• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • jamjar

Viking låter skumt, Leon, rodrick, emylee ( konstiga stavningar) och Laban är riktiga "wannabe"-namn.....ryser när jag hör dem...
    Håller förresten med ts, Nils låter som en mumifierad farfar....

• Majsansarne

Jag har svårt för namn på N överhuvudtaget, Nils, (G)Nellie, (S)Nora, Nea, Neo(n)... blää! Avskyr också riktigt gubbiga namn som Sixten, Alvar, Alton, Algot, Herrman, Hans.

Axel är en kroppsdel och stigar finns det i skogen. Tänk, jag hörde faktiskt en mamma ropa på sin 3åring... "Stiiiiiiiiiiiig".... Ja, stackarn, hoppas de inte kliver på honom.

• Sötnöten

Thor e så bedrövligt fult!!!! Å jag e så trött på alla tindra, glittra, vilda å vilja å såna tramsnamn!

• Majsansarne

Glömde, största hata namnet (förutom Liam, Kevin och Tindra): Jack!
    "ett jack i bordskivan"

Jag tål verkligen inte namn som man kan sätta ett eller en framför, t.ex. "en Sten, en Axel, Ett JAAAACCKK!!!
    Blääääääääääääää

• CeciliaB

Nils hade jag velat ha om vår tjej blivit kille!! :)

Gillar inte heller Kevin Liam Vanessa nellie smilla vilja vilda och en massa andra hundbamn!

• Lilla Hanna

Har stött på en del barn med namn jag inte riktigt gillat, men ofta så växer namnen med barnen!
    Exempel:
    Rut (med lillebror Stig)
    Elektra
    Lex
    Erna
    Fredrika
    Line
    Herman
    Fideli
    Dessa barn har jag träffat på olika förskolor. Sen har jag haft två grannbarn som heter Tage och Hjalmar...

• PilboNasse
    dio skrev 2011-06-06 23:03:57 följande:
    Och Engelska ord för något. Heaven, River, Star osv.
    blev lite överaskad när du skrev river och star som namn.. min mammas bästa vän har en son som heter river, och väntar en flicka som hon ska få i morgon, och hon ska heta star =)
  • dio
    PilboNasse skrev 2011-06-07 08:54:43 följande:
    blev lite överaskad när du skrev river och star som namn.. min mammas bästa vän har en son som heter river, och väntar en flicka som hon ska få i morgon, och hon ska heta star =)
    Se där! (Jag ryser av obehag haha)
    I was an atheist until I realized that I am God
  • Krokig Krokofant

Personligen hatar jag alla namn som anala medelklassföräldrar sätter ett fåtal accepterade namn på sina barn av rädsla för att sticka ut. Givetvis har man läst på FL vilka namn som är gångbara för ens samhällsklass för att inte göra bort sig.

En annan trend som jag hatar är alla "-ton" namn. Elton, Vilton, Anton osv. Eller alla Melvin osv.

Fulast är nog alla klassiska hysteriska medelklassnamn som:

Erik
    Gustav
    Fredrik
    Alexander
    Oscar
    Carl
    Filip

Lousie
    Helena
    Emma
    Sofie
    Ida

Föreställer mig massa ett gäng typiska medelklassnollor som i sin strävan att framstå som duktiga för omgivningen shoppat loss massa skit som spjällsängsmadrass med andningsmätare osv. Självklart får medelklassmorsan psykbryt när hon inser att hon inte kan amma sitt barn utan måste ge ersättning för att barnet ska överleva. Ersättning är ju sånt som arbetarklassmorsor sysslar med. Givetvis klär man barnen i P.o.P för att inte se fattiga ut osv.

One by one, one by one.
  • syskonsförsök

Finns många namn jag inte gillar.. Till skillnad från dig gillar jag dock gamla namn som du verkar rata.

FULA:

Pojknamn:
    Kevin
    Liam
    Neo

Tjejnamn:
    Cassandra
    Tindra
    Ängla
    Nicole
    Angelina
    Evangeline
    Chanel
    Atena
    Vilda

Sen finns det även "tråkiga" namn som inte säger mig nåt.. Inte fula egentligen men himla tråkiga. Typ:

Killnamn:
    Oskar
    Filip
    Hampus
    William
    Rasmus

Tjejnamn:
    Emma
    Wilma
    Leia

Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?