• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • Rebeccy

Noel tycker jag är det som tar fulpriset. Det känns inte som ett färdigt namn och så tänker jag på Joel från tv när jag var liten.

• imma
    Ásgrímur skrev 2011-06-07 11:38:49 följande:
    Som tur är så är det många som inte tycker som dig. De äldre svenska namnen växer i popularitet. Det kanske beror på att folk i detta så kallade "nya Sverige" greppar efter fast mark, och lyfter fram svenska namn som en del av sitt kulturarv.
    Eller för att de namnen varit så ovanliga de senaste generationerna att namnen plötsligt känns nya igen? Brukar vara så med namn.
  • R3becca

Jag var på Ica idag och fick höra en skruttig(söt) gammal tant ropa på sin man, Sören.
    Då slog det mig; det namnet är f*n inte fint!  

• VildVittra

Helmer....finns inget fulare

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 18 aug 2011
  • MammaPlutt

Haha jag heter Rodríguez och tycker det är ett av världens coolaste och finaste namn, men det är ju också mitt efternamn. Man kan väl inte heta det i förnamn...eller?

Fula namn enligt mig: Gösta,Gärda,Karl-Philip,Tindra,Emma,Linnea,Niklas,Robin,Tor,Kristin osv.

• Ásgrímur
    MammaPlutt skrev 2011-06-08 17:43:06 följande:
    Haha jag heter Rodríguez och tycker det är ett av världens coolaste och finaste namn, men det är ju också mitt efternamn. Man kan väl inte heta det i förnamn...eller?

Fula namn enligt mig: Gösta,Gärda,Karl-Philip,Tindra,Emma,Linnea,Niklas, Robin,Tor,Kristin osv.

Ja, alla har vi olika åsikter. Det är nog få som tycker att sina egna namn är fula. Tyvärr så verkar det vara en trend bland somliga svenskar och utlänningar i Sverige att anse att svenska namn är fula. Själv tycker jag, och förmodligen de flesta, att svenska namn är fina. Till skillnad från t ex. spanska namn osv.
  • Rocket Mania

Yey! 18 sidor och inget av mina barns namn är med! 3 barn med 3 namn var.

Själv ogillar jag Leah (le betyder elak), Norea (låter som diarré) och så alla Melissa, Cassandra, Tiffany-namn. Pojknamn jag ogillar är dels Johan, Fredrik, Magnus och sedan Noel, Liam, Kian osv

Däremot gillar jag både Kerstin och Gertrud så jag är övertygad om att många av er skulle hata mina barns namn om jag skrev dom här ;) 

• strawberrypie

Hahaha så jäkla kul att läsa den här tråden.
    Håller med om att Glenn och Maximilian är väldigt fula namn Kräks 

Av vanliga namn från min generation så ogillar jag Andreas, Andre och Martin...och Petter!!! Vilket jäkla namn, Petter! Fy och usch.

Sedan ett namn som många säkert gillar...men jag fattar inte hur man kan döpa sin dotter till Saga! Konstigt och verkligen inte fint...som att man ska heta historia eller bok... 

• RocketQueen

Bland det fulaste jag vet är Nova-Li eller Tindra eller ännu värre: Tindra-Li! Vad är detta behov av att sätta till ett -Li på slutet?!

Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?