• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • Antonsmamma07
    Trollet Ludenben skrev 2011-06-06 21:22:22 följande:
    svarthilde och gräddelihilde är värre
    Haha, ja dom va inte vackra hellerDrömmer
    jannikejarlbrink.blogg.se** Anton 071014** Alicia 091023
  • jamjar

Nova och villemo tycker jag är skitfula men jag har svårt för tindra, saga och andra namn som låter som ett väsen. Arvid tycker jag påminner om en klumpig dräng....och Hampus låter som en kokt svamp.
    Förresten, det tog flera år innan jag accepterade mina egna namn, så jag kanske ändrar mig om nåt år.....:)

• CherryD

Tycker namn som Kevin, Liam, Noel, Tindra, Nova är fula.

• LyckaOchTålamod
    Trollet Ludenben skrev 2011-06-06 21:20:40 följande:
    tycker Karl-Astrid är grymt fult... men bara om det är ett dubbelnamn. Likaså Berta-Gunnar och Eva-Lasse... Värst är nog Assar-Lisa.
    Hahaha, helt underbara "metro-sexuella" moderna namn! Tack för tipsen!

Lägger till Bertrud, Rogert & Eva-Olle Flört
  • jamjar

Liam och noel skulle ju varenda unge heta när jag fick barn för 7 år sen,..., tänker på de äckliga knarkarbrorsorna i oasis och kräks.... Har f.ö känt folk som hetat Israel, guidion, och kurda, hur fan tänkte deras föräldrar? (som är helsvenskar)

• tideloo

Hans
    Tindra
    Vilja
    Bert
    Bo
    Loke
    Tila
    Klas

Alla namn på kompisars barn å jag gillar dem inte! Namnen alltså

• gobbledigook

Tilde, Texas, Lukas, Leo, Neo, Kian, Kennet, Kevin, Tomas, Elias, Pål, Åse, Peter, Robin, Liam, Melvin, Devin, Casper, Erika, Jessika, Jannice

De flesta namnen i ts tycker jag däremot var ganska fina. Min son heter Gunnar :D

• Karo Lina

Jag tycker att Fanny är gräsligt!

Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?