• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • Empiiis
    Terese f skrev 2011-06-08 12:49:40 följande:
    Hon hette inte evelyn då :D?
    Näpp. Emma-Linn hette hon.. :P
  • Trasseltroll

Kom på en till.

Dennis. Det är inte snyggt! Tänker bara på Snobben och tennis.

• mittallt

Vilken rolig tråd! Har precis läst hela tråden och min sons namn finns inte med ÄN :) Blev rätt förvånad med tanke på att jag märkt av att många inte gillar namnet eller skämtar om det. Han heter Maximilian. Själv tycker jag att hans namn är jättefint! Men smaken är olika såklart :) De fulase namnen jag vet är Orvar, Arvid, Bert, Berta och Desiree.

• Ásgrímur
    Emmi27 skrev 2011-06-08 12:29:19 följande:
    Vidar och sånna här nordiska namn. Fula öht. Finns fler fula namn än fina, skulle ta hundra år att räkna upp alla men den trenden som finns nu med gubbnamn gillar jag verkligen inte
    Jag håller inte alls med. De fulaste namnen tycker jag är Mohammed, Moustafa, Ali och diverse andra, snarlika namn. Nordiska namn däremot, finns det gott om som är väldigt fina, och en del som låter lite värre. Precis som inom alla kulturer.
  • Busbellan
    Diablo skrev 2011-06-08 13:46:26 följande:
    William, Glenn, Bert, Elin, Oskar, Rune, Urban och Sibylla gillar jag inte. Men namn är inte så superviktiga, är personen bakom namnen härlig så spelar det mindre roll vad man heter, man vänjer sig!
    Åh hur kunde jag glömma Glenn, hemskt ju
    Mamma till Nora, August och Ella
  • MansonDust

Linus
    Felix
    Patricia
    Lotta
    Siv
    Magnus

flicka -02, flicka -06, pojke -08 & BF Juli -11.
  • MansonDust
    Ásgrímur skrev 2011-06-08 16:15:55 följande:
    Jag håller inte alls med. De fulaste namnen tycker jag är Mohammed, Moustafa, Ali och diverse andra, snarlika namn. Nordiska namn däremot, finns det gott om som är väldigt fina, och en del som låter lite värre. Precis som inom alla kulturer.
    Håller med dig där. Mohammed/Mohammad är väldigt fult. Achmed också.
    flicka -02, flicka -06, pojke -08 & BF Juli -11.
  • Underbara ungar

Knut, Sten, Gösta, Bengt, Torbjörn, Gunnar och liknande namn är gräsligt

Rut, Ylva, Tindra, Agda samt "påhittade" namn och stavningar...  

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Isaac o91211 * viktigatankar.blogspot.com
  • Ásgrímur
    MansonDust skrev 2011-06-08 16:33:24 följande:
    Håller med dig där. Mohammed/Mohammad är väldigt fult. Achmed också.
    Jo, Achmed eller Ahmed är nog ett av de absolut fulaste namn jag känner till. Rodriguez är också väldigt fult. 
  • babban

Det absolut värsta alla kategorier...Maximilian Kräks
    Annars ogillar jag starkt Alexander, Sander, Vanessa, Cecilia, Jessica, Sandra, Kevin, Tindra, Jens mfl.

Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?