• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Rakad Apa
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-07 13:42:22 följande:
    Oj, det var riktigt, riktigt många...

Vad beror det på att du har ett sådant behov av att vara med olika män? Jag tror nog att du behöver en varm själ att prata med om detta, för det du gör låter inte hälsosamt. Tänk på att din kropp är värdefull så smutsa inte ner den.{#emotions_dlg.flower}
    Jag är är en man och har bara varit med kvinnor!! Min kropp är mitt tempel och den blir inte smutsig av att jag lägrar kvinnor!
  • I Blackrose I
    MrsD skrev 2011-06-07 13:48:49 följande:
    Sex ar absolut inte det viktigaste i vart forhallande iallafall men jag hade inte varit bekvam i ett forhallande dar min man haft flera sexpartners. Kanske beror det pa att jag sjalv inte varit med manga...men jag traffade min man nar jag var ung och han har alltid varit min storsta karlek...sa jag har inte haft nagon annledning att ha fler partners.
    Då är det alltså en känsla som du har och ingenting som behöver stämma med hur andra resonerar kring sex och kärlek. Eller hur?
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • Anonym (ännu fler)
    Rakad Apa skrev 2011-06-07 13:44:46 följande:
    Jag är en dude!!! Cool
    då skulle jag nästan säga att det är en LITEN siffra.. ASG
  • Dreams Never Ends
    Rakad Apa skrev 2011-06-07 13:48:56 följande:
    Jag är är en man och har bara varit med kvinnor!! Min kropp är mitt tempel och den blir inte smutsig av att jag lägrar kvinnor!
    Nej det är ju bara kvinnor som blir smutsiga av män? xD *ironi*
  • BlommyNess12

Nej, tycker inte du är äcklig, men jag tycker det var en väldigt hög siffra. :) Inget äckligt med det dock.

• Badabing

Kanske inte äcklad men jag hade blivit orolig. Om det funnits 35 st innan mig så varför skulle det inte finnas 35 till efter mig. Jag är 33 och har haft sex med ynka 4 st. Hur skulle man se på det?

• PeeGee
    modesto skrev 2011-06-07 13:35:50 följande:
    det finns en massa andra sjukdomar förutom AIDS, kondom ger bara 50% skydd mot herpes och HPV, man kan dö av HPV om man får cancer, livmoderscancer är svår att upptäcka, svår att smärtlindra and har snabb och hög dödlighet.
    Herpes finns aktivt eller latent hos i runda slängar mer än 50% av befolkningen och smittas på massa andra sätt än genom penetrativt sex. (En del verkar inte veta att munherpes kan överföras till könsorganen, till exempel. Det är alltså inte könsherpes, men ger ungefär samma besvär och är lika omöjligt att bli av med.) Bara i ytterst ovanliga fall ger herpes mer besvär än sveda, obehag och tillfälliga utbrott. Dessa tenderar dessutom att bli glesare med åren och svarar - utom i de svåra fallen- helt okej på receptfria antivirusbehandlingar som tex Zovirax. (Ja, man kan använda receptfri Zovirax på ett utbrott i könsorganen. Om det inte hjälper kan man få starkare varianter på recept av sin läkare.)

HPV är ett vanligt virus som i de flesta fall inte ger några symptom alls. Även om varje fall av livmoderhalscancer är en tragedi så är det inte så prevalent att det är värt att få moralpanik över.

Saken är den att  vi har numera ett effektivt vaccin som motverkar spridningen av HPV. Man räknar med att man vid vuxen ålder redan blivit utsatt för HPV så många gånger att man antingen blivit immun eller det redan är för sent att vaccinera. Därför är det mer effektivt att ge det till unga flickor innan de blir sexuellt aktiva.

Tyvärr motarbetar moralens väktare, i tex USA, idén att ge HPV-vaccinet till flickor mellan 10-13 år (när det skulle ge som högst effekt) eftersom de tror att det "uppmuntrar" unga tjejer att bli sexuellt aktiva tidigt. Nu när de "inte kan få HPV"... 

Ett klart och tydligt exempel på när det, faktiskt,  har dödlig utgång att tvinga sin egna sexualmoral på andra...
  • Anonym (Jag)
    Här och nu skrev 2011-06-07 13:08:32 följande:
    Hastig= Nån som inte stannar upp o inser att sex förutsätter kärlek eller iaf att man bör begränsa antal sexpartners.
    Måste man vara egenkär då om man har en sexualdrift när man är singel och onanerar?  ;)
  • Anonym (Jag)
    Badabing skrev 2011-06-07 13:52:26 följande:
    Kanske inte äcklad men jag hade blivit orolig. Om det funnits 35 st innan mig så varför skulle det inte finnas 35 till efter mig. Jag är 33 och har haft sex med ynka 4 st. Hur skulle man se på det?
    Att det kanske finns 4 till efter nuvarande partner?
  • Rakad Apa
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-07 13:50:53 följande:
    Nej det är ju bara kvinnor som blir smutsiga av män? xD *ironi*
    Ja om de inte duschar efteråt Cool
Svar på tråden Är jag "äcklig"?