• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • vallakra

Har svårt för namn med tre bokstäver: Lea, Tea, Nea, Teo, Neo, Leo. Gillar heller inte -us-namn: Hampus, Rasmus, Linus osv. Tycker också att "övermatchade" namn på syskon är irriterande antingen det handlar om att alla börjar på samma bokstav, har samma ändelse eller vad det nu kan vara.

Något av det fånigaste jag vet är när man ger pojkarna namn med samma begynnelsebokstav som pappan och flickorna som mamman. Har en familj i min närhet med pappa och tre söner som börjar på T och mamma och två döttrar som börjar på S. BLÄÄ!

• dio
    vallakra skrev 2011-06-09 09:35:56 följande:
    Har svårt för namn med tre bokstäver: Lea, Tea, Nea, Teo, Neo, Leo. Gillar heller inte -us-namn: Hampus, Rasmus, Linus osv. Tycker också att "övermatchade" namn på syskon är irriterande antingen det handlar om att alla börjar på samma bokstav, har samma ändelse eller vad det nu kan vara.

Något av det fånigaste jag vet är när man ger pojkarna namn med samma begynnelsebokstav som pappan och flickorna som mamman. Har en familj i min närhet med pappa och tre söner som börjar på T och mamma och två döttrar som börjar på S. BLÄÄ!
    Då kommer du att älska det här. Mina gamla scoutlärare var ett gift par. De hette Inga och Inge. De hade två barn; Ingevald och Ingalill Tihi
    I was an atheist until I realized that I am God
  • viochjag

Haha bott inneboende hos några som hette PER och PERNILLA!.. Haha.

• vallakra
    dio skrev 2011-06-09 09:38:34 följande:
    Då kommer du att älska det här. Mina gamla scoutlärare var ett gift par. De hette Inga och Inge. De hade två barn; Ingevald och Ingalill Tihi
    RYYYYYYS!!!!!!!!! Kom på att jag hade två lärare på högstadiet som var gifta. De hette Gun och Gunnar, deras dotter hette Gunilla. Himla snyggt eller hur.......
  • Jessica82
    PilboNasse skrev 2011-06-07 08:54:43 följande:
    blev lite överaskad när du skrev river och star som namn.. min mammas bästa vän har en son som heter river, och väntar en flicka som hon ska få i morgon, och hon ska heta star =)
    läste river som typ klöser hahahah
  • jezzica

haha va kul fortfarande har inte min sons namn kommit upp =)
    För övrigt mer fula namn är berit, berta osv o dubbelnamn gillar jag inte alls

• dio

Inser nu att jag har något emot namn på G.

Gunder
    Gunde
    Gunnar
    Greger
    Gottfrid
    Gabriel
    Gabriella
    Gertie
    Gertrud
    Gun
    Gisela

och så vidare. De låter så hårda.

• vallakra
    dio skrev 2011-06-09 10:42:50 följande:
    Inser nu att jag har något emot namn på G.

Gunder
    Gunde
    Gunnar
    Greger
    Gottfrid
    Gabriel
    Gabriella
    Gertie
    Gertrud
    Gun
    Gisela

och så vidare. De låter så hårda.
    Haha, där kom namnet på vår äldste son. Ett namn som vi verkligen är nöjda med och han själv tycker att det är ett superhäftigt namn (han är nu 15 så vi var bland de första med ett gammalt namn). Men många i vår omgivning har tyckt att det inte är så vackertFlört.
  • dio
    vallakra skrev 2011-06-09 10:48:35 följande:
    Haha, där kom namnet på vår äldste son. Ett namn som vi verkligen är nöjda med och han själv tycker att det är ett superhäftigt namn (han är nu 15 så vi var bland de första med ett gammalt namn). Men många i vår omgivning har tyckt att det inte är så vackertFlört.
    Jag gissar på Gunder eller Greger
Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?