• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • XiaoMei

Åke! Och halv-tantnamn som Ulla, Berit osv.

Alla namn som låter som porrfilmskådisar: Melissa, Tiffany osv. Plus att jag har mycket, mycket svårt för nya modenamnet Milo, brrrrr, ryser.

• Rosa socka
    071001 skrev 2011-06-07 13:06:51 följande:
    Moi de.. vår dotter heter Siri. Gammeldags och tydligen ett katt-namn samt väldigt finskt enligt många tyckare.
    Våran katt heter Siri!
    Jag ville faktiskt ha det namnet på en eventuell dotter men min sambo ville inte det så då fick katten heta det istället, hon är verkligen en Siri. Men jag älskar det namnet, både på katt och barn Glad

Jag ogillar många namn som har kommit upp här i tråden men det jag ogillar mest är när det blir annorlunda stavningar.
    Det är INTE fint att byta ut bokstäver till Z och W och sen slänga in ett H. Huga!
    (Kanske jag ska ändra stavningen på mina barns namn till Ohliwer och Lowah istället? Kräks)
    ❤ Oliver april -09 , Lova december -10 ❤
  • Stinky
    XiaoMei skrev 2011-06-07 17:46:10 följande:
    Åke! Och halv-tantnamn som Ulla, Berit osv.

Alla namn som låter som porrfilmskådisar: Melissa, Tiffany osv. Plus att jag har mycket, mycket svårt för nya modenamnet Milo, brrrrr, ryser.
    Milo... huh! *ryser*
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några. Alltså: en sminkad gris är fortfarande en gris!
  • viseversa

Fula namn enligt mig är...

Flickor

Hilda
    Svea
    Britta
    Ulla
    Melanie(ryyyser)
    Thindra
    Ruby
    Kelly
    Ninja

Pojkar

Kevin
    John
    Olof
    Robert
    Svante
    Liam
    Sture

• Topcom
    viseversa skrev 2011-06-07 18:03:30 följande:
    Fula namn enligt mig är...

Flickor

Hilda
    Svea
    Britta
    Ulla
    Melanie(ryyyser)
    Thindra
    Ruby
    Kelly
    Ninja

Pojkar

Kevin
    John
    Olof
    Robert
    Svante
    Liam
    Sture

Celine och corrinda också? de är väl, om jag inte misstar mig, i samma klass som de uppräknade namnen xD
  • Topcom

Sen finns det ju alltid folk som ska konstla till redan konstiga namn, colinda är ett av dem,.

• viseversa
    Sthlmsparlan skrev 2011-06-07 18:23:17 följande:
    Celine och corrinda också? de är väl, om jag inte misstar mig, i samma klass som de uppräknade namnen xD
    Nej Celine tycker jag är fint. Dock var Corrinda ingen höjdare=)
  • v i r r a

Hähä! Svante och Svea = hääärliga nawmn juh!

Vad säger ni om Majken, Wilmer och Stella då? *nyfiken*

• viseversa
    v i r r a skrev 2011-06-07 18:32:56 följande:

Majken är sjukt fult. Wilmer också. Stella är okej. 
  • Flina78
    v i r r a skrev 2011-06-07 18:32:56 följande:

Jag gillar Wilmer och Stella

Nils är oxå  fint.

Ogillar: Linus, Pontus...
Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?