• LyckaOchTålamod

    Namn ni tycker är fula ?

    Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

    Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

    Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

  • Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • goatess82
    Krokig Krokofant skrev 2011-06-07 09:36:01 följande:
    Personligen hatar jag alla namn som anala medelklassföräldrar sätter ett fåtal accepterade namn på sina barn av rädsla för att sticka ut. Givetvis har man läst på FL vilka namn som är gångbara för ens samhällsklass för att inte göra bort sig.

    En annan trend som jag hatar är alla "-ton" namn. Elton, Vilton, Anton osv. Eller alla Melvin osv.

    Fulast är nog alla klassiska hysteriska medelklassnamn som:

    Erik
    Gustav
    Fredrik
    Alexander
    Oscar
    Carl
    Filip

    Lousie
    Helena
    Emma
    Sofie
    Ida

    Föreställer mig massa ett gäng typiska medelklassnollor som i sin strävan att framstå som duktiga för omgivningen shoppat loss massa skit som spjällsängsmadrass med andningsmätare osv. Självklart får medelklassmorsan psykbryt när hon inser att hon inte kan amma sitt barn utan måste ge ersättning för att barnet ska överleva. Ersättning är ju sånt som arbetarklassmorsor sysslar med. Givetvis klär man barnen i P.o.P för att inte se fattiga ut osv.
    haha=)
  • Topcom

    Haha där föll både mitt och mitt barns namn. jag som trodde att jag skulle klara mig xD

  • Busbellan

    Nej här verkar ingen slippa undan Mina barns namn är redan uppräknade, jag själv har dock klarat mig än


    Mamma till Nora, August och Ella
  • kallekula01

    Kopierar in ett helt inlägg från en tidigare tråd:

    Ava
    Ina
    Etty
    Pim
    Minou
    Lin
    Nour
    Älva

    Vansinnigt fula allihop.
    Lägger till Kevin, Devin och Dexter på listan.

  • Topcom
    Busbellan skrev 2011-06-07 11:05:58 följande:
    Nej här verkar ingen slippa undan Mina barns namn är redan uppräknade, jag själv har dock klarat mig än
    haha jag trodde faktiskt inte att Helena var så hatat! höhö. 
  • Moi Je Joue

    Nils är ju jättefint, hade jag som förslag på vår son men han fick ett annat gubbnamn istället :)

    ogillar långa supertjejiga namn eller såna som låter som nåt man hittar på ikea:

    evelina
    vanessa
    melissa
    cassandra

    tindra
    drömma
    engla
    (undantaget blenda, som är fint)
    star heaven och andra stripp-namn är också hiskeliga

    på killfronten är det engelskklingande namn jag har svårast för

    kevin, neo etc.
    viking är ju också helt hemskt som nån skrev
    och vincent, huuu

  • Topcom

    Men det verkar vara två olika typer av människor som tycker till, de som diggar den första generationens namn och den andra generationens namn. Antigen är det typ Lisbeth på tapeten eller så är det Tindra-lee. Haha!

  • tantS

    Det fulaste namnet jag hört på en unge är "Laura". Ungen va från Trelleborg.. "Laaauurrra", ja ni kan tänka er hur det lät på bredaste skånskan *brr* säger jag och då är jag ändå Malmöit.

  • Topcom
    tantS skrev 2011-06-07 11:17:09 följande:
    Det fulaste namnet jag hört på en unge är "Laura". Ungen va från Trelleborg.. "Laaauurrra", ja ni kan tänka er hur det lät på bredaste skånskan *brr* säger jag och då är jag ändå Malmöit.
    Laura är en höna, fido är en hund och måns är en katt.:)
  • dio

    Kändisnamn! Elvis Persson klingar inte lika fint som Elvis Presley direkt, eller Ozzy Olsson


    I was an atheist until I realized that I am God
Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?