• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • Trollet Ludenben
    morriis skrev 2011-06-06 21:58:18 följande:
    Ulva....
    låter som Vulva... skulle jag inte vilja heta
    Älskade ungar
  • goatess82

Gunnar, johan, martin,axel, gerd, rut, och liknande namn.

Familjenärlivet skrev 2011-06-06 21:48:29 följande:
    Sölve och Mona gillar jag inte!
     sölve lät gräsligt också=)

Tycker väl inte namn är direkt fula och oftast så växer barnen i namnen och dom passar i det, men jag personligen skulle inte sätta dom namnen på mina barn.
  • Shirin85
    Superbia skrev 2011-06-06 21:46:29 följande:
    Förr tyckte jag att Axel var det värsta namn som fanns. Jag skulle gissa namnet på en kompis lillebror en gång och hon sa att det är det fulaste namnet som finns. Då drog jag till med Axel och det visade sig vara rätt
    Hahaha, vilken snäll syster hon var
    ♥Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥ BF 7/1-2012♥
  • Shirin85

Kristina har jag aldrig tyckt omRynkar på näsan 
    Rutger, Urban och Orvar är ju också mindre smickrande namn enligt mig. 

♥Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥ BF 7/1-2012♥
  • telgebo

Hjärtrud eller Getrud är inget vidare, huu.

Gravid v.20+0 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Topcom
    Busbellan skrev 2011-06-06 21:55:44 följande:
    Du vet väl att man avskyr nam med orginella stavningar ännu merän orginalet
    HAHAHA! jaa, det är väl trashmorsor som vill få in lite tjäärlek i namnet, då döper de sitt barn till hjärtrud! (:
  • Busbellan
    Sthlmsparlan skrev 2011-06-06 22:29:53 följande:
    HAHAHA! jaa, det är väl trashmorsor som vill få in lite tjäärlek i namnet, då döper de sitt barn till hjärtrud! (:
    Syskonen heter ju då givetvis Hampuss och Kramilla
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Gissa
    Trollet Ludenben skrev 2011-06-06 21:54:06 följande:
    Hjärtrud?? Det var en ny variant
    Haha, va gulligt!
    Svante gillar jag inte, det låter.....svampigt på nåt sätt
    Svampig vante.....Skrattande 
  • dio

Killnamn, ex:
    Sören, Greger, Harry, Kurt, Leif, Bert, Knut, Åke, Rutger,
    De flesta "gubbnamnen"

Tjejnamn ex:
    Berta, Bianca (pga en tjej jag en g¨ång kände haha), Agata,
    Namn som är ord på saker som Humla, Hallon, osv. Gäller även killnamn.

Alla namn med hemska stavningar, där man har kastat in H:n eller Z eller liknande där det inte ska vara. Jag gillar ovanliga namn med enkla stavningar. Ex. Chazzandrah eller något annat snisigt.

Konstiga dubbelnamn i stil med Kaj-Barry haha, eller Dag-Lennart, Maria-Märta, Svea-Linnea eller andra namn som inte pasar ihop av den enkla anledningen att man snubblar på namnen när man uttalar dem, Typ Jonas-Petter.

Frodo, Gandalf, Dumbledore, Puck eller något annat namn från en karaktär från en bok, pjäs eller film som är väldigt distinkt och påhittat

Däremot finns det många fina namn också, och smaken är så olika Det finns många fina äldre namn (enligt mig) och väldigt ovanliga namn och allt där emellan

I was an atheist until I realized that I am God
Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?