• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • coquine
    Taamlin skrev 2011-06-08 13:11:00 följande:
    Milton är också ett hästnamn.
    Eliot är en drake.
    Liam och Noel är okej om man är irländare, annars gå de namnen också bort - såvida man inte älskar Oasis.

(Älskade River Phoenix när det begav sig, men skulle aldrig få för mig att döpa min son till River.)
    Noel ar franskt och betyder jul
  • EltW

Jag tycker väl aldrig att ett namn är fult, men jag kan skarp ogilla vissa namn. Sm min sons mellan namn samt min pappas mellan namn, Harald, det är inte specielt vajert. Har väl lite svårt för Adrian, Tage, Bosse, Göran osv. Flicknamn kan jag inte riktigt komma på något.
    Jag trodde faktiskt att min sons namn hade klarat sig men icke. Han heter Jack och jag kan själv komma på när något är äckligt och jag säger "uack", haha. Och så brukar vi skämta om "jack i pannan" osv. 

• auo

värsta namnet vad jag har hört är Dick .   man måste nästan hata sin son att ge en sånt namn ..  tycker jag . men men . alla har sin småk . 

• jezzica

Hihi kul o se att smaken e som baken ;)  Alla e vi olika o tur är väl det. Men min sons namn stog inte med iaf hihi min lille grabb heter Jonathan å älskar det namnet såklart

Men namn jag inte gillar är Boris, Doris, Bert, Orvar, Rut, m.m

• SysterYster76

Jag brukar inte rynka på näsan om folk jag läser och deras val av namn, eftersom jag inte måste anv namnet själv. :)

Men en kompis dotter heter Joline. Bläh :[ Enda gången jag rynkat på näsan när jag fått ett sms från BB.......

• Trasseltroll

Jag fixar inte prinsessnamn som Isabell/Isabella, Jasmin, Esmeralda osv... Får blodsmak i munnen.
    Andra namn som jag tycker är fula är: Urban, Morgan, Melvin, Milton, namn med li/lee bakom typ Nova-li, Alba, Malva, Anja och dom flesta namn som ska vara så jäääääävla speciella då föräldrarna gjort sitt yttersta för att barnet ska vara ensamt om just det namnet. Det är ju skitviktigt, annars är ju inte barnet unikt!! (?!)

• Fröken Susidus

Min lilla familj verkar ligga risigt till. Pappa Kenny, barnen Melvin och Elliot och så jag då, Suzanne med Z..
    Hjälper det upp situationen att pappan är utvecklingsingengör?
    Allvarligt, smaken är som baken som någon sa.

För övrigt så avskyr jag namn som låter påhittade där man lagt till ett Lu eller ett Li..
    Men framför allt dubbelnamn! Blä.

• Diablo

William, Glenn, Bert, Elin, Oskar, Rune, Urban och Sibylla gillar jag inte. Men namn är inte så superviktiga, är personen bakom namnen härlig så spelar det mindre roll vad man heter, man vänjer sig!

Har man tur behöver man inget vett!
  • coquine

Gillar inte namn som Junior, My, Molly, Moa, Freja, Vilja, Tova. Tycker inte de passar pa en vuxen manniska. De kommer ju inte att forbli sma.

Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?