• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • metin

Med risk för att hälften av fl medlemmar kommer hata mig men jag har svårt för följande namn som råkar vara populära just nu..

Notera svårt för..inte att jag inte tål eller tycker att det är fult...not my piece of cake helt enkelt.

pojk:

Oliver - gulligt men lite för gulligt när man passerat yngre tonåren...

Flick:

Tindra - gulligt, men för gulligt när man passerat yngre tonåren....

Saga - uttjatat

Agnes -samma som ovan

Cevin och alla andra "vanliga" namn med "unik" stavning...har aldrig fattat grejen..

Våra ungar har osvenska namn och därav blir de konstiga för andra...så jag har fått höra en del om det också trots att båda är lätta att uttala och funkar överallt.

• Busbellan

Haha, ja det där med ätt slå ihop morfars och farfars namn kanske inte hade blivit helt lyckat här Bernt-Bertil Döttrarna hade fått heta ingalill-ingalill

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan

Moi je joue Holger är ett av mina favoritnamn! Tillsammans med Hjalmar.

• Moi Je Joue
    Busbellan skrev 2011-06-08 21:19:45 följande:
    Moi je joue Holger är ett av mina favoritnamn! Tillsammans med Hjalmar.
    gillar också hjalmar!  men august är ännu finare!
  • CeciliaB

med mormor/farmor grejer hade jag hetat Maj-Britt-Maj-Britt är de ens lagligt?? =)

• Nelah

Engla/Ängla - för mig är en ängel ett barn som har dött och jag tycker det är fruktansvärt att man kan vilja ge sitt barn ett sådant namn.
    Vilda
    Bothilda
    Josefin
    Alberta
    Bianca

Gert
    Sture
    Ingolf
    Bert
    Ture
    Staffan
    Egon
    Arne

Jacob 2011-05-18 <3
  • Pimpinellan

Alla gubbanamn typ Sixten,Hugo,Knut,Svante o.s.v i nästan all oändlighet. Och tantnamnen likaså. När bebisar döps till det mina gamla släktingar heter/hette är det illa! Överlag ogillar jag  korta och hårda namn. Siri,Iris,Märta,Rut,nej tack. Och låt mig inte börja om de s.k wt-namnen! Kevin med C-vilket påfund liksom! Finns dock många fina namn med t.e.x Elias,Gustav,Isak,Markus,Emma,Julia,Hanna,Rebecka.  Därmed inte sagt att vi kommer ta nåt av dem för det ska vi inte.

• Busbellan

Åh där kom ju ett av mina hatnamn till på tal, Rebecka....hemskt!

• Stampan

Har läst igenom hela tråden och mitt och min dotters andranamn har kommit upp en gång, ganska bra jobbat ändå.
    Har en kompis vars barn heter Noel och har aldrig riktigt gillat det och tydligen är inte jag den enda så tack för det!

Däremot har min dotters namn kommit upp som ett som är fint!

Hatnamn är HUGO!

• goatess82
    Busbellan skrev 2011-06-08 22:15:57 följande:
    Åh där kom ju ett av mina hatnamn till på tal, Rebecka....hemskt!
    ja det är hemskt, så hårt!
Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?