• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • Underbara ungar
    Johanninen skrev 2011-06-08 20:28:13 följande:
    Om bebisen i magen är en pojke kommer den stackarn att få heta Jan-Göran. Visserligen bara som mellannamn, men ändå. Makens familjetradition att ta farfars och morfars förnamn och göra dem till ett dubbelnamn. Fast nu har jag haft ungefär fyra år på mig att vänja mig, så nu gillar jag det nästan. Får kompensera med ett vackert förnamn, för att gottgöra att mellannamnet låter som ett dansband i matchande sammetskavajer. Jan-Göranz. Jag kan riktigt se det framför mig! Skrattande

Dottern här i huset heter Selma, för övrigt.
    Axel-Göte från maken och Carl-Elis från mig... Spännande kombination!

Brita-Kerstin eller Helga-Ingeborg. Mmmm Mumma 
    Axel o5o92o * Enya o7o824 * Isaac o91211 * viktigatankar.blogspot.com
  • tahira
    Om bebisen i magen är en pojke kommer den stackarn att få heta Jan-Göran. Visserligen bara som mellannamn, men ändå. Makens familjetradition att ta farfars och morfars förnamn och göra dem till ett dubbelnamn. Fast nu har jag haft ungefär fyra år på mig att vänja mig, så nu gillar jag det nästan. Får kompensera med ett vackert förnamn, för att gottgöra att mellannamnet låter som ett dansband i matchande sammetskavajer. Jan-Göranz. Jag kan riktigt se det framför mig! Skrattande

Haha, vilken rolig idé ändå, om det fungerar! Min son hade då fått heta Jim-Antti

En eventuell dotter hade fått heta Maria-Maria
  • Moi Je Joue

hahahaha jan-göran, gulligt ;)
    Busbellan skrev 2011-06-08 19:50:18 följande:
    Vad mina barn heter står i min rad nedan. Särskilt August vet jag ätt många tycker är fult. Själv heter jag Matilda. Nu är det inget konstigt med det, men när jag fick heta det så var det bara gamla kärringar som hette det Mina syskon vågade knappt tala om mitt namn för Sina kompisar.
    Jag tycker august är jättefint, får jag fler pojkar så är det absolut ett toppnamn. holger heter augustin i andranamn, det är jättetjusigt!
  • pepp

Jobbigt om morfar/farfar har ett dubbelnamn

• Moi Je Joue
    Underbara ungar skrev 2011-06-08 20:34:19 följande:

haha carl-elis hade vi som förslag på sonen, tycker det är superfint!
  • tahira
    Underbara ungar skrev 2011-06-08 20:34:19 följande:

Fast jag förstod det som att det var barnets morfar och farfar, alltså din fars namn och din mans fars namn.

Eller fick jag fel för mig, Johanninen?
  • dio

Oj ursäkta, det är jag och min bror som skulle ha fått heta Gerd-Vasti och Kjell-Fingal!
    Min dotter skulle ha fått heta Lena-Magdalena, känns som en jobbig upprepning. Eventuell som hade fått heta Johnny-Robert, fantastisk kombination. haha

I was an atheist until I realized that I am God
  • Underbara ungar
    tahira skrev 2011-06-08 20:37:35 följande:
    Fast jag förstod det som att det var barnets morfar och farfar, alltså din fars namn och din mans fars namn.

Eller fick jag fel för mig, Johanninen?
    Då blir det Lars-Ove eller Eva-Barbro. Inte så mycket bättre
    Axel o5o92o * Enya o7o824 * Isaac o91211 * viktigatankar.blogspot.com
  • dio

Hahaha I love it! Min mamma hade hetat Olga-Märta och hennes bror Knut-Ruben *fniss*

I was an atheist until I realized that I am God
Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?