• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • Busbellan

Vad mina barn heter står i min rad nedan. Särskilt August vet jag ätt många tycker är fult. Själv heter jag Matilda. Nu är det inget konstigt med det, men när jag fick heta det så var det bara gamla kärringar som hette det Mina syskon vågade knappt tala om mitt namn för Sina kompisar.

Mamma till Nora, August och Ella
  • R3becca

Flickor

Pojkar

Delfina 
    Glädje 
    Mygg Grill 
    Hallón Texas Barbi 
    Zappa Månstråle 
    Minus 
    Bajen 
    Händel 
    Snöfrid 
    Deep
    Hallå? Vad gick snett?
  • tahira
    dio skrev 2011-06-08 19:47:45 följande:
    Min lillebror heter Sebastian. Det tycker jag är ett jättefint namn. Hans smeknamn Sebbe däremot, nja
    Jag tycker också att Sebastian är jättefint. Min lilla kusin heter det, och hans smeknamn är Basti, vilket jag också tycker är fint. Gillar inte alls Sebbe.
  • dio

Polly-Ester

Då är man bara elak tycker jag.

I was an atheist until I realized that I am God
  • enchanted

per. om man heter vers i efternamn
    eller tor-peder. 

nu var jag f-n rolig för en vecka framöver....

gillar inte alla dessa "unika" nya namn, där allt ska stavas med h i slutet, gärna med en tre-fyra z emellan...
    typ Zavannah eller liknande. 

• Underbara ungar

Det va någon som frågade vad barnen heter

Axel
    Enya
    Isaac

Har mina barn fått som tilltalsnamn. Fint eller fult? Det är upp till var och en  

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Isaac o91211 * viktigatankar.blogspot.com
  • Johanninen

Om bebisen i magen är en pojke kommer den stackarn att få heta Jan-Göran. Visserligen bara som mellannamn, men ändå. Makens familjetradition att ta farfars och morfars förnamn och göra dem till ett dubbelnamn. Fast nu har jag haft ungefär fyra år på mig att vänja mig, så nu gillar jag det nästan. Får kompensera med ett vackert förnamn, för att gottgöra att mellannamnet låter som ett dansband i matchande sammetskavajer. Jan-Göranz. Jag kan riktigt se det framför mig! Skrattande

Dottern här i huset heter Selma, för övrigt.

• dio
    Johanninen skrev 2011-06-08 20:28:13 följande:
    Om bebisen i magen är en pojke kommer den stackarn att få heta Jan-Göran. Visserligen bara som mellannamn, men ändå. Makens familjetradition att ta farfars och morfars förnamn och göra dem till ett dubbelnamn. Fast nu har jag haft ungefär fyra år på mig att vänja mig, så nu gillar jag det nästan. Får kompensera med ett vackert förnamn, för att gottgöra att mellannamnet låter som ett dansband i matchande sammetskavajer. Jan-Göranz. Jag kan riktigt se det framför mig! Skrattande

Dottern här i huset heter Selma, för övrigt.
    Haha, gillar komceptet att slå ihop farfar och morfars namn. Om jag hade haft en son skulle han i sådant fall ha hetat Kjell-Fingal i andranamn, inte illa Min dotter klarade sig från namnet Gerd-Vasti
    I was an atheist until I realized that I am God
  • pepp

Pippa är ingen höjdare. Speciellt inte om man bor i Sverige.

Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?