har svårt att koppla i hop kännslor med sex, sex blir bara ett fysiskt behov. Jag tror att det då blir så lätt att vara otrogen då det blir lite kännsla och bara ett fysiskt behov.Så vill jag personligen inte ha det.
    Att vara otrogen är olika hos alla. Det du tycker är en otrohet behöver inte stämma med vad andra tycker. Jag tycker inte sex är en otrohetsgrej.
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • jådåsåatt
    Anonym (tveksam) skrev 2011-06-07 13:10:15 följande:
    Japp då tycker vi olika, men så upplever jag det. Tycker jag kan se hos personer som haft väldigt många sexpartner, att de ser så lättvindigt på sex och personen har svårt att koppla i hop kännslor med sex, sex blir bara ett fysiskt behov. Jag tror att det då blir så lätt att vara otrogen då det blir lite kännsla och bara ett fysiskt behov.Så vill jag personligen inte ha det.
    Jag har aldrig någonsin varit otrogen eller ens varit i närheten av att vara det. Det finns nog få förhållanden som innehåller så lite svartsjuka som mitt med min partner, vi vet båda att vi inte behöver vara oroliga.

Hur menar du att man kopplar ihop känslor med sex. Jag älskar min partner och sex är en del av vårt förhållande men mer koppling än så kan jag inte se.
  • hallencreutz89

Alltså det känns som att folk tycker det är länge när nån gått utan sex mer än tre månader. Så är man då singel och inte är med samma person 2 ggr så blir det fyra per år om man har en var tredje månad. snittet på att bli av med oskulden är väl typ 16 år så om man är 28 och skulle varit singel hela livet så är det 12 år, 12 x 4 = 48. Och då är ändå det sällan eftersom många tycker tre månader utan sex är länge! Sen har uantagligen en 28åring haft några förhållanden, fast sen har de flesta också haft någon mer eller mindre slampig period i ungdomen så då borde man ju kunna räkna att 4 per år sen man blev av med oskulden i snitt är rätt normalt

• vaniljbullen

Nej, det tycker jag inte TS. Så länge du trivs och mår bra så tycker jag du får göra vad du vill, bara du tar hand om dig. Du är myndig och du gör det du mår bra av - andra har väl egentligen inte med dina sex-partners att göra. Tycker jag. 

• Rakad Apa
    Här och nu skrev 2011-06-07 10:24:06 följande:
    Jag gillar också sex men har det med den jag älskar. Vissa skulle behöva lite sexualmoral i skolan.
    Sexmoralism är överskattat och hör inte hemma i ett samhälle år 2011
  • Fidelis ad urnam
    Rakad Apa skrev 2011-06-07 13:17:17 följande:
  • Rakad Apa
    Här och nu skrev 2011-06-07 10:24:06 följande:
    Jag gillar också sex men har det med den jag älskar. Vissa skulle behöva lite sexualmoral i skolan.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Här och nu skrev 2011-06-07 13:08:32 följande:
    Hastig= Nån som inte stannar upp o inser att sex förutsätter kärlek eller iaf att man bör begränsa antal sexpartners.
    Att sex förutsätter kärlek är ju ett helt absurt och osant påstående. Det är många som har sex utan någon som helst kärlek inblandad.

Att man ska begränsa sina sexpartners är väl rimligt, man kan ju inte ha sex med alla men att det skulle begränsas till en nivå som du eller andra tycker är lämplig är vare sig önskvärt eller realistiskt.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?