• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • telgebo

Liam är otroligt fult och samma sak med kevin eller folk som lägger till z och h och alla möjliga bokstäver i sina barns namn som Cevin tex.

Gravid v.20+0 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • mrscardenas
    Karo Lina skrev 2011-06-06 21:35:11 följande:
    Jag tycker att Fanny är gräsligt!
    Jag tycker det är jättefint!
  • strawberrypie

Ojoj finns många fula namn....men om man ska nämna namn som ändå är lite på tapeten idag så gillar jag verkligen inte de här gammeldags svenska namnen som ska va "poppis" helt plötsligt...

Agnes - får mig att vilja kräkas!
    Signe - låter som en 90 årig tant med hjärtproblem
    Astrid - låter som en riddare
    Hedvig - en häxa
    Märta - en skurtrasa
    Rut - låter inte ens som ett namn

När det gäller pojknamn så går namnen Kevin, Axel och Filip bort...även Neo, Leo, Noah osv...BLÄ OCH URRRK! 

• mrscardenas

Ingen som tänker på att man faktiskt kan göra någon ledsen med en tråd som talar om hur fula och gräsliga olika namn är?

• strawberrypie
    Karo Lina skrev 2011-06-06 21:35:11 följande:
    Jag tycker att Fanny är gräsligt!
    Håller med fullt ut....Fanny är hemskt fult.
  • telgebo

Ja Rut Ruth, hur tänker folk som ger sina barn så fula namn.

Gravid v.20+0 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Karo Lina

Mrscardenas: det är tur att alla tycker olika! Det vore tråkigt om alla ville att deras barn skulle ha samma namn:)

• mrscardenas
    Karo Lina skrev 2011-06-06 21:42:02 följande:
    Mrscardenas: det är tur att alla tycker olika! Det vore tråkigt om alla ville att deras barn skulle ha samma namn:)
    ja visst alla tycker olika. Men varför måste man starta en tråd där man häver ur sig hur mycket man avskyr eller hur gräsligt och hemskt det är? Det känns otroligt barnsligt och överdrivet.
  • Trollet Ludenben
    Livetäenbiltvättmenjaharencyckel skrev 2011-06-06 21:32:15 följande:
    Cristoffer tycker jag inte alls om inte heller marcus eller Simon!
    not my cup of tea

men det finns mycket värre,,, kommer inte på något just nu dock
    Cristoffer var ful... Christoffer däremot är fint =)
    Älskade ungar
  • Busbellan
    mrscardenas skrev 2011-06-06 21:40:59 följande:
    Ingen som tänker på att man faktiskt kan göra någon ledsen med en tråd som talar om hur fula och gräsliga olika namn är?
    Om man blir ledsen för att någon inte gillar namnet man valt till sina barn så ska man nog låta bli att titta in i tråden, är ju ganska tydligt vad den handlar om
    Mamma till Nora, August och Ella
Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?