• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • Jenny76

Har svårt för pojknamn som slutar på Y; Kenny Sonny Ronny Conny etc
    Konstigt att mitt namn är så fint då... Flört

• MarrebarreW

Usch för Anton, det är det allra fulaste jag vet. Men får även rysningar av kevin, noel, liam, savannah, kimberly, vanessa mfl...

• kmp
    CeciliaB skrev 2011-06-07 18:38:48 följande:
    Majken är ju super gulligt!!
    Många som inte gillar vår dotters namn Kerstin heller, men vi älskar de ju såklart...:)
    Kerstin är jättefint. Hade gärna döpt min dotter till det, men maken höll inte med....

Men det i särklass fulaste namnet måste bli.....Einar!!
    Trots att min morfar hette det.....
  • Terese f

Det absolut fulaste namnet är nog BO. Jag förstår inte hur man kan vija döpa sin son till just bo, jag kräks xD

Jag diskuterar inte med anonyma idioter!
  • Busbellan

Håller med, Bo är skitfult! Börje är också ett hemskt namn för ätt inte tala om namn son Björn Varg och Lo

Mamma till Nora, August och Ella
  • Empiiis

Bo är skitfult!

Andra namn jag hatar är alla namn som är typ liknande med Nova-Li osv. Ute hörde jag en mamma säga åt sitt barn.. hon hette Emma-Linn  ?!?!?!

Hur kan man försötra det vackra namnet Emma så? ;P

• Superbia
    Peo är inte speciellt vackert heller. Skojade med min karl om att jag ville att vårt kommande barn skulle heta det, så ett tag hette han det när han låg i magen. Jag höll nästan på att vänja mig vid namnet, stackarn
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?