• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • Essa83

Viktor, Oskar och Jens. Fattar inte varför de första två är så populära. Hårda och trista.

• coquine
    Essa83 skrev 2011-06-08 22:31:58 följande:
    Viktor, Oskar och Jens. Fattar inte varför de första två är så populära. Hårda och trista.
    Jag alskar Oscar! Det ska pojken i magen heta. Jag tycker att det passar liten som stor, det ar ett maskulint namn och jag tycker att det ar ett yjusigt killnamn. Haller daremot om att Jens inte ar sa fint. Viktor tycker jag varken bu eller ba om.
  • mittallt

Kom på ett till och det slår allt! Abdulla... Så fult!

• Essa83
    coquine skrev 2011-06-08 22:46:28 följande:
    Jag alskar Oscar! Det ska pojken i magen heta. Jag tycker att det passar liten som stor, det ar ett maskulint namn och jag tycker att det ar ett yjusigt killnamn. Haller daremot om att Jens inte ar sa fint. Viktor tycker jag varken bu eller ba om.
    Många tycker ju inte som jag men jag tycker det är hårt och så oerhört vanligt... Har aldrig fattat grejen med det namnet bara men många tycker ju inte om de namn vi klurar på till bebisen i magen. Hur som helst är tjejnamn mkt lättare än killnamn som ofta är väldigt trista tycker jag. 
  • enchanted
    coquine skrev 2011-06-08 22:46:28 följande:
    oscar är superfint, min lille son heter det...
  • kallekula01
    Pimpinellan skrev 2011-06-08 22:01:36 följande:
    Alla gubbanamn typ Sixten,Hugo,Knut,Svante o.s.v i nästan all oändlighet. Och tantnamnen likaså. När bebisar döps till det mina gamla släktingar heter/hette är det illa! Överlag ogillar jag  korta och hårda namn. Siri,Iris,Märta,Rut,nej tack. Och låt mig inte börja om de s.k wt-namnen! Kevin med C-vilket påfund liksom! Finns dock många fina namn med t.e.x Elias,Gustav,Isak,Markus,Emma,Julia,Hanna,Rebecka.   Därmed inte sagt att vi kommer ta nåt av dem för det ska vi inte.
    Det finns en medlem här på FL som har en son som heter Knut. Hon kallar honom dessutom för Knuten. Vedervärdigt. :)
  • Taamlin
    kallekula01 skrev 2011-06-09 09:05:29 följande:
    Det finns en medlem här på FL som har en son som heter Knut. Hon kallar honom dessutom för Knuten. Vedervärdigt. :)
    Får mig bara att tänka på "Alla barnen tittar in i mikron förutom Knut... han tittar ut" (*fniss*)
    Merry meet and blessed be!
  • MammaMia88

Mitt eget: Maria....ÖRK! :-/ 

Vera -riktigt hemskt, får äckelrysningar av det.

*hjärnstillestånd*

• Trasseltroll

Melker mår jag dåligt av...men jag tror det är mest för att det var någon störig kille som hette det när jag växte upp! Men nu klarar jag absolut inte av det namnet! Tycker det är gräsligt.

• viochjag

Oskar har jag otroligt svårt med.... Snor-Oskar ekar i huvudet (har fått för mig att alla som heter oskar har och käkar asmycket snor, och är extremt känslig mot kroppsvätskor) uuuuh ryser!....

Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?