• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • Ásgrímur
    MHoof skrev 2011-06-07 11:41:19 följande:
    Kanske det....alla är olika!
    Antar att du har barn som har ett av dessa namn och du tog illa vid dig?
    Nej. Jag ogillar däremot denna nya internationalistiska rappakalja som spottas fram i massmedia vareviga dag, där det mest populära av allt är att klanka ned och stampa på allt svenskt.
  • MHoof
    Ásgrímur skrev 2011-06-07 11:43:01 följande:
    Nej. Jag ogillar däremot denna nya internationalistiska rappakalja som spottas fram i massmedia vareviga dag, där det mest populära av allt är att klanka ned och stampa på allt svenskt.
    Oooops.....du tog visst illa vid dig, men den här tråden var väl inte till för att gå till attack mot någon alls, eller?
    Du tycker så och jag tycker det är helt ok att du gillar dessa svenska, äldre namn.
    Men jag gör det inte, punkt och slut :)
  • Taamlin

Alla namn kan vara fina på rätt person! Jag har ett porrskådisnamn men jag hoppas att det uppfattas som intellektuellt

Men generellt sett gillar jag inte nygamla gubb- och kärringnamn (Sigurd, Yngve, Torkel, Sven, Astrid, Märta), eller toppmoderna verbnamn typ "Blända" och "Tindra".

Allra överst på min hatlista också är nog - tyvärr - namnen Kevin, Axel och Milton eftersom ALLA döper sina pojkar till det.

(Hitte-på-namn som Star, Glory, Rainbow osv har alltid varit fula så de behöver inte ens nämnas...)

Älskar dock i min enfald urgamla nordiska styrkenamn som Vidar, Assar, Elver och Idun.

Merry meet and blessed be!
  • v i r r a

haha kul tråd!

Folke är väl det namn jag reagerat mest negativt mot när jag hörde en far ropa på sin lille son...

Lennart, Bertil, Görel och Synnöve är inga höjdare heller.

• Jenna0808
    Taamlin skrev 2011-06-07 11:50:35 följande:
    Alla namn kan vara fina på rätt person! Jag har ett porrskådisnamn men jag hoppas att det uppfattas som intellektuellt

Då är vi två Cool
  • Vulpecula

Det finns nog egentligen inte så många namn jag tycker är direkt fula. Visst, det finns många av de där extremt populära namnen som jag inte tycker om, men det är mycket för att jag är så himla trött på dem. Men okej. Jag tycker att Moa och Jöns är ganska fula namn. Jag tycker också att det är fult med stavningar i stil med Louwiizah.

• Moi Je Joue

haha ja okej, Jöns är allra fulast, men det är ingen som döper sitt barn till.

vore kul att veta vad allas barn heter, jag som ogillar chewin och thindrah-namn har som sagt ett gubbnamn på min son.
    Holger heter han, min moster tycker att det låter som en puckelryggig, tandlös gubbe och min svåger tycker det låter som en porrgubbe med mustasch. själv tycker jag det är jättegulligt och passar perfekt till min lilla gosse trots att han har varken puckelrygg eller mustasch (visserligen är han tandlös :))

så nu vill jag höra vad era andras barn heter Cool

• 071001

Moi de.. vår dotter heter Siri. Gammeldags och tydligen ett katt-namn samt väldigt finskt enligt många tyckare.

• syskonsförsök
    Moi Je Joue skrev 2011-06-07 12:33:04 följande:
    haha ja okej, Jöns är allra fulast, men det är ingen som döper sitt barn till.

vore kul att veta vad allas barn heter, jag som ogillar chewin och thindrah-namn har som sagt ett gubbnamn på min son.
    Holger heter han, min moster tycker att det låter som en puckelryggig, tandlös gubbe och min svåger tycker det låter som en porrgubbe med mustasch. själv tycker jag det är jättegulligt och passar perfekt till min lilla gosse trots att han har varken puckelrygg eller mustasch (visserligen är han tandlös :))

så nu vill jag höra vad era andras barn heter Cool
    Jättefint med Holger! MIn heter Torsten :)
  • Stinky
    Krokig Krokofant skrev 2011-06-07 11:29:18 följande:
    Personligen har varken jag eller mitt barn något trendnamn ur arbetarklassen/bidragsklassen eller medelklassen.
    Vörd.
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några. Alltså: en sminkad gris är fortfarande en gris!
Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?