• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • Taamlin

Min dotter heter "Aila". Med finsk stavning och inget Grottbjörnensfolk-Y i mitten. Får det godkänt?

(Namnet är vanligare i Finland än i Sverige, och där faller det - tyvärr - under kategorin som jag hatar, nämligen gamla finska kärringnamn. Visste inte att det var så när vi valde namnet, för vi tyckte mest att det klingande vackert. Så hade vi varit svenskar hade hon säkert hetat "Alva" istället.)

Merry meet and blessed be!
  • Kimona

Bert
    Arnold
    Ove
    Olof
    Sigurd
    Bengt
    Vilgot

Greta
    Gunhild
    Beata
    Desiré
    Agata

• brünnhilde

Neo och Nova toppar min lista över hemska namn. Blä.

• Emmi27

Vidar och sånna här nordiska namn. Fula öht. Finns fler fula namn än fina, skulle ta hundra år att räkna upp alla men den trenden som finns nu med gubbnamn gillar jag verkligen inte

• Empiiis

Trodde jag skulle klara mig. 2 av min dotters 3 namn har kommit upp. Greta och Linnea :P

• Terese f
    Empiiis skrev 2011-06-08 11:04:25 följande:
    Bo är skitfult!

Andra namn jag hatar är alla namn som är typ liknande med Nova-Li osv. Ute hörde jag en mamma säga åt sitt barn.. hon hette Emma-Linn ?!?!?!

Hur kan man försötra det vackra namnet Emma så? ;P
    Hon hette inte evelyn då :D?
    Jag diskuterar inte med anonyma idioter!
  • aldrigmer

Vilma. Fy och urk. Freja är ett hästnamn. Otto, Hugo, Vilmer, Melker, Kevin, Noa, Noel, listan kan bli lång.......

• Kimmice

Axel, Stig. Tror många tycker namn är fula på grund av associationer och inte alltid på grund av namnets uppbyggnad. Jag har svårt för hårda B i mitten av namn, eller rullande R. ^^

Namn jag alltid skrattat åt är Urban, Ruben, Örjan... sedan gillar jag inte många gammelsvenska namn som man bara träffade tanter och gubbar som hette när man var liten, men som är överallt nu.

Roligaste var en mamma som döpt sin son till Melker och trodde det var jätte ovanligt nu ^^

• Taamlin
    aldrigmer skrev 2011-06-08 12:53:57 följande:
    Vilma. Fy och urk. Freja är ett hästnamn. Otto, Hugo, Vilmer, Melker, Kevin, Noa, Noel, listan kan bli lång.......
    Milton är också ett hästnamn.
    Eliot är en drake.
    Liam och Noel är okej om man är irländare, annars gå de namnen också bort - såvida man inte älskar Oasis.

(Älskade River Phoenix när det begav sig, men skulle aldrig få för mig att döpa min son till River.)
    Merry meet and blessed be!
Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?