• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • Moi Je Joue

men kan ni inte skriva vad era barn heter? kul att se vad man tycker är fina i förhållande till de fula

• Trasseltroll
    Moi Je Joue skrev 2011-06-08 19:21:21 följande:
    men kan ni inte skriva vad era barn heter? kul att se vad man tycker är fina i förhållande till de fula
    Min dotter heter Stella...och jag kan ju säga att det var bara svärmor som gillade det namnet när vi sa vad dotter skulle heta! Resten av släkten ogillade det och min pappa hävdar fortfarande att det är ett hundnamnFlört Namn som vi har till nästa barn är Iris, Majken, Ester, Sixten och Alfred...iaf två av dom namnen har jag sett i den här tråden!
  • R3becca

Gördis, Hugo, Gunbritt, Gunnar, Hans, Ej(i?)vor... Ja, herre min get, jag skulle kunna komma på hur mycket som helst.
    Min pappa (biologiska) heter Bengt-Ivan och det är ju heller inte speciellt snyggt!
    Hans 8 bröder har en del hiskeliga namn också. Bland annat Åke, Hjalmar, Sixten, Knut och Waldemar.

I min familj har vi också rätt tråkiga och fula(?) namn.
    Mamma Marie, pappa Kent, lillebror Razmus, lillebror Rickhard, lillasyster Julia och lillasyster Engla.
    Ja, och så jag då, Rebecca, jag kanske har det fulaste namnen av oss alla. (om man bortser från yngsta syrran!)

Åh.. Mårten! Och Morgan! Greger! Sune... Jag kan hålla på i en evighet  

• schangol

maximillian casper bastian nicole jennifer camilla pernilla mfl. tycker jag är vansinnigt hemska.
    min dotter heter alva.

• dio

Men Hallå! Puck-Erik klår ju allt! Hahaha

I was an atheist until I realized that I am God
  • enchanted
    Ásgrímur skrev 2011-06-08 18:00:13 följande:
    Ja, alla har vi olika åsikter. Det är nog få som tycker att sina egna namn är fula. Tyvärr så verkar det vara en trend bland somliga svenskar och utlänningar i Sverige att anse att svenska namn är fula. Själv tycker jag, och förmodligen de flesta, att svenska namn är fina. Till skillnad från t ex. spanska namn osv.
  • dio

Gillar inte högtravande namn heller som Maximilian, Tiburtius, Horatius, Bartolomeus...yakk!

Sen tycker jag att det är tråkigt med namn som genast blir smeknamn. Mikael tycker jag är ett helt okej namn, men personer med det namnet kallas ju obönhörligen för Micke. urk!
    Min lillebror heter Sebastian. Det tycker jag är ett jättefint namn. Hans smeknamn Sebbe däremot, nja

I was an atheist until I realized that I am God
  • enchanted

ola-conny är inte direkt sexigt...
    samma med hjördis, tryggve, bartolomeus, bertil, and soooooo on. 

• R3becca

Grill! Jag vet att nån skum typ (hen måste ju vara det då jag vill tro att ingen "normal" människa skulle göra det) döpt sitt barn till Grill.
    Jag tror det var i någon dagstidning jag läste det. 

• nickoletta

urban
    orvar
    esbjörn
    madelen
    olga
    greger
    kerstin
    björn
    sten
    stig
    osv osv osv osv